تنها قدم زدن، سرنوشت نهایی همه‌ما/ یادداشت: باور کنید هم کلوپ رفت، هم رویس!


تنها قدم زدن، سرنوشت نهایی همه‌ما/ یادداشت: باور کنید هم کلوپ رفت، هم رویس!

هجدهم و نوزدهم می 2024، آنفیلد و وستفالن خداحافظی‌های تلخ و البته باشکوهی با محبوب‌ترین و وفادارترین یاران خود داشتند.

به گزارش ورزش سه، یورگن کلوپ و مارکو رویس، استاد و شاگرد سابق، با دو تیم لیورپول و دورتموند وداع کردند و در فصول آتی، این دو مربی و بازیکن را دیگر در زمین و کنار زمین نخواهیم دید.

بورسیا دورتموند و لیورپول، جزو جذاب‌ترین تیم‌های اروپا از حیث فرهنگ هواداری به شمار می‌آیند و علاوه بر طرفداران بومی، هواداران زیادی در سر تا سر دنیا، این دو تیم را به طور کاملا جدی حمایت می‌کنند.
جالب اینجاست که دو تیم ویژگی‌های مشترک فراوانی با یکدیگر دارند و در فرهنگ هواداری، تیم‌های صاحب سبکی در قاره سبز محسوب می‌شوند.
جایگاه هواداران افراطی دورتموند به نام «دیوار زرد» لقب دارد و قرمز‌های بندر لیورپول، از جایگاه جنون آمیز «کاپ» برخوردار هستند.

مارکو رویس عصر شنبه و یورگن کلوپ عصر یکشنبه، پس از سال‌ها و کلی به یادگار گذاشتن خاطرات فوق‌العاده و خوب از خود، با گران‌ترین و ارزان‌ترین سکوهای ورزشگاه‌، وداع کم نظیر و رمانتیکی داشتند.

2024272

باید اذعان داشت که داستان برخی بازیکنان و سرمربیان با بقیه، متفاوت و متمایز است. برخی از آنها به راحتی می‌آیند و به سخت‌ترین شکل ممکن از تیم جدا می‌شوند. شاید هیچ طرفداری در پایان قصه باورش نمی‌شود که اینقدر به سختی و تلخی با شخصیت محبوب خود در تیم خداحافظی کند.

مارکو و یورگن با یک دنیا خاطره، چشمانی اشک بار و بغض فرو خورده در لحظات پایانی رفتند.
هیچ طرفدار و مخاطب فوتبالی، دوست نداشت که با افرادی مثل یورگن کلوپ و مارکو رویس اینچنین خداحافظی کند. به نوعی کلید واژه «عادت»، بهترین توصیف کننده حال و هوای هواداران در مورد چنین اشخاصی است که جایگاه بسیار ویژه‌ای در قلب تک تک آنها دارند.

عادت کردن به دیدن ستاره‌های کنار خط و داخل چمن، موهبتی است که به طرفداران واقعی فوتبال داده شده و روز وداع و رفتن و دست تکان دادن با آنها، چشم هر بیننده‌ای را پر از اشک می‌کند.

حالا هواداران لیورپول و دورتموند باید به ندیدن و تماشای چیزی غیر از کلوپ و رویس عادت کنند. تصور لیورپول بدون یورگن کلوپ و دورتموندی که وفادارترین یارش را در اختیار ندارد، مشکل و طاقت فرساست.

پایان آخرین نمایش از تیم یورگن کلوپ، دلپذیر و خداحافظی‌اش با هواداران، با خاطره‌ای خوب همراه شد و به نوعی یک نوستالژی عالی برای طرفداران لیورپول در آینده‌ای نه چندان دور خواهد بود. حتی آمارها هم نشان می‌دهند که مراسم وداع کلوپ با طرفداران لیورپول، بیشتر از جشن قهرمانی سیتیزن‌ها بیننده داشت!

2024273

لیورپولی‌ها در آخرین فصل با یوگی کلوپ، در جایگاه سوم با هشتاد و دو امتیاز ایستادند و بالاخره داستان عاشقانه کلوپ و لیورپول هم به پایان راه خود رسید.

از سویی دیگر، مارکو رویس در حضور باشکوه و اعجاب انگیز هواداران در سیگنال ایدونا پارک، با یک گل و یک پاس گل آخرین بازی خود را برای زنبورها پشت سر گذاشت و بهترین بازیکن دورتموند در مصاف با تیم سقوط کرده دارمشتات لقب گرفت.
خداحافظی مارکو وقتی زیباتر شد که او توانست صدمین گلش را در بوندسلیگا به ثمر برساند.

حال آنها چمدان‌ها را می‌بندند و با عشق بی انتهای خود، خداحافظی می‌کنند و می‌روند و برای همیشه می‌روند! اکنون وقت آن رسیده که یورگن و مارکو، پس از گذشت این روز‌های حزن انگیز، در خیابان‌های لیورپول و دورتموند، تنها قدم بزنند!

معین احمدوند


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تأیید شد: ستاره ایتالیا رباط صلیبی داد!