گلکسی بوک 4 اج معرفی شد؛ لپ‌تاپ 120 هرتزی اولد سامسونگ با تراشه اسنپدراگون و طعم هوش مصنوعی


گلکسی بوک 4 اج معرفی شد؛ لپ‌تاپ 120 هرتزی اولد سامسونگ با تراشه اسنپدراگون و طعم هوش مصنوعی

پس از مایکروسافت سامسونگ لپ تاپ گلکسی بوک 4 اج (Galaxy Book 4 Edge) خود را معرفی کرد. این لپ تاپ های هیجان‌انگیز در دو مدل 14 و 16 اینچ با تمرکز بر قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شده‌اند. دستگاه پرچمدار سامسونگ به تراشه 12 هسته‌ای اسنپدراگون ایکس...

پس از مایکروسافت سامسونگ لپ تاپ گلکسی بوک 4 اج (Galaxy Book 4 Edge) خود را معرفی کرد. این لپ تاپ های هیجان‌انگیز در دو مدل 14 و 16 اینچ با تمرکز بر قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شده‌اند. دستگاه پرچمدار سامسونگ به تراشه 12 هسته‌ای اسنپدراگون ایکس الیت مجهز شده و 1350 دلار قیمت دارد. جزئیات بیشتر را در شهر سخت افزار بخوانید.

پس از معرفی اولین کامپیوترهای کوپایلت+ پی‌سی مایکروسافت، اکنون نوبت به سامسونگ رسیده تا از لپ‌تاپ جدید گلکسی بوک ۴ اج را رونمایی کند. گلکسی بوک ۴ اج اولین لپ تاپ سامسونگ است که از تراشه اسنپدراگون ایکس الیت بهره می‌برد.

مشخصات لپ تاپ گلکسی بوک 4 اج سامسونگ

مشخصات لپ تاپ گلکسی بوک 4 اج سامسونگ

بر اساس گزارش xda-developers این لپ‌تاپ به هوش مصنوعی کوپایلت مجهز بوده و از هوش مصنوعی اختصاصی سامسونگ نیز بهره می‌برد. در واقع Galaxy Book 4 Edge از قوی‌ترین مدل تراشه‌ اسنپدراگون ایکس الیت با ۱۲ هسته‌ ۳.۴ گیگاهرتزی بهره می‌برد.

واحد NPU در تراشه ایکس الیت قدرتی برابر ۴۵ تاپس یا همان تریلیون عملیات‌ بر ثانیه در پردازش هوش مصنوعی دارد. لپ‌تاپ ۲۰۲۴ سامسونگ علاوه بر قابلیت‌های هوش مصنوعی مایکروسافت نظیر Recall و Cocreator و Auto Super Resolution از یک‌سری قابلیت اختصاصی نظیر Circle to Search with Google و Live Translate و Chat Assist بهره می‌برد.

تصویر لپ تاپ گلکسی بوک 4 اج سامسونگ

گلکسی بوک ۴ اج دارای نمایشگر اولد Dynamic AMOLED 2X است و در مدل‌های ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ عرضه می‌شود. این لپ‌تاپ دارای پنل اولد 2.8K با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از دستورات لمسی است.

لپ‌تاپ جدید سامسونگ با ۱۶ گیگابایت حافظه رم و حداکثر یک ترابایت حافظه داخلی روانه بازار شده و باتری ۵۵٫۹ وات‌ساعتی‌ آن را می‌توان با توان ۶۵ وات شارژ کرد. این لپ‌تاپ به دو درگاه USB4 و درگاه HDMI 2.1 و جک 3.5 میلی‌متری صدا مجهز است و با پشتیبانی از وای‌فای ۷ و بلوتوث ۵.۴ عرضه می‌شود.

در همین رابطه بخوانید:

- اولین اطلاعات از لپ تاپ Galaxy Book 4 Edge سامسونگ با تراشه اسنپدراگون لو رفت

نکته جالب اینکه مدل ۱۴ اینچی این لپ تاپ تنها ۱۱ میلی‌متر ضخامت دارد و از یک ماه دیگر عرضه خواهد شد. قیمت لپ تاپ جدید سامسونگ در کانفیگ پایه‌ ۱۴ اینچی برابر ۱۳۵۰ دلار و در کانفیگ ۱۶ اینچی ۱۴۴۹ دلار است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

داروی جدید مبتلایان به آپنه خواب را از دستگاه کمک‌تنفسی بی‌نیاز می‌کند