مینی پی‌سی در سایز موبایل را همه‌جا با خود ببرید


مینی پی‌سی در سایز موبایل را همه‌جا با خود ببرید

ایتنا - Minisforum S100  یک باکس کوچک و براق است که ممکن است به راحتی آن را با پاوربانک اشتباه بگیرید. از قضا، باتری مخصوص نیز ندارد، اما یک کامپیوتر کوچک است که می‌توانید آن را همراه خود حمل کرده یا در کوچک‌ترین فضا نصب کنید.


گوشی‌های هوشمند آنقدر قدرتمند شده‌اند که از نظر سخت‌افزاری معادل لپ‌تاپ‌های سطح پایه چند سال گذشته هستند. اما علیرغم آن همه پیشرفت، هنوز واقعاً نمی‌توانند جایگزین رایانه‌های شخصی روزمره شوند، که البته بیشتر به دلیل تفاوت در سیستم عامل رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند است.

رایانه‌های کوچک و قابل حمل همیشه برای کاربران و صاحبان مشاغل یک رویا بوده است، چه برای کار کردن در حال حرکت یا راه‌اندازی سیستم‌های امنیتی یا کارهای روزمره. این دستگاه کوچک سعی می‌کند دقیقاً همین خدمات را ارائه دهد و به شما انعطاف‌پذیری لازم برای هر نوع محاسباتی و فعالیت را در هر زمینه‌ای (در اندازه‌ای که بزرگ‌تر از پاوربانک‌ نیست)، می‌دهد.

با محبوبیت اپل مک مینی و اکنون مک استودیو، مینی‌پی‌سی‌ها در بازار با اقبال مواجه می‌شوند. با این حال، کامپیوترهای دسکتاپ با وجود اندازه‌های کوچک، همچنان برای نشستن پشت میز طراحی شده‌اند. اما در حالی که این رایانه‌های کوچک قدرت زیادی برای پشتیبانی از تولید محتوا یا بازی‌های سبک ارائه می‌کنند، این سخت‌افزار راه را بر روی بسیاری از موارد استفاده احتمالی بسته است.



Minisforum S100 یک باکس کوچک و براق است که ممکن است به راحتی آن را با پاوربانک اشتباه بگیرید. از قضا، باتری مخصوص نیز ندارد، اما یک کامپیوتر کوچک است که می‌توانید آن را همراه خود حمل کرده یا در کوچک‌ترین فضا نصب کنید.

Minisforum S100 علیرغم اندازه کوچکش، در واقع مجموعه کاملی از گزینه‌های اتصال استاندارد از جمله Wi-Fi 6، بلوتوث 6.2، اترنت 2.5 گیگابیت بر ثانیه، پورت‌های USB-A، HDMI و 65 USB-C را شامل می‌شود. در یک دسکتاپ معمولی، می‌توانید آن را به یک مانیتور USB-C که از USB-C PowerDelivery پشتیبانی می‌کند وصل کنید تا حتی نیازی به وصل کردن آن به پریز هم نباشد.

می‌توانید مانیتور دیگری را از طریق HDMI وصل کنید تا یک صفحه نمایش دوگانه داشته باشید. پورت اترنت همچنین از Power-over-Ethernet یا PoE پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید از S100 به عنوان مغز پشت سیستم امنیتی دوربین استفاده کنید و اصلاً آن را به برق وصل نکنید.



علیرغم انعطاف‌پذیری Minisforum S100، عملکرد آن توسط پردازنده چهار هسته‌ای N100 اینتل کمی مختل می‌شود، که قطعاً بهترین گزینه در میان پردازنده‌های موبایل سازنده تراشه نیست. با این حال، عملکرد کم مصرف آن به مینی‌پی‌سی این امکان را می‌دهد که حرارت را پایین نگه دارد. این دستگاه مطمئناً برنامه‌های سنگینی را اجرا نخواهد کرد، اما با قیمت 189 دلار، یک رایانه ویندوز 11 که به راحتی می‌تواند در جیب قرار گیرد، واقعاً ارزش قیمتش را دارد.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

همزمان با رشد انفجاری بازار هند، اپل همچنان برترین تولیدکننده ساعت هوشمند در دنیا است