وزیر علوم: خون شهدا تضمین‌کننده اتحاد ملت ایران است


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم سوگواری و یادبود رییس‌جمهور شهید و همراهانش که در ستاد وزارت علوم برگزار شد، با بیان اینکه سید محرومان، شهید خدمت، حضرت آیت‌الله رئیسی و یاران و همراهان صدیق به بزرگمردان شهید رجائی و باهنر پیوستند، گفت: خون شهدا تضمین کننده یکپارچگی و اتحاد ملت جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست از وزارت علوم محمدعلی زلفی‌گل در این مراسم سوگواری در ستاد وزارت علوم، با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه رییس‌جمهور شهید و یاران همراهش گفت: باور چنین اتفاقی تلخ و سخت است، اما تسلیم حکمت و تقدیر خداوند بزرگ هستیم.

وی افزود: این نظام و این مملکت صاحب دارد، هزاران شهید جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند و برای عزت این نظام تقدیم کردند. مسلم است که خون شهدا تضمین کننده یکپارچگی و اتحاد ملت جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر علوم ادامه داد: سید محرومان، شهید خدمت، حضرت آیت‌الله رئیسی و یاران و همراهان صدیق به بزرگ‌مردان شهید رجائی و باهنر پیوستند. همه این شهیدان در راه خدمت به کشور سر از پا نمی شناختند. این توفیق نصیبم شد که در خدمت او باشم. شهادت می‌دهم این سید مظلوم همه زندگی خود را وقف خدمت به مردم کرد.

زلفی‌گل افزود: آیت‌الله شهید رئیسی در سفرهای پیاپی استانی همواره دغدغه مردم را داشت و شعارش این بود که مردم به ما اطمینان کردند و ما باید امانتدار اعتماد آنان باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: شهادت می‌دهم که رییس جمهور مرحوم چه مرارت‌ها تحمل کرد تا در دوران کرونا شاهد راه‌اندازی مجدد آموزش حضوری در دانشگاه‌ها باشیم. دلسوزی و اعتماد مردم را سرمایه خود در مسیر خدمت به خلق می‌دانست. آرزو داریم در سالروز ولادت آقا امام رضا (ع) با ائمه اطهار محشور و همنشین باشند.

بیشتر بخوانید

به گزارش ایران اکونومیست، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رییس جمهور اسلامی ایران که عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

هیات دولت در پی شهادت رییس جمهور و هیات همراه در بیانیه ای آورد: مسیر پرافتخار و خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت و کوچکترین خللی در مدیریت جهادی کشور ایجاد نخواهد شد.

در این بیانیه آمده است: در سالروز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رییس جمهور مردمی و محبوب آسمانی شد. رییس جمهور پرتلاش و خستگی ناپذیر مردم ایران که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی شناخت، بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای ملت کرد.

هیات دولت جمهوری اسلامی ایران با عرض تسلیت سانحه جانسوز بالگرد، عروج رییس جمهور محبوب و خدوم و مغتنم حضرت آیت الله رییسی و همراهانش دکتر حسین امیرعبدالهیان وزیر جهادی امور خارجه، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به محضر امام عصر (عج)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تسلیت عرض می کند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

باز کردن قفل کیف پول بیت‌کوین 3میلیون دلاری ازطریق «هک زمان»