مال‌ها، میدانگاه برند‌های محرز پوشاک قاچاق


مال‌ها، میدانگاه برند‌های محرز پوشاک قاچاق

عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه نساجی و پوشاک ایران با انتقاد از رویکرد دستگاه‌های نظارتی در مقابله با فروشگاه‌های عرضه کننده کالای قاچاق اظهار کرد: اکنون با مراجعه به پاساژ‌های مشهور شهر می‌توان واحد‌های صنفی را مشاهده کرد که بر سر در فروشگاه خود تابلویی را نصب کرده‌اند که منقش به برند‌های محرز کالا قاچاق است.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «امین مقدم» عضو هیئت ‌رئیسه اتحادیه نساجی و پوشاک ایران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون برخورد دستگاه‌های نظارتی کشور با واحد‌های صنفی عرضه کننده کالای قاچاق اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از فروشگاه‌های پوشاک حاضر در پاساژ‌های معتبر تهران مشغول به فروش مجموعه کالا‌های جدیدی هستند که متعلق به برند‌های محرز قاچاق است. این موضوع نه تنها به معنای مبارزه جدی با پوشاک قاچاق نیست بلکه نشان از تداوم واردات غیرقانونی آن‌ها به کشور دارد.

مال‌ها، میدانگاه برند‌های محرز پوشاک قاچاق/ هیچ اقدام جدی برای مقابله با کالای قاچاق وجود ندارد
این عضو هیئت‌ رئیسه اتحادیه نساجی و پوشاک ایران تصریح کرد: با مراجعه به پاساژ‌های مشهور شهر می‌توان واحد‌های صنفی را مشاهده کرد که بر سر در فروشگاه خود تابلویی را نصب کرده‌اند که منقش به برند‌های محرز کالا قاچاق است؛ لذا، با در نظر گرفتن این نکته می‌توان گفت که دستگاه‌های نظارتی کشور در عمل هیچ مبارزه‌ای با پوشاک قاچاق نداشته‌اند.


وی همچنین درباره بعضی برخورد‌های صورت گرفته از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و فراجا با مراکز عرضه کننده پوشاک قاچاق، گفت: عمده اقدامات انجام شده معطوف به چند واحد صنفی کوچک و متوسط است؛ در حال حاضر فروشگاه‌های بزرگ عرضه کننده پوشاک قاچاق و یا اصطلاحاً دانه درشت‌های این حوزه بدون هیچ دردسری در پاساژ و یا مال‌های مشهور شهر کماکان مشغول فروش کالا‌های غیرقانونی خود هستند.


این فعال صنعت پوشاک تصریح کرد: یکی از نکات مهم حوزه پوشاک به ویژه کالا‌های قاچاق این بخش مربوط به آمارهایی است که توسط دستگاه‌های نظارتی کشور در این مورد اعلام می‌شود. ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مدعیست که آمار پوشاک قاچاق ۱.۵ میلیارد دلار است، اما وضعیت فعلی بازار نشان از آن دارد که این عدد در محدوده‌ای بیش از ۲.۵ میلیارد دلار قرار دارد.


مقدم در ادامه با انتقاد از رویه مناطق آزاد در حوزه پوشاک اظهار کرد: چند دهه قبل قرار بر این شد که کارکرد این نواحی معطوف به رشد تولید و صادرات کالا از کشور شود، اما اکنون شرایط فعلی این محدوده جغرافیایی به گونه‌ای رقم خورده این وظیفه مهم به درستی اجرا نمی‌شود.


این عضو هیئت‌ رئیسه اتحادیه نساجی و پوشاک ایران تصریح کرد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از پوشاک قاچاق از سوی مناطق آزاد وارد کشور می‌شود. علاوه بر این موضوع تعدادی از واحد‌های تولیدی پوشاک در این نواحی تبدیل به بخشی از زنجیره تولید و سپس توزیع این نوع کالا‌ها شده‌اند.


پایان پیام//




صرفه جویی 102 میلیون متر مکعبی آب کشاورزی با اجرای عملیات آب و خاک