چرا بایدن در نظرسنجی‌های اخیر شکست می‌خورَد؟


چرا بایدن در نظرسنجی‌های اخیر شکست می‌خورَد؟

بایدن در میان رأی‌دهندگان احتمالی، با ۱ امتیاز در "ویسکانسین" و ۳ امتیاز در "پنسیلوانیا" از "دونالد ترامپ" عقب‌تر و با ۱ امتیاز در "میشیگان" پیشتاز است. غلبه بر این ۳ ایالت، راهی برای انتخاب مجدد او است و بدون‌شک امکان‌پذیر است.

«ازرا کلاین» روزنامه‌نگارِ مطرح، مفسر سیاسی و ستون‌نویسِ نیویورک‌تایمز است. او پیش از این ستون‌نویس و سردبیر "واشنگتن‌پست" و نیز سردبیر نشریۀ آمریکاییِ "وُکس" بود. ازرا درحال‌حاضر، میزبان"نمایش ازرا کلاین" است و کتابِ «چرا ما قطبی هستیم؟» از آثار تألیفیِ او است.

به گزارش عصرایران، آنچه بیش از ارقامِ نظرسنجی‌های "جو بایدن" نگران‌کننده است، انکار دلایلی است که در پس این ارقام قرار دارد و علت اُفتِ او محسوب می‌شود.

بایدن در میان رأی‌دهندگان احتمالی، با ۱ امتیاز در "ویسکانسین" و ۳ امتیاز در "پنسیلوانیا" از "دونالد ترامپ" عقب‌تر و با ۱ امتیاز در "میشیگان" پیشتاز است. غلبه بر این ۳ ایالت، راهی برای انتخاب مجدد او است و بدون‌شک امکان‌پذیر است.

بااین‌حال، بایدن در حال مغلوب‌شدن است و مسیری که پیش‌رویش قرار گرفته، روزبه‌روز صعب‌تر می‌شود. بایدن در سال ۲۰۲۰، فقط در میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین به پیروزی نرسید. او قهرمان "آریزونا"، "جورجیا" و "نوادا" بود. ولی اکنون براساس آخرین نظرسنجی "نیویورک‌تایمز و کالج سینا" و روزنامۀ «فیلادلفیا اینکوایرر» با ۶، ۹ و ۱۳ امتیاز در این ایالت‌ها از ترامپ عقب است. آیا این ایالت‌ها قرمز (جمهوری‌خواه) شده‌اند؟ خیر. همین نظرسنجی نشان می‌دهند که دموکرات‌ها در رقابت‌های سنای آریزونا و نوادا رتبۀ بالاتری دارند. آن‌ها همچنین در رقابت‌های سنا در پنسیلوانیا و ویسکانسین نیز پیشتاز هستند.

نظرسنجی‌های ملی نشان می‌دهند که دموکرات‌ها برای کنترل کنگره اندکی از جمهوری‌خواهان پیشی گرفته‌اند، ولی انگار رأی‌دهندگان به دموکرات‌ها روی نیاورده‌اند. چه اتفاقی افتاده است؟

به نظر می‌رسد این هفته تیم بایدن با به‌چالش‌کشیدنِ ترامپ در دو مناظره، روند رقابت را متحول می‌کند. مناظرۀ نخست در ۲۷ ژوئن برگزار خواهد شد و دیگری در ماه سپتامبر. ویدئوی کُری‌خوانیِ بایدن جنجال‌برانگیز بود. او می‌گفت: «دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۰ دو مناظره را به من باخت و از آن‌زمان حاضر به مناظره با من نشده. حالا طوری رفتار می‌کند انگار می‌خواهد دوباره با من سرشاخ شود. بسیارخوب، روزم را بساز، رفیق. چرا یک بار؟ دوبار با تو مناظره می‌کنم.»

به نظر می‌رسد بایدن جواب بلوفِ ترامپ را می‌دهد که همیشه دلش دعوا می‌خواهد، ولی واقعیت این است که او تمایلی به مناظره‌های بیشتر ندارد در همان روز هم از ۳ مناظره‌ای که کمیسیون مناظرات ریاست‌جمهوری برای سپتامبر و اکتبر برنامه‌ریزی کرده بود، کناره‌گیری کرد و درخواست کمپین ترامپ برای برگزاری ۴ مناظره را رد کرد.

شاید واقف نباشد که نتیجۀ کنارکشیدن از مناظره چیزی نیست جز سابقۀ بد و سیاست پرابهام. درخلال فعالیت کمپین‌های انتخاباتی، مناظره‌ها بیش از هر عامل دیگر در ایجاد انسجام و اطلاع‌رسانی به مردم مؤثرند. بایدن تعداد مناظره‌ها را به یک‌سوم کاهش داده و به‌این‌ترتیب کار کاندیدا‌های آینده را راحت‌تر کرده است. درواقع با این کار پیغام می‌دهد که مناظره‌ها را به‌کلی کنار بگذارید و بروید پی کارتان.

از نظر استراتژیک به راحتی می‌توان فهمید که چرا نامزدی قدرتمند و پیشتاز نمی‌خواهد وجهۀ خود را در جریان مناظره‌ای بد از بین ببرد. به‌همین‌دلیل هم ترامپ از مناظره‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان صرف‌نظر کرد، اما باید توجه داشت که حالا بایدن عقب است و به فرصت‌هایی نیاز دارد تا به رأی‌دهندگان ثابت کند که دربارۀ او اشتباه کرده‌اند. او به بزنگاه‌هایی نیاز دارد تا آن‌ها را متقاعد کند که پنداشتِ ذهنی خود را درمورد ترامپ کنار بگذارند. بایدن می‌توانست سه‌چهار موقعیت یا شاید بیشتر از این داشته باشد و بازی را به نفع خود تغییر دهد.

به‌عبارت‌دیگر، بایدن ژست نامزدی فاتح را گرفته که انگار از بد حادثه به‌جای کسی که بازنده است، به رقابت ادامه می‌دهد. او و دموکرات‌ها باید این مسأله را در نظر بگیرند و تحلیل کنند که چرا در نظرسنجی‌ها عقب افتاده‌اند و چه می‌توان کرد تا این وضعیت جبران شود. روشن‌ترین دلایل در کاهش آراء بایدن به قرار زیر است:

اول/ نادرستی نظرسنجی ها: شاید معتقد باشند که نظرسنجی‌ها اشتباه می‌کنند. به نظر می‌رسد بایدن چنین دیدگاهی داشته باشد. او هفتۀ گذشته به سی‌ان‌ان گفت: داده‌های نظرسنجی همیشه اشتباه بوده است. "آکسیوس" -سایت خبری آمریکایی که در سال ۲۰۱۶ به‌همتِ کارمندان سابق پولیتیکو یعنی جیم وندهای، مایک الن و روی شوارتز تأسیس شد. - گزارش می‌دهد که انکار نظرسنجی‌ها در مبارزات انتخاباتی بایدن، متداول است.

در این مورد دو نکته وجود دارد. اولین نکته این است که چنین چیزی صحت ندارد. حتی زمانی که کارشناسان، موج قرمز را در سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی می‌کردند، نظرسنجی‌ها نشان دادند که جمهوری‌خواهان کوتاهی کرده‌اند و حق با آن‌ها بوده است. سایت نظرسنجیِ "فایوتِرتی‌اِیت" در گزارشی آورده است که: «نظرسنجی‌ها در سال ۲۰۲۲ دقیق‌تر از هر دوره‌ای [دست‌کم از سال ۱۹۹۸ تا آن‌زمان]بوده‌اند..

نکتۀ دوم این است که اگر نظرسنجی‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوریِ اخیر اشتباهاتی داشته‌اند، به‌علتِ تعصب نسبت به دموکرات‌ها بوده است. ترامپ در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ قوی‌تر از آن چیزی بود که نظرسنجی‌ها پیش‌بینی می‌کردند. نتیجۀ نظرسنجی‌ها ممکن است اشتباه باشد، اما لزوماً به نفع بایدن نیست و می‌تواند به این معنا باشد که ترامپ قوی‌تر است و اتفاقاً در حق او اجحاف شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هواپیمای نظامی شیلی با 38 سرنشین ناپدید شد