مایکروسافت سرفیس پرو 10 با نمایشگر اولد 120 هرتزی رسما معرفی شد


مایکروسافت سرفیس پرو 10 با نمایشگر اولد 120 هرتزی رسما معرفی شدتوسط امیرکیوان گوهری / خرداد ۱, ۱۴۰۳ / 3 دقیقه برای مطالعه لپ‌تاپ جدید سرفیس پرو 10 مایکروسافت با پیشرفت‌های مختلف و تغییرات...

مایکروسافت سرفیس پرو 10 با نمایشگر اولد 120 هرتزی رسما معرفی شد
توسط / / 3 دقیقه برای مطالعه

لپ‌تاپ جدید سرفیس پرو 10 مایکروسافت با پیشرفت‌های مختلف و تغییرات زیبایی‌شناختی متعدد و ضروری بالاخره معرفی شد. با این‌حال خریداران بالقوه این محصول برای نامگذاری آن کماکان دچار سردرگمی هستند. این لپ‌تاپ از نظر زمانی بایستی دهمین نسل دستگاه‌های سرفیس مایکروسافت برای مصرف‌کنندگان قلمداد شود؛ چرا که دستگاه‌های پیش‌تر عرضه شده صرفا برای بازار سازمانی در نظر گرفته شده بودند.

با این‌حال غول نرم‌افزاری دنیا از جدیدترین مدل‌ها به‌عنوان نسخه یازدهم یاد می‌کند. اکنون فارغ از نام رسمی این دستگاه‌ها به بیان مشخصات کلیدی آنها پرداخته و خواهیم دید که مایکروسافت با عرضه جدیدترین مدل سرفیس پرو خود چگونه بازار نوت‌بوک‌های مبتنی بر معماری ARM را متحول خواهد کرد.

سرفیس پرو 10 با قیمت‌گذاری پایه رقابتی روانه بازار می‌شود. مدل پایه این لپ‌تاپ مناسب کاربرانی است که به‌دنبال دسترسی به تراشه اسنپدراگون X Elite یا نمایشگر اولد پیشرفته نیستند. سرفیس پرو 10 مجهز به یک نمایشگر 13 اینچی بوده و این پنل بسته به اولویت کاربر از فناوری‌های IPS LCD یا اولد استفاده می‌کند.

نمایشگر مورد اشاره دارای رزولوشن 2880×1920 پیکسل و نرخ نوسازی حداکثر 120 هرتزی است. این پنل قادر به دریافت فرامین لمسی بوده و از طریق یک قلم استایلوس سازگار نیز قابل استفاده است.

سرفیس پرو جدید با دو پیکره‌بندی مجهز به تراشه اسنپدراگون X Plus یا اسنپدراگون X Elite قابل سفارش است. البته بایستی توجه داشت که نسخه مجهز به تراشه Elite از قیمت‌گذاری گران‌تری برخوردار خواهد بود. این تراشه‌ها در کنار حداکثر 32 گیگابایت رم LPDDR5X فعالیت خواهند کرد. متاسفانه ظرفیت رم دستگاه قابل ارتقاء نیست.

مدل پایه سرفیس پرو 10 به‌صورت استاندارد مجهز به 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه PCIe SSD است. برترین مدل این نوت‌بوک دارای 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی بوده و از پروتکل PCIe Gen 4 پشتیبانی می‌کند. نسخه 5G این محصول در اواخر سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد. در حال حاضر سرفیس پرو 10 از استاندارد وای‌فای 7 و اتصال بلوتوث 5.4 پشتیبانی می‌کند.

از جنبه درگاه‌های ارتباطی نیز مایکروسافت از دو پورت USB 4.0 و یک رابط سرفیس کانکت بهره گرفته است. در بخش نرم‌افزاری این تبلت از سیستم‌عامل ویندوز 11 استفاده کرده و در بخش امکانات اپتیکی نیز شاهد به‌کارگیری دوربین جلویی مادون‌قرمز منفرد با رزولوشن 5 مگاپیکسل و یک سنسور 10 مگاپیکسلی در قسمت پشتی هستیم.

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات اعمال شده در سرفیس پرو 10 این است که به‌جای کاور Signature Type مایکروسافت که از سال‌ها پیش عرضه شده؛ این‌بار یک صفحه‌کلید با نام Surface Pro Flex Keyboard به‌صورت آپشنال در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. این صفحه‌کلید می‌تواند به نوت‌بوک متصل یا از آن جدا شود.

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد مدل‌های پیشین دارای پین‌های پوگو بودند. سرفیس پرو 10 با قیمت‌گذاری پایه 999.99 دلاری عرضه شده و در مدل‌های رنگی Sapphire، Dune، Platinum و Black قابل سفارش است. مشتریان هم‌اکنون با مراجعه به فروشگاه آنلاین مایکروسافت می‌توانند مشخصات دستگاه را مطابق با سلیقه خود پیکره‌بندی نمایند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مقایسه دوربین گوشی‌های آیفون 11 پرو و هواوی میت 30 پرو