همه چیز درباره پوشش های اضافی بیمه شخص ثالث


یکی از نکته‌های مهم هنگام محاسبه و خرید بیمه شخص ثالث، پوشش‌های اضافی آن است. با خرید پوشش‌های مازاد شخص ثالث، شرکت بیمه هزینه‌های مالی و جانی بیشتری را پرداخت می‌کند.

یکی از نکته‌های مهم هنگام محاسبه و خرید بیمه شخص ثالث، پوشش‌های اضافی آن است. با خرید پوشش‌های مازاد شخص ثالث، شرکت بیمه هزینه‌های مالی و جانی بیشتری را پرداخت می‌کند. نکته مهم این است که خرید این پوشش‌ها اجباری نیست، ولی اگر می‌خواهید مدیریت هزینه‌ها و پرداخت آن‌ها را به صورت کامل به شرکت بیمه بسپارید، بهتر است پوشش‌های مازاد را تهیه کنید. در ادامه، درباره پوشش‌های مازاد بیمه شخص ثالث صحبت می‌کنیم و جزئیات آن را توضیح می‌دهیم.

پوشش‌های اصلی بیمه شخص ثالث

قبل از اینکه درباره پوشش‌های اضافی توضیح دهیم، بهتر است بدانید که خرید بیمه شخص ثالث و پوشش‌های اصلی آن اجباری است. بنابراین، اگر می‌خواهید با خودروی شخصی یا وسیله نقلیه دیگری در شهر رانندگی کنید، به بیمه شخص ثالث احتیاج دارید. این بیمه خسارت‌های واردشده به اشخاص ثالث مثل سرنشین‌های خودرو را پرداخت می‌کند.

پوشش‌های اصلی بیمه شخص ثالث شامل خسارت‌های جانی یا بدنی، خسارت‌های مالی و خسارت‌های راننده هستند. اگر در تصادف رانندگی، شخصی فوت کند یا آسیب ببیند، شرکت بیمه با توجه به سقف تعهدش هزینه خسارت‌ها را پرداخت می‌کند. جبران خسارت‌های مالی هم مربوط به خسارت واردشده به خودرو و اموال افراد زیان‌دیده است. 

نگرانی اصلی خریداران بیمه شخص ثالث، نرخ دیه است. نرخ دیه مرد در سال ۱۴۰۳ در ماه‌های عادی ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در ماه‌های حرام ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است. به دلیل بالا بودن این مبلغ‌ها، بسیاری از افراد سراغ خرید پوشش‌های اضافی بیمه شخص ثالث می‌روند، چون این پوشش‌ها مابه‌التفاوت سقف تعهد شرکت بیمه و مبلغ خسارت را پرداخت می‌کند. در ادامه، شرایط و مزیت‌های پوشش‌های اضافی شخص ثالث را توضیح می‌دهیم. 

پوشش‌های اضافی بیمه شخص ثالث

شرایط و مزیت‌های بیمه مازاد شخص ثالث

مهم‌ترین مزیت پوشش‌های اضافی بیمه شخص ثالث پرداخت مابه‌التفاوت خسارت است. مثلا، اگر با یک خودروی لوکس و خارجی تصادف کنید یا تصادف رانندگی منجر به فوت سرنشین‌های خودرو بشود، بیمه شخص ثالث مبلغ خسارت را فقط تا سقف تعهدهای قانونی پرداخت می‌کند، اما بیمه مازاد شامل پوشش‌های تکمیلی است و هزینه‌های مالی و جانی بیشتری را جبران می‌کند. 

با خرید این پوشش‌ها، شما دیگر نگران هزینه‌های اضافی نخواهید بود. از طرف دیگر، قیمت بیمه شخص ثالث و نرخ دیه هر سال افزایش پیدا می‌کند و سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث هم فقط ۲.۵ درصد دیه کامل انسان در ماه‌های حرام است. بنابراین، پوشش‌های تکمیلی بهترین پوشش جبرانی برای همه مالکان خودروست. 

اگر در محدوده‌های شلوغ و پرترافیک تردد می‌کنید یا با خودروهایی مثل بنز و بی‌ام‌و رانندگی می‌کنید، خرید پوشش‌های تکمیلی ضروری است. خرید بیمه مازاد، خیال شما را از بابت پرداخت هزینه دیه هم راحت می‌کند. بسیاری از راننده‌ها نگران تصادف رانندگی، خسارت‌های جانی و دردسرهای بعد از آن هستند. اگر در جریان تصادف رانندگی، شخصی فوت کند و خانواده مرحوم تا مدت‌ها رضایت ندهند، شرکت بیمه موظف است دیه را براساس ارزش روز حادثه پرداخت کند. بنابراین، اگر پوشش‌های اضافی را تهیه کنید، فرقی نمی‌کند که فرایند‌های طولانی قضایی تصادف چقدر طول بکشد، در هر صورت شرکت بیمه باید خسارت‌های حادثه را پرداخت کند.

تفاوت بیمه مازاد و الحاقیه

منظور از قرارداد الحاقی، تغییرات بیمه‌نامه بعد از خرید بیمه است، اما بیمه مازاد شخص ثالث از قبل خریده می‌شود و قرارداد آن به طور جداگانه صادر می‌شود. اگر در زمان عقد قرارداد بیمه شخص ثالث، پوشش‌های اضافی آن را خریداری کنید، می‌توانید سقف تعهدات شرکت بیمه را افزایش دهید. در حالی‌که، الحاقی بعد از صدور قرارداد است و اصلاحات و تغییرات بیمه‌نامه را اجرا می‌کند. 

اعتبار پوشش‌‌های تکمیلی شخص ثالث چقدر است؟

این پوشش‌ها زیرمجموعه بیمه شخص ثالث هستند. اگر می‌خواهید برای خرید این بیمه اقدام کنید، می‌توانید پوشش‌های تکمیلی شرکت‌های بیمه را مشاهده و مقایسه کنید. مدت اعتبار این بیمه هم به صورت سالانه و ماهانه است.

قیمت بیمه مازاد شخص ثالث

قیمت پوشش‌های اضافی بیمه شخص ثالث به نوع خودرو، سال تولید آن و مدل و کاربری وسیله نقلیه بستگی دارد. به‌طور کلی، هزینه پوشش‌های تکمیلی ۲۰ تا ۵۰ درصد قیمت بیمه شخص ثالث است. برای اطلاع از قیمت دقیق پوش‌های اضافی شخص ثالث می‌توانید وارد سایت بیمه بازار شوید و بعد از تکمیل مشخصات خودرو، قیمت‌های مختلف شرکت‌های بیمه را استعلام بگیرید. همچنین، کارشناس‌های بیمه بازار در خرید بهترین و ارزان‌ترین پوشش‌های مازاد به شما کمک می‌کنند. 

خرید بیمه مازاد شخص ثالث، انتخابی هوشمندانه برای مدیریت حوادث

برای خرید پوشش‌‌های اضافی بیمه شخص ثالث می‌توانید از پلت‌فرم‌های آنلاین خرید بیمه مثل بیمه بازار استفاده کنید. در این پلت‌فرم‌ها، امکان مقایسه قیمت‌ها، انواع پوشش‌ها و بررسی سقف تعهد وجود دارد. اگر قصد خرید پوشش‌های تکمیلی شخص ثالث را دارید، می‌توانید به سایت بیمه بازار مراجعه کنید و مشخصات خودرو را وارد کنید. در نهایت می‌توانید انواع بیمه‌های شخص ثالث و پوشش‌های اضافی آن‌ها را ببینید و مقایسه کنید. اگر حین مقایسه و بررسی پوشش‌های اضافی سوالی داشتید، کافیست در هر ساعتی از شبانه‌روز با کارشناس‌های بیمه بازار تماس بگیرید. 


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عامل انسانی مهمترین دلیل حریق جنگل‌ها و مراتع