روزنامه‌نگار لبنانی: سانسور خبری غرب در موضوع فلسطین شکست خورد


روزنامه‌نگار لبنانی گفت: سانسور خبری غرب در موضوع فلسطین کاملا به بن‌بست...
روزنامه‌نگار لبنانی گفت: سانسور خبری غرب در موضوع فلسطین کاملا به بن‌بست برخورد کرد؛ با تعداد زیادی یادداشت در شبکه های اجتماعی از سراسر دنیا درباره موضوع فلسطین مواجه شدند؛ طبیعی است که نمی‌توان کل جهان را بلاک (مسدود) کرد.

علی حسن، روزنامه‌نگار لبنانی که برای حضور در جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای «صبح» به ایران سفر کرده در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه ایران اکونومیست، درباره تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر بیان حقایق وقایع فلسطین سخن گفت.

وی درباره نشر اطلاعات توسط رسانه‌های اجتماعی گفت: در دنیای امروز، تاثیر شبکه‌های اجتماعی بسیار بیشتر شده و می‌بینیم که خیلی از افراد بدون آنکه تجربه کار ژورنالیستی و خبری داشته باشند در این شبکه فعالیت می‌کنند و اخبار غزه را به گوش جهانیان می‌رسانند. در حقیقت در دوره‌ای هستیم که رسانه‌های مجازی همزمان با رسانه‌های مکتوب و ویدیویی رسمی در حال نشر اطلاعات هستند و می‌توان گفت این موضوع به نفع مردم فلسطین و جبهه مقاومت تمام شد، چرا که جلوی سانسورها را گرفت و کمک کرد تا پیام آنها به گوش افراد بیشتری در سراسر دنیا برسد.

ایران تمام قد از مردم فلسطین حمایت می‌کند و این حمایت قابل ستایش است

وی اضافه کرد: من فکر می‌کنم شبکه‌های اجتماعی به‌گونه‌ای بودند که توانستند نوعی اتحاد جمعی بین مردم ایجاد کنند. این موضوع حتی در اروپا هم دیده می‌شود و آنها تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی از مردم غزه حمایت کردند.

این روزنامه‌نگار لبنانی در پاسخ به سوالی درباره سانسور اخبار در شبکه‌های اجتماعی و بستن برخی صفحات فعالان رسانه‌ای توسط حامیان رژیم صهیونیستی گفت: آنها رسانه‌های دنیا را در اختیار دارند و از این طریق همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا اجازه ندهند هیچ اخباری درباره فلسطین منتشر شود. صفحه شخصی خود من یکی از صفحاتی بود که توسط آنها بسته شد و نتوانستم به ادامه انتشار خبر و فعالیت اعتراضی خودم بپردازم.

او شکست غرب در پروژه سانسور خبری در موضوع غزه را یادآور شد و گفت: من فکر می‌کنم سانسور خبری آنها و محدودیت‌هایی که ایجاد کرده بودند کاملا به بن‌بست برخورد کرد چرا که با تعداد زیادی پست و استوری و توییت از سراسر دنیا درباره موضوع فلسطین مواجه شدند. طبیعی است که نمی‌توان کل جهان را بلاک کرد و در این زمینه شکست خوردند.

علی حسن به جشنواره صبح اشاره کرد و گفت: سه روز است که این جشنواره آغاز شده و به نظرم فعالیت دقیق و درستی را انتخاب کرده است. برگزاری چنین رویدادی از سوی ایران قابل تحسین است؛ ایران تمام قد از مردم فلسطین حمایت می‌کند و این حمایت قابل ستایش است. همه ما باید از این حرکت پشتیبانی کنیم تا بتوانیم صدای مردم غزه باشیم.

دومین جشنواره بین المللی رسانه ای «صبح» از ۳۰ اردیبهشت تا ۱ خرداد به دبیری محسن یزدی در سه بخش «اصلی»،‌ «معاونت برون مرزی» و « فلسطین» برگزار می‌شود.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته