پیشکسوت استقلال: جواد نکونام نگران هیچ چیزی نباشد


پیشکسوت استقلال: جواد نکونام نگران هیچ چیزی نباشد

محمد مومنی پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد جواد نکونام و استقلال تا همین الان هم با شرایطی که داشتن و نتایجی که گرفتن قهرمان هستند.

با اشاره به شرایط اینروزهای تیم استقلال در آستانه بازی با نساجی مازندران تاکید کرد: به نظر من جواد نکونام و استقلال تا همین الان هم قهرمان هستند. ولی سه تا بازی مهم در پیش است برای اینکه تلاش هایشان در طول فصل به ثمر برسد همین سه بازی بستگی دارد. البته من نمی گویم این سه تا مسابقه بازی مرگ و زندگی است. اما مطمئنا با توجه به تعصب و غیرتی که بازیکنان در طول فصل از خودشان نشان دادند دور از دسترس نیست که قهرمان شوند. الان دیگر همه چیز دست خودشان است.

وی افزود: نساجی خودش وضعیت مناسبی در انتهای جدول ندارد و به شدت خطر سقوط را احساس می کند برای همین با انگیزه زیادی در زمین خودش به مصاف استقلال خواهد رفت و تمام تلاش خود را خواهد کرد. ولی در سمت دیگر استقلال خود مدعی قهرمانی است ونمی خواهد این فرصت را به راحتی از دست بدهد. در کل جایگاه دو تیم متفاوت است. با این حال بچه های استقلال اشراف کامل به شرایط حاکم دارند. به نظرم بازی قشنگی خواهد بود. بازی دفاعی نخواهد بود. ضمن اینکه یک امتیاز هم برای نساجی شیرین خواهد بود اما برای استقلال کمکی نمی کند. در کل بازی بزرگی است.

این پیشکسوت باشگاه استقلال درباره اینکه چه توصیحه ای به جواد نکونام دارد گفت: من پیشنهادم به جواد نکونام اینکه مثل بازی های گذشته آرامش داشته باشد و جلوی هوادارنش از هیچ چیزی نگران نباشد. اعتماد به نفس اش مثال زدنی است. این موضوع هم به او کمک می کند. هواداران یک صدا پشتش هستند. جای نگرانی ندارد.

پیشکسوت استقلال: جواد نکونام نگران هیچ چیزی نباشد

مومنی در خصوص اینکه خواسته های جواد نکونام در فصل نقل و انتقلات محقق نشد و مدیریت باشگاه روی لجبازی با نکونام لیست خریدهای او را بر آورده نکردند گفت: بله محقق نشدن و این محقق نشدن خواسته های سرمربی استقلال در مورد خرید بازیکنان مورد نیازدلایل خاص خودش را دارد. سرمربی وظیفه دارد براساس نقاط ضعف تیم لیست مورد نیازش را به مدیریت بدهد و مدیریت هم آن بازیکنان مورد اعلامی سرمربی جذب کنند. حالا یک اختلافی در استقلال بین کادرفنی و مدیریت بود که بیشتر هم از سمت خطیر بود. اما نکونام با همین بضاعت نتایجی گرفته که هواداران از او راضی هستند. کاملا قابل قبولی گرفته است.

او افزود: الان هم استقلال هر نتیجه ای بگیرد برنده است و چیزی را از دست نداده است.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره اینکه برخی ها سبک بازی استقلال را دفاعی می دانند و برای همین به نکونام انتقاد می کنند اما استقلال در مواقعی که نیاز بوده تهاجمی بازی کند نشان داده توانایی ارائه چنین سبک بازی را دارد گفت: نقش و نگار بازی را سرمربی برای تیمش ایجاد می کند. آنهم براساس توانایی و امکاناتی که در اختیار دارد. این ممکن است از نظر برخی ها ایده آل نباشد اما جواد نکونام می گوید تیمم در وهله اول گل نخورد بعد گل بزند. بازی متعادی را بنمایش بگذارد آنهم براساس آنچه که در تمرینات برای بازیکنانش در نظر گرفته است. با ریسک بالا بازی نمی کند سرلوحه نکونام بازی منطقی است.

او اضافه کرد: در بازی استقلال مقابل ذوب آهن شاید بسیاری فقط ۲۰ دقیقه آخر بازی را توجه داشتند که استقلال طوفانی بازی کرد و به گل پیروزی هم رسید در حالی که استقلال مقابل ذوب آهن تمام ۹۰ دقیقه برنامه داشت و کار تاکتیکی می کردند. برنامه داشتند و از بازی غیر منطقی دور می کردند. بازیکنان استقلال متوجه تاکتیک های جواد نکونام هستند و می دانند باید طیق تاکتیک های مدنظر او در زمین عمل کنند وگرنه جایی در ترکیب ندارند. در دنیا هم مربیان زیادی هستند که مانند سبک نکونام بازی می کنند. شاید خیلی مواقع هم خیلی ها سبک بازی نکونام را دوست نداشته باشند اما او دوست ندارد با سبکی بای کند که تمیش آسیب ببیند. مثلا سبکی بازی کند که گل بخورد بعد کلی به زحمت بکشد که تازه بازی را مساوی شود و تازه همه جیز از اول شروع شود.

این کارشناس فوتبال کشورمان تاکید کرد: الان هم هواداران استقلال هم هواداران پرسپولیس استرس دارند. من درک شان می کنم تیم هایشان هم تلاش می کنند هر بازی ۳ امتیاز ها را بگیرند. اما کف ترازو به نفع استقلال است با همین روند استقلال قهرمان می شود.

او با اشاره به رقابت قهرمانی بین استقلال و پرسپولیس در هفته های پایانی که باعث شد هیجان خاصی در جامع ایجاد شود گفت: مهم اینکه جامعه هواداری با بیان ادعای قهرمانی در هر دو طرف ماجرا (استقلال و پرسپولیس) زنده بودن فوتبال را تداعی می کنند. نهایت این زنده بودن قهرمانی یکی از دو تیم سرخابی است. هر دو تیم هم زحمت می کشند. هر دو تیم هم می دانند ممکن است با یک خطا تمام دست آورده یک سال برود. برای همین منطقی بازی می کنند. این موضوع الگو خوبی است دو تیم پر هوادار ما تا آخرین هفته برای قهرمانی تلاش می کنند این موضوع را در لیگ انگلیس هم دیدیم.

مومنی در خصوص اینکه برخی ها اعتقاد دارند پرسپولیس بعد از رفتن گل محمدی و با سرمربیگری اوسمار فوتبال زیبا تری ارائه می دهد گفت: یحیی گل محمدی به هر جهت یک سرمربی ایرانی است که تلاش را کرده و نتیجه اش هم گرفته است. نمی شود نتایجش را نادیده گرفت. هواداران پرسپولیس هم نمی توانند نتایجش را نادیده بگیرند. حالا دستیارنش هم به او کمک کرده اند. اما بیشتر کار را یحیی کرده است و اوسمار ادامه راه او است. تلفیقی بوده است. اما نفر اول یحیی است اولی برای یحیی است و نایب قهرمان شوند هم برای یحیی گل محمدی است. فراموش نکنید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مرد تبریزی زنش را با سیم شارژر خفه کرد / جنایتی که خود قاتل به پلیس زنگ زد + جزییات