جامعه دانشگاهی با بررسی وقایع پس از شهادت رییس‌جمهور، مسئولانه نقش‌آفرینی کند


مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: جامعه دانشگاهی باید وقایع پس از شهادت رئیس‌جمهور را موشکافانه و بادقت بررسی و از این پس، مسئولانه نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست از دانشگاه امیرکبیر، حجت الاسلام روح‌الله رجبی در مراسمی به مناسبت شهادت رئیس جمهور مردمی و هیات همراه افزود: ممکن است بسیاری از امور را اتفاقی تلقی کنیم، اما در اندیشه عمیق اسلامی مفهومی به اسم اتفاق نداریم. هر چیزی که در عالم پدید می آید یک علت پیشینی دارد و در خدمت یک مساله پسینی قرار می گیرد. به نظر می رسد خداوند متعال می خواهد در پس این حادثه بزرگ، نتایج و ثمرات بزرگی را هم نصیب انقلاب و جمهوری اسلامی کند.


وی تصریح کرد: ثابت شده نظام و کشور در مسیری که پیش می رود، به نقاط حساسی رسیده و به قله نزدیک می شود. عظمت انقلاب اسلامی بعد از عملیات وعده صادق برای دنیا روشن شد. بر این اساس یک انسان مومن گمان نمی کند شهادت رئیس جمهور و همراهان وی یک اتفاق ساده است و می ‌داند در پی آن مسائل و کارهایی رخ می دهد. باید فکر کنیم و سنن الهی را خوب کشف کنیم تا بفهمیم هر واقعه ای برای چه روی داده است.
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه در اتفاقات الهی آزمایشاتی نهفته، گفت: در پی این واقعه جنگ های روانی شروع خواهد شد. همچنان که پس از شهادت حاج سردار قاسم سلیمانی دچار برخی مسائل در کشور شدیم احتمال زیاد مجدد وارد امتحاناتی خواهیم شد که نتیجه آن تمییز بیشتر جریان حق از باطل است.


رجبی ادامه داد: جامعه دانشگاهی باید وقایع پس از شهادت رییس جمهور را موشکافانه و با دقت بسیار مورد توجه قرار دهند و مسئولانه نقش آفرینی کنند. ما وارد مساله انتخابات، تغییر دولت، وزیران و مسائل متعدد در کشور خواهیم شد. اگر هوشیار باشیم خواهیم دید خداوند نتایج خوبی را برایمان رقم خواهد زد.

بیشتر بخوانید


مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: این انقلاب از دست خالی و به دست خالی مردم و با عنایت و اذن الهی به نتیجه رسید و امروز اقتدار جهانی و بین المللی پیدا کرده و قدرتمندترین عنصر منطقه است. بنابراین هر اتفاقی که در این نظام افتاده اگر چه سخت بوده است، نتایج بسیار عالی برای این کشور و انقلاب رقم زده و احساس می کنیم در موضوع شهادت رییس جمهور نیز باید حسن ظن به خداوند داشته باشیم. خداوند یقینا ما را رها نخواهد کرد و به مدد قدرت و تدبیر الهی با سرعت بیشتر ما با اهداف ارزشمندمان نزدیک خواهد کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همه همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

در پی این حادثه سران قوا با تشکیل جلسه‌ای شامگاه دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) با بررسی زمانبندی فرایند انتخابات، هشتم تیر را زمان انتخابات برای تعیین رئیس‌جمهور جدید تعیین و اعلام کردند: ثبت نام نامزدها در روزهای دهم تا چهاردهم خرداد انجام می‌شود و زمان تبلیغات انتخاباتی هم از ۲۳ خرداد تا هفتم تیر خواهد بود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اوج هیجان در قلب لاس وگاس؛ جذاب‌ترین محصولات نمایشگاه CES 2023