رئیس جمهوری که با شهادتش در تاریخ ماندگار شد / باید مطمئن بود که این انقلاب، نظام و ملت نگهبان دارد


رئیس جمهوری که با شهادتش در تاریخ ماندگار شد / باید مطمئن بود که این انقلاب، نظام و ملت نگهبان دارد

دیباچه-زهرا فرود: حیاتِ عندَ رب، نقطه پایانی معراج بشریت است که به آن مقام، جز با شهادت دست نمی‌توان یافت؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب کشور به همراه جمعی از هیئت همراه در سانحه سقوط بالگردی در منطقه ورزقان استان...

دیباچه-زهرا فرود: حیاتِ عندَ رب، نقطه پایانی معراج بشریت است که به آن مقام، جز با شهادت دست نمی‌توان یافت؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب کشور به همراه جمعی از هیئت همراه در سانحه سقوط بالگردی در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی به شهادت رسید.

رئیس جمهوری که با شهادتش در تاریخ ماندگار شد / باید مطمئن بود که این انقلاب، نظام و ملت نگهبان دارد

رئیس جمهور مردمی کشور، الگوی خوب و ماندگاری در راستای خدمت به مردم، ارتقای وضع معیشت جامعه، کمک به تولید و تثبیت امنیت و اقتدار کشور در تنگناها و فشارهای ظالمانه استکبار بود. در ارتباط با این شخصیت و یاران او در سفر به ورزقان، خبرنگار دیباچه، گفتگویی با حجت‌الاسلام والمسلمین "شهاب مرادی " صورت داده که در ادامه می خوانید:

"شهاب مرادی" استاد نام آشنای حوزه و دانشگاه در طی سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و شهادت ایشان و هیئت همراه،به خبرنگار دیباچه گفت: این اتفاق حادثه ناگواری بود که از دیروز با اعلام اخبار آن آشوبی در دل جامعه جریان یافت، اما با همه این دلشوره‌ها و تلاطم‌ها، امید جایگاه کمرنگی نداشت تا حدی که مردم در سراسر کشور به امید سلامت یافتن رئیس جمهور و هیئت همراه او و اینکه شاید عمق حادثه جدی نباشد، دست به دعا شدند اما انگار تقدیر چیز دیگری را رقم زده بود.

وی افزود: با تخصیص سرتیتر خبرها به این حادثه، کم کم امید جای خود را به تردید داد و بُهت و انکار در اذهان جای امید را تسخیر کرد به گونه‌ای که باید این باور را در ذهن بگنجانیم که کلمه نورانی شهید را باید در سالروز میلاد امام هشتم در کنار نام هشتمین رئیس جمهور کشور بگذاریم.

"مرادی" اظهار داشت: شهید سید ابراهیم رئیسی، در راه خدمت به مردم نه تنها از هیچ تلاشی فروگذار نبود بلکه در این مسیر سر از پا نمی‌شناخت و خستگی ناپذیر بود.

وی ادامه داد: "مالک رحمتی" استاندار تبریز، آیت الله سید مهدی آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و شهید سید مهدی موسوی سرپرست تیم حفاظت و سایر همراهان شهیدِ خادم الرضا،ا نسان‌های خوب و برجسته‌ای بودند که هر کدام به نوبه خود در مسیر پیشرفت نظام و انقلاب گام‌های موثری برداشتند.
بنده تقریباً حدود ۲۰ سال است که با مالک رحمتی آشنایی داشتم و این شهید از سال ۸۴ با من همکار بود.با شهید حجت الاسلام آل هاشم نیز چه در زمانی که در ارتش بودند و چه در زمانی که امام جمعه تبریز شدند آشنایی داشتم .

رئیس جمهوری که با شهادتش در تاریخ ماندگار شد / باید مطمئن بود که این انقلاب، نظام و ملت نگهبان دارد

"شهاب مرادی" تصریح کرد :امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشور شخصیتی بودند که برای آرمان فلسطین و کودکان غزه تلاش‌های مضاعفی را رقم زدند؛ همچنین شهید سید مهدی موسوی سرپرست تیم حفاظت رئیس جمهور که در این سانحه به درجه شهادت نائل شد از دیگر افرادی بود که در راه خدمت به مملکت و کشور دریغ نکرد.
به طور کل از رئیس جمهور گرفته تا هیئت همراه همه عاشق خدمت رسانی به مردم و خادم امام رضا(ع) بودند، آنها امروز با شهادتشان برهه‌ای را در تاریخ ایرانِ معاصر و در تقویم انقلاب رقم زدند که هیچگاه به ورطه فراموشی سپرده نخواهد شد و خدا می‌داند که چطور در هر شرایطی کشتی دنیا و روزگار را در مسیری که باید، هدایت کند .

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: همه ما برای ادامه راه، به رهبریِ رهبر حکیم، وثیق و مُدبر اعتماد داریم و ضمن دعا برای سلامتی ایشان، این ضایعه را به رهبر معظم انقلاب و همه مردم کشور تسلیت می‌گوییم. همچنین به مردم کشورم افتخار می‌کنم که در جریانات مختلف سیاسی بدون هیچ گونه گرایشی سیاسی، به میدان می‌آیند و ابراز ناراحتی و همدردی مردم در وقوع این حادثه ناگوار، نمونه بارز آن است. به عبارتی وقتی خبر این سانحه رسانه‌ای شد همه مردم اعم از موافقان و حتی مخالفان عملکردها و خدمات رئیس جمهور، برای او و هیئت همراهش دست به دعا شدند وبا خبر شهادت آنها نیز همه مردم با احترام، ناراحتی خود را ابراز کردند و این نشان دهنده شرافت و بزرگی ملت ایران است و باید مطمئن بود که این انقلاب، نظام و ملت نگهبان دارد و از اولین شهدای انقلاب و نظام تا شهدای دفاع مقدس و شهدای امروز همه در راه پر بهجت و نورانی انقلاب قدم گذاشته و با خون خود از آن محافظت کردند.

گفتنی است طی شهادت رئیس جمهور کشور و هیئت همراه، مقام معظم رهبری ۵ روز را در کشور عزای عمومی اعلام کردند و بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سراسر کشور از امروز سی و یکم اردیبهشت به مدت ۷ روز تعطیل خواهند بود .

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ترجمه کتاب ورنر هایزنبرگ درباره نگاه فیزیکدانان به طبیعت چاپ شد