این حادثه دردناک تبدیل به فرصت خواهد شد


این حادثه دردناک تبدیل به فرصت خواهد شد

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش گفت: «ملت ما سختی‌ها و رنج‌های زیادی را تحمل کرده و مقاوم ایستاده و چالش‌ها را به فرصت تبدیل کرده است؛ بنابراین، این حادثه دردناک هم تبدیل به فرصت خواهد شد و با انسجام ملی گام‌های بزرگی برای رسیدن به هدف برخواهیم داشت.»

انسیه خزعلی در نشست گفتمان سازی نخبگانی و در جمع صاحب نظران حوزه زنان و خانواده، بیان کرد: با توجه به تاکید معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه هیچ اقدام و برنامه‌ای نباید تعطیل شود، نشست را طبق برنامه برگزار کردیم تا تلاش کنیم که اهداف باقی مانده رئیس جمهور در طرحی که مبدع آن بودند، زمین نماند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ملت ما سختی‌ها و رنج‌های زیادی را تحمل کرده و مقاوم ایستاده و چالش‌ها را به فرصت تبدیل کرده است؛ بنابراین این حادثه دردناک هم تبدیل به فرصت خواهد شد و با انسجام ملی گام‌های بزرگی برای رسیدن به هدف برخواهیم داشت.

خزعلی در ادامه بیان کرد: طرحی که رئیس جمهور فقید در سطح بین‌الملل مطرح کردند را پیگیری می‌کنیم. هدف ما این است که قبل از نهایی شدن نظرات را جمع‌آوری و اعمال کنیم.

وی با اشاره به اینکه نظر خواهی در مورد سند جنبش تعهد به خانواده از همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با خانواده انجام گرفته، اظهار کرد: دعوت ما از گروه‌های مرتبط با زنان به این دلیل بود که ممکن است به صورت ویژه این طرح با اساتید مطرح نشده باشد. بنا داریم در کنار عناوین پژوهشی که در سایت وزارت علوم قرار گرفته است، عناوین پیشنهادی برای پایان نامه‌ها، طرح‌های پسا دکترا و طرح‌های اساتید در راستای خانواده طبیعی و فطری را پشتیبانی کنیم.

معاون رئیس‌جمهور همچنین گفت: هدف ما عملیاتی کردن این سند است تا بتوانیم خانواده تراز را به جهان معرفی کنیم و نقص‌های قانون و دستورالعمل‌ها را رفع کنیم. در این راستا اقداماتی مانند بحث پیشگیری از طلاق در قالب پلتفرم همساز، بحث‌های جمعیت در بعد اقتصادی و فرهنگی، تدوین شاخص‌های خانواده موفق انجام شده و درپی تصویب نشان خانواده هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است تفاوت‌هایی در مبنا با سایر کشور‌ها داشته باشیم بیان کرد: مباحث دینی در سطح ملی این سند پررنگ است، ولی در سطح منطقه‌ای نگاه فرادینی خواهیم داشت، زیرا ادیان و فرق دینی بسیاری وجود دارد که به موضوع خانواده اصیل و فطری اهمیت می‌دهند.

خزعلی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال یافتن مشترکات در حوزه خانواده هستیم و در بحث خانواده سنت‌گرا و تجددگرا نیز به دنبال تعریف الگوی سوم هستیم که هم ارزش‌ها را حفظ کند و هم با زمانه و اقتضائات آن پیش برود. این سند در سطح ملی است و بعد از معرفی شاخص‌های خانواده تراز در داخل به مراحل بین‌المللی هم ورود خواهیم کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بزرگداشت یاد رئیس جمهور شهید در کارخانه‌ای که احیا شد +فیلم