ادبیات پایداری و مقاومت متعلق به همه مردم است/ ادبیات جنگ مختص سازمان‌های دولتی و نظامی نیست


ادبیات پایداری و مقاومت متعلق به همه مردم است/ ادبیات جنگ مختص سازمان‌های دولتی و نظامی نیست

به گزارش دیباچه، رضا حاجی‌آبادی، مدیر مسئول انتشارات «هزاره ققنوس» در گفت‌وگو با خبرنگار دیباچه درخصوص ماحصل سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: اضافه شدن بخش مجازی از ویژگی‌های مثبت این دوره از جشنواره بود. علاوه بر این...

به گزارش دیباچه، رضا حاجی‌آبادی، مدیر مسئول انتشارات «هزاره ققنوس» در گفت‌وگو با خبرنگار دیباچه درخصوص ماحصل سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: اضافه شدن بخش مجازی از ویژگی‌های مثبت این دوره از جشنواره بود. علاوه بر این از دیگر نکات مثبت جشنواره این بود که غرفه‌ها طوری طراحی گردید که فضای نمایشگاه برای رفت‌وآمد بازدیدکنندگان راحت‌تر شد و همچنین با شماره‌بندی غرفه‌ها از یک تا ۶۰۰ مخاطبان سریع‌تر غرفه مددنظر خود را پیدا کردند.

ادبیات پایداری و مقاومت متعلق به همه مردم است/ ادبیات جنگ مختص سازمان‌های دولتی و نظامی نیست

حاجی‌آبادی ضمن گلایه از شهرداری تهران به دلیل عدم تبلیغات محیطی در شهر تهران تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور است که شهرداری تهران موظف بود تبلیغات زیادی در مبلمان شهری و بیلبوردهای شهری داشته باشد. در هرجای دنیا وقتی نمایشگاهی برگزار می‌شود در فضای شهری تبلیغات فراوانی را مشاهده می‌کنیم.

مدیر مسئول انتشارات «هزاره ققنوس» با اشاره به برگزاری اولین رویداد فرهنگی نشر ایران، فلوشیپ یا دوره تکمیلی تخصصی ویژه ناشران کتاب، گفت: امسال کار خوبی که با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد انجام شد برگزاری اولین رویداد فرهنگی نشر ایران به سه روز با حضور ۲۷ ناشر از ۱۷ کشور و آژانس ادبی بود که از آنها دعوت به عمل آمد به ایران بیایند و تعامل و همکاری در خرید و فروش کتاب داشته باشند. به عنوان ناشر حوزه کتاب با سخنرانی که داشتم به ناشران خارجی گفتم که با انتقال تجربه‌ها در مورد موضوعات مختلف رنج عشق و مسائل اقتصادی کاری انجام دهیم.

حاجی‌آبادی با اشاره به حضور پررنگ کتاب‌های حوزه پایداری و مقاومت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب اظهارداشت: حوزه ادبیات پایداری و ادبیات جنگ مختص ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و نظامی نیست و متعلق همه مردم است. بارها گفته‌ام که سرنوشت جنگ ما را مردم رقم زدند زیرا مردم کشاورزی می‌کردند که جنگ آغاز شد. اینکه ادبیات پایداری و مقاومت ما دولتی و نهادی شود کار درستی نیست و تعداد ناشران خصوصی و آژانس‌های ادبی فعالان در حوزه ادبیات پایداری و مقاومت کم‌تر شده است، زیرا دولتی‌ها و نظامی‌ها احساس می‌کنند که این حوزه متعلق به آنها است اما در حوزه ادبیات پایداری و مقاومت مردم هم باید ورود پیدا کنند.

مدیر مسئول انتشارات «هزاره ققنوس» در خصوص حضور مسئولان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: مسئولان ما باید یاد بگیرند که بخشی از رفتار فرهنگی آنها تاثیر بر مخاطبان فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی می‌گذارد و باید نشان دهند که علاقه‌مند به فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی دارند و بدانند که این موضوع بین مردم جامعه تاثیرگذار است.

گفت‌وگو از: معصومه شمسینی غیاثوند

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آینده نگر - شماره 127 - بهمن 1401