ده‌‌ها هزار پول مملکت از بین می‌رود!/ انتقاد میثاقی و ممبینی از شکایت سپاهان به CAS


ده‌‌ها هزار پول مملکت از بین می‌رود!/ انتقاد میثاقی و ممبینی از شکایت سپاهان به CAS

مجری برنامه فوتبال برتر از اقدام باشگاه سپاهان در شکایت از فدراسیون به CAS انتقاد و عضو هیئت رئیسه فدراسیون هم از این رفتار ابراز تعجب کرد.

به گزارش "ورزش‌ سه"، چند روز پیش بود که باشگاه سپاهان خبر قابل توجهی روی خروجی رسانه‌های خود منتشر کرد و خبر از برگزاری جلسه تیم حقوقی باشگاه با مسئولان دادگاه عالی ورزش داد که در حضور مسئولان فدراسیون برای پیروزی در پرونده جنجالی لیگ بیست و سوم ادله خود را ارائه کرده بودند.

این موضوع یکی از مباحثی بود که هدایت‌الله ممبینی عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و محمدحسین میثاقی مجری برنامه فوتبال برتر در خلال گفتگوی طولانی خود به آن پرداختند که در ادامه به بخش‌هایی از مکالمه آنها اشاره داشتیم.

ویدئو: 333297

بحث درباره این موضوع با این سوال مجری برنامه آغاز شد که دلیل شکایت چه بوده و ممبینی هم به حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال علیه سپاهان و سپس شکسته شدن این حکم در کمیته استیناف اشاره کرد. او در ادامه توضیح داد که با وجود بازگرداندن 4 امتیاز به سپاهانی‌ها آنها به دلیل باقی ماندن جریمه مالی به دادگاه عالی ورزش شکایت کرده‌اند.

میثاقی در ادامه با ابراز تعجب این سوال را از ممبینی پرسید که آیا باشگاه سپاهان به دلیل قوانین سقف بودجه شکایت کرده است که عضو هیئت رئیسه فدراسیون در واکنش به این سوال گفت: بله. به هر حال شکایت کرده‌اند. این حق را دارد. ما ارکان قضایی داریم و رسیدگی می‌کنند و پس از آن می‌توانند به دادگاه عالی ورزش شکایت کنند. وکیل خارجی گرفته‌اند و شکایت کرده‌اند.

در ادامه میثاقی به مبلغ چند ده هزار دلاری‌ای که برای رسیدگی به این پرونده باید هزینه شود، انتقاد کرد و ممبینی هم حرف‌های او را تایید کرد. ممبینی سپس ادامه داد: سپاهان از باشگاه‌هایی بود که آئین نامه سقف قرارداد را امضا کرده بود. حالا هر وقت این رای صادر شود، یا به ضرر فدراسیون است یا باشگاه سپاهان. باشگاه‌های فوتبال باید بدانند که فدراسیون فوتبال اگر جریمه می‌کند یا پاداش می‌دهد، براساس اصول و قواعد است. خاطر جمع می‌گویم ارکان قضایی ما از بهترین‌ها هستند. حالا یا ما بازنده می‌شویم یا آنها و پول مملکت می‌رود. برخی باشگاه‌های ما می‌توانند عملکرد بهتری در سرمایه‌گذاری، رفتار با مردم، رفتار با جامعه و... به هر حال برخی باشگاه‌ها رفتارهایشان مدام در جامعه تنش ایجاد می‌کند و اگر مدیریت فوتبال باشد مسائل حل می‌شود.

او ادامه داد: وظیفه فدراسیون این است که به باشگاه‌ها کمک کند. وقتی ما فهمیدیم این‌ها به CAS شکایت کرده‌اند، تعجب کردیم و شما می‌گویید آسان درباره شکایت آنها بله می‌گویید، این کاری است که آنها انجام داده‌اند.

بخش پایانی این بخش از گفتگو هم اینطور از سوی ممبینی مطرح شد: بنده هم به یک سری از بندهای قانون سقف بودجه اعتراض دارم ولی تصویب شده و باید به آن عمل شود. الان ما شاید برای سال آینده یک سری اصلاحات داشته باشیم. ما خانواده ایران هستیم و قطعا برای دادگاه عالی ورزش هم این موضوع جالب بوده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ستاره خوزستان سه جلسه محروم شد