احیای فورد مدل T را پس از 74 سال تماشا کنید!


احیای فورد مدل T را پس از 74 سال تماشا کنید!

این فورد مدل T را که مشاهده می‌کنید رکورد قدیمی‌ترین خودروی احیا شده را به خود اختصاص داده است. مدل T موردبحث که ۱۰۱ سال از تولیدش می‌گذرد به مدت حداقل ۷۴ سال از جاده‌ها به دور بوده و به همین خاطر وضعیت ظاهری اصلاً خوبی ندارد؛ اما پیشرانه ۴...

این فورد مدل T را که مشاهده می‌کنید رکورد قدیمی‌ترین خودروی احیا شده را به خود اختصاص داده است.


مدل T موردبحث که ۱۰۱ سال از تولیدش می‌گذرد به مدت حداقل ۷۴ سال از جاده‌ها به دور بوده و به همین خاطر وضعیت ظاهری اصلاً خوبی ندارد؛ اما پیشرانه ۴ سیلندر قدیمی فورد همچنان زیر کاپوت دیده می‌شود و کانال یوتیوب جنینگز موتور اسپرت علاقه مند است نیروگاه قدیمی مدل T را دوباره راه‌اندازی کند. البته برخلاف ویدئوهای قدیمی که در پدال منتشر شده است، فورد مدل T یاد شده جزو خودروهای بکر و دست نخورده پنهان در انبارها و ساختمان‌های قدیمی نیست و نمی‌توان آن را تنها با چند کابل و روش باتری به باتری روشن کرد. فورد مدل T سال ۱۹۲۳ چندین دهه در فضای باز راه شده و پیشرانه نیز از کار افتاده است. هندل دستی آن نمی‌چرخد و آب و روغن هم کاملاً با یکدیگر مخلوط شده‌اند.

خوشبختانه کار کردن روی بخش فنی مدل T کاملاً ساده است. جدا کردن شمع‌ها و سر سیلندر به راحتی صورت می‌گیرد و با انجام این کار خوردگی و زنگ‌زدگی زیادی در اولین سیلندر مشاهده می‌شود. موش‌ها هم از طریق لوله اگزوز وارد پیشرانه شده و در آنجا سکونت داشته‌اند. استفاده از مواد اسیدی تا حدودی باعث تمیزی بخش‌های داخلی پیشرانه می‌شود و آلودگی‌ها را به بیرون هدایت می‌کند. تنها بخشی که باید تعویض شوند شمع‌ها و سوپاپ اولین سیلندر هستند.

با اتمام فرایند تمیزکاری نوبت به اضافه کردن سوخت و استفاده از شمع‌های جدید می‌رسد. اینجاست که وضعیت فورد مدل T هیجان‌انگیزتر شده و بنزین مستقیماً وارد قلب تپنده خودرو می‌شود. برای چند لحظه شعله‌های آتش از محفظه پیشرانه به بیرون سرایت می‌کند هرچند اندکی بعد خاموش می‌شوند. آسیبی به پیشرانه وارد نشده و نهایتاً قلب آهنین خودرو با دور نسبتاً آرامی کار می‌کند. با توجه به اینکه پیشرانه با وجود آب داخل قطعات قفل شده بود، بنابراین راه‌اندازی آن کار قابل‌تحسینی بوده است. حالا که پیشرانه وضعیت بهتری پیدا کرده نوبت به نصب لاستیک‌های جدید و تعمیر گیربکس می‌رسد تا این فورد مدل T قدیمی بتواند دوباره راهی جاده‌ها شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مهلت ثبت نام خودرو برای مادران چند روز است؟