بررسی تلویزیون سامسونگ S95B: شکوه کوانتومی!


بررسی تلویزیون سامسونگ S95B: شکوه کوانتومی!توسط اشکان ادیبی / خرداد ۱, ۱۴۰۳ / 28 دقیقه برای مطالعه با ما در آی‌تی‌رسان با نقد و بررسی کامل و جامع تلویزیون 65 اینچی سامسونگ S95B پرچمدار سال...

بررسی تلویزیون سامسونگ S95B
بررسی تلویزیون سامسونگ S95B: شکوه کوانتومی!
توسط / / 28 دقیقه برای مطالعه

با ما در آی‌تی‌رسان با نقد و بررسی کامل و جامع تلویزیون 65 اینچی سامسونگ S95B پرچمدار سال 2022 همراه باشید.

این تلویزیون در سال 2022 با قیمت کلان به صورت جهانی عرضه شد، اما به دلیل قیمت بسیار بالای آن، به خوبی وارد بازار ایران نشد. با گذر زمان و کاهش قابل توجه قیمتی آن، واردکنندگان متعددی این مدل را وارد بازار کشورمان کرده‌اند. به همین علت تصمیم گرفتیم تا به بررسی تلویزیون سامسونگ S95B بپردازیم.

در این مقاله تمام بخش‌های مختلف تلویزیون را با جزئیات نقد خواهیم کرد تا ببینیم آیا این مدلی که دو سال از عمرش گذشته، هنوز ارزش خرید در بازار امروزی دارد یا خیر. با ما همراه باشید.

بررسی ویدئویی تلویزیون سامسونگ S95B

بررسی تلویزیون سامسونگ S95B – جدول مشخصات

ابعاد
1444.3 در 897.6 در 288.2 میلی‌متر با احتساب پایه
وزن
25.5 کیلوگرم با احتساب پایه
صفحه نمایش
65 اینچی با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسلی با نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی (با وجود مدل 55 اینچی)
پنل صفحه نمایش
OLED با تکنولوژی Quantum Dot و اصلاح رنگ PANTONE با پشتیبانی از Quantum HDR OLED و FreeSync
بلندگوها
دو بلندگو اصلی، دو بلندگو کمکی و دو ساب ووفر با توان کل 60 واتی و پشتیبانی از دالبی اتموس
سیستم عامل
سیستم عامل Tizen
کنترل از راه دور
یک کنترل با ابعاد کوچک و پشتیبانی از دستورات صوتی

بررسی تلویزیون سامسونگ S95B – قیمت

اگر از قیمت این تلویزیون 65 اینچی سامسونگ مطلع شوید، شاید در ابتدا فکر کنید که در رده قیمتی مختص خود قرار گرفته و هیچ رقیبی ندارد. متاسفانه باید بگوییم که با بررسی قیمت دیگر تلویزیون‌ها، این مدل آنچنان هم قیمت تخیلی ندارد. به طور کلی قیمت تلویزیون‌ها بسیار افزایش داشته و الان برخی از مدل‌های ایرانی نیز به 60 میلیون تومان می‌رسند.

قیمت تلویزیون 65 اینچی سامسونگ S95B: حدود 107 میلیون تومان

تلویزیون S95B حتی می‌تواند با نقاط قوت خود تا حدودی برچسب قیمتی 1750 دلاری را توجیه کند. این تلویزیون در سال عرضه خود یعنی 2022، با برچسب قیمتی 3000 دلاری عرضه شد و به مرور زمان و عرضه مدل‌های جدید، قیمت آن دچار کاهش شدیدی شده تا ارزش خرید آن به مراتب افزایش یابد.

بررسی تلویزیون سامسونگ S95B – اقلام درون جعبه

اقلامی که درون جعبه این تلویزیون قرار دارند معمولی بوده و کم و کاستی خاص یا عضو غیر منتظره‌ای در آن دیده نمی‌شود. این اقلام شامل خود تلویزیون، پایه نگه‌دارنده، لوازم مورد نیاز برای راه‌اندازی، یک کنترل با ابعاد کوچک، کابل برق و دفترچه‌های راهنما می‌شود.

تنها نکته‌ای که در این بخش حس می‌کنم باید به آن اشاره کرد، کیفیت کم‌تر از انتظار کابل برق آن است که خیلی حس ارزان و پایین‌رده‌ای به آدم منتقل می‌کند و همچنین تبدیل آن به دو شاخه در جعبه قرار داده نشده است. البته سامسونگ یک درپوش برای پورت‌های تلویزیون هم در جعبه قرار داده که هرچه فکر کردم دلیل حضورش را متوجه نشدم!

نصب و راه‌اندازی: کابوس خریدار

در اصل مراحل لازمه برای راه‌‌اندازی تلویزیون بسیار ساده بوده و خیلی زود به پایان می‌رسد. تنها کافی است که اقلام لازمه را از جعبه بردارید، قطعات پایه را با ۴ پیچ به یک دیگر متصل کنید و کل پایه را بدون نیاز به پیچ دیگری به خود بدنه تلویزیون متصل کنید. تمام این مراحل به خوبی در یک دفترچه مجزا به صورت تصویری آموزش داده شده‌اند.

بررسی تلویزیون سامسونگ S95B

مساله مهم و کابوس‌واری که شما را در این فرآیند بسیار اذیت خواهد کرد، باریکی بیش از اندازه تلویزیون بوده که هنگام در آوردن از جعبه و حمل و نقل آن، تلویزیون به راحتی خم می‌شود و انحنای تقریبا زیادی را به خود می‌گیرد.

در کل راه‌اندازی تلویزیون بسیار ساده بوده و می‌توانید به راحتی خودتان این کار را انجام دهید ولی بهتر است که حداقل یک نقر دیگر در جابه‌جایی تلویزیون به شما کمک کند. اگر مشکلات مربوط به باریکی تلویزیون را فاکتور بگیریم، سامسونگ به خاطر روند بسیار ساده و سریعی که انتخاب کرده، نمره خوبی را در این بخش دریافت خواهد کرد.

بررسی تلویزیون سامسونگ S95B – طراحی

طراحی کلی به کار گرفته شده در این تلویزیون بسیار شیک و ساده بوده و ظاهر زیبایی را برای آن رقم زده است. حاشیه‌های دور صفحه نمایش بسیار باریک هستند و در سه وجه کناری و بالا ضخامت یکسانی دارند. حاشیه قسمت پایین صفحه مقدار کمی از دیگر حاشیه‌ها ضخیم‌تر است. باریکی بدنه و ضخامت کم حاشیه‌ها باعث شده که از دور به نظر برسد که تنها یک صفحه نمایش خالی روی میز شما قرار گرفته نه یک تلویزیون کامل، که همین بر زیبایی تلویزیون می‌افزاید.

نکته‌ای که در این بخش باید به آن اشاره کنیم این است که میان فریم نگه‌دارنده صفحه و پنل فاصله اندکی وجود دارد، به طوری که گویا فریم کمی بزرگ‌تر از حد لازمه است. نکته جالب‌تر این که این فاصله میان فریم و پنل، ثابت نیست و در برخی از جاها، کمتر و یا بزرگ‌تر می‌شود. دقیقا مشخص نیست این فواصل برای چه ایجاد شده‌اند و چرا ابعاد متغیری دارند.

دور تا دور فریم هیچ چیز خاصی مشاهده نمی‌شود به جز یک بخش تقریبا دو سانتی‌متری که به پایین سمت راست فریم تلویزیون چسبانده شده و میزبان لوگوی سامسونگ است.

بررسی تلویزیون سامسونگ S95B
بررسی تلویزیون سامسونگ S95B

اگر نگاهی به پشت تلویزیون بی‌اندازیم متوجه یکی از دلایل باریکی تلویزیون خواهیم شد. کل قطعات لازم برای پردازش و غیره، در بخش مختص به خود قرار گرفته و از پنل جدا شده است. تمام پورت‌ها و محل اتصال پایه نگه‌دارنده تلویزیون نیز روی این بخش قرار گرفته‌اند. دور تا دور این قسمت شیارهایی برای دریچه‌های هوایی در نظر گرفته شده تا دمای تلویزیون کنترل شود. محل قرارگیری تمام اجزا در داخل خود بدنه قرار گرفته تا هنگام اتصال بخش‌های مختلف، هیچ چیزی خارج از بدنه دیده نشود. حتی بخش‌هایی روی پایه نگه‌دارنده و این قسمت در نظر گرفته شده تا با رد شدن سیم‌ها از آن‌ قسمت‌ها، مدیریت کابل بهتری داشته باشید.

لازم نیست نگران ظاهر شیار شیار زشت پایه نگه‌دارنده‌ باشید، چرا که سامسونگ در جعبه این تلویزیون یک روکشی قرار داده که کل بدنه پایه را پوشش می‌دهد. این روکش طراحی ساده و زیبای مشابهی با دیگر بخش‌های تلویزیون دارد و به لطف این روکش، ظاهر تلویزیون یکپارچه‌تر خواهد شد.

وزن و ابعاد

تلویزیون S95B در دو نسخه 55 و 65 اینچی عرضه شده که نسخه‌ای که در اختیار آی‌تی‌رسان قرار داشت، 65 اینچی بود. اگر پایه تلویزیون را در ابعاد آن در نظر نگیریم به ابعاد 1444.3 در 831.7 در 39.9 میلی‌متر خواهیم رسید. با اضافه کردن پایه در محاسبات به اعداد 1444.3 در 897.6 در 288.2 میلی‌متری خواهیم رسید. البته ضخامت 39.9 میلی‌متری تلویزیون با احتساب پخش زیری تلویزیون حساب شده، ضخامت پنل به تنهایی برابر با 3.89 میلی‌متر خواهد بود که عدد بسیار چشم‌گیری است! در واقع پنل از اکثر موبایل‌های بازار باریک‌تر بوده و در واقع ضخامت آن به اندازه یک مداد است!

همچنین در بخش وزن این تلویزیون بدون احتساب پایه، 21.2 کیلوگرم وزن خواهد داشت. با در نظر گرفتن پایه این عدد به 25.5 کیلوگرم خواهد رسید. حالا فرض کنید که وزن بیست کیلویی تلویزیون باید توسط بدنه‌ای با ضخامت کمتر از 4 میلی‌متر نگه‌داری شود!

رنگ

معمولا تنوع رنگی گسترده‌ای در بازار تلویزیون‌ها در نظر گرفته نمی‌شود و اکثر مدل‌ها تنها با یک رنگ عرضه می‌شوند. S95B از این قائله مستثنی نیست و تنها در یک رنگ تیره عرضه می‌شود. رنگ بدنه خود تلویزیون Carbon Silver نام داشته و پایه نگه‌دارنده آن رنگی کمی متفاوت‌تر با نام Space Carbon را انتخاب کرده است.

مقاومت و کیفیت ساخت: بیدی که با هر بادی می‌لرزد!

باریک بودن صفحه نمایش علاوه بر این که زیبایی خاصی را ایجاد می‌کند، مشکلات زیادی را نیز به همراه دارد. راجع به مشکل اول در بخش راه‌اندازی صحبت کردیم که فقط یک بار با آن سر و کله خواهید زد. مشکل دوم اما مشکل بزرگتری بوده و به صورت روزانه باید حواستان به آن باشد. باریکی بیش از اندازه تلویزیون در ترکیب با پایه نگهدارنده که تنها از یک نقطه به تلویوزیون وصل می‌شود، باعث شده تا تلویزیون اصلا نتواند استحکام لازمه را حفظ کند.

در نتیجه با کوچکترین نیرو وارد شده به گوشه تلویزیون، گوشه دیگر لرزش قابل توجهی را از خود نشان خواهد داد. در کل هر گونه ارتعاشی مانند برخورد با میز تلویزیون یا پاک کردن صفحه، باعث لرزش تلویزیون و نگرانی‌های خریدار خواهد شد.

بررسی تلویزیون سامسونگ S95B

سامسونگ باید در طراحی پایه نگهدارنده، باریکی و ابعاد بزرگ تلویزیون را در نظر می‌گرفت و پایه را چند برابر مقاوم‌تر و بهتر طراحی می‌کرد. حتی اگر به جای استفاده از یک پایه، از دو پایه در دو طرف تلویزیون استفاده می‌شد، احتمالا تا حد زیادی جلوی این لرزش‌ها گرفته می‌شد.

البته لازم به ذکر است که این لرزش‌ها در حدی نیستند که بگوییم هر لحظه ممکن است تلویزیون به طور کامل بیافتد، اما بیشتر از حد قابل قبول هستند. به همین علت مقاومت S95B را می‌توان به راحتی به نقاط ضعف آن اضافه کرد. خصوصا اگر بچه کوچک در خانه داشته باشید!

از طرف دیگر و در بخش کیفیت ساخت اما، تمام بخش‌های خود تلویزیون کیفیت ساخت خوبی دارند و دقیقا آن حس پریمیومی که از مدل‌های بالارده انتظار داریم را ارائه می‌کنند.

بررسی تلویزیون سامسونگ S95B – صفحه نمایش

مهم‌ترین بخش هر تلویزیونی، صفحه نمایش آن است که تاثیر بسیار زیادی روی ارزش خرید آن می‌گذارد. یک صفحه نمایش خوب می‌تواند بسیاری از نقاط ضعف تلویزیون را در دیگر بخش‌ها جبران کند و یک صفحه نمایش بد می‌تواند به طور کل نقاط قوت آن مدل را بی‌تاثیر کند.

مدل S95B نقطه ضعف خاصی ندارد و به همین علت بار زیادی به دوش صفحه نمایش نیست. تنها چیزی که صفحه نمایش این تلویزیون باید توجیه کند، قیمت بالای آن است. صفحه نمایش S95B به لطف کیفیت بسیار بالای تصاویر نمایش داده شده، به خوبی از پس این کار برمی‌آید. این تلویزیون را به لطف کیفیت خارق‌العاده‌ صفحه نمایشش می‌توان به راحتی با یک کلمه “چشم‌گیر” توصیف کرد.

روشنایی

به لطف پنل OLED و با استفاده از تکنولوژی کوانتومی سامسونگ، تلویزیون روشنایی بسیار بالایی دارد. در اصل یکی از اولین نکاتی که هنگام تماشای تلویزیون متوجه آن خواهید شد، تصاویر بسیار روشن آن خواهد بود. صفحه نمایش این تلویزیون می‌تواند در شرایط مختلف تا 1050 نیت روشنایی داشته باشد. روشنایی بالا، اهمیت بسیار بالایی در صفحات نمایش دارد. روشنایی بالا باعث کاهش انعکاس نور صفحه، افزایش وضوح تصویر و تجربه بهتر HDR می‌شود.

نکته‌ای که در این بخش باید به آن اشاره کرد، علاقه بیش از اندازه سامسونگ برای به رخ کشیدن روشنایی بالای تلویزیون است. هر فیلتر و اصلاح رنگی که در تلویزیون وجود دارد تلاش می‌کند تا روشنایی تصاویر را کمی بیشتر کند تا تلویزیون بتواند قدرت‌نمایی کند. به شخصه پیشنهاد می‌کنم که هر فیلتری که انتخاب می‌کنید، اندکی روشنایی آن را در تنظیمات کاهش دهید.

رنگ‌ها

تلویزیون S95B از کل دامنه رنگی DCi-P3 پشتیبانی می‌کند که نشان‌دهنده کیفیت بسیار بالای تصاویر خروجی است. همچنین در دامنه رنگی بسیار گسترده‌تر Rec 2020 نیز توانسته پوشش 85.80 درصدی در بخش XY و 90.90 درصدی در بخش UV را داشته باشد که اعداد بسیار فوق‌العاده‌ای هستند. در بخش HDR یا همان High Dynamic Range سامسونگ از فن‌آوری اختصاصی خود با نام Quantum HDR OLED استفاده کرده که توانسته گواهینامه‌های HDR10+ در بخش‌های Adaptive و Gaming را دریافت کند.

بررسی تلویزیون سامسونگ S95B

به گفته‌ سامسونگ، رنگ‌های نمایش داده شده توسط این تلویزیون با همکاری با PANTONE تنظیم شده تا رنگ‌ها واقعی‌تر و با دقت‌ بیشتری نمایش داده شوند. تنها ایرادی که می‌توان در این بخش به تلویزیون وارد کرد، عدم پشتیبانی از دالبی ویژن خواهد بود که با وجود دیگر ویژگی‌ها چندان هم نبودش به چشم نمی‌آید. با این حال در این رده قیمتی، نمی‌توان نبود هیچ ویژگی خاصی را توجیه کرد.

زاویه دید و انعکاس نور

این بخش از مقاله شامل یک نقطه قوت و یک نقطه ضعف تلویزیون می‌شود. زاویه دید این مدل تقریبا بی‌نقص بوده و شما هر زاویه‌ای را که برای تماشا انتخاب کنید، تلویزیون کیفیت و روشنایی خود را حفظ خواهد کرد. اکثر مردم ترجیح می‌دهند که دقیقا روبه‌روی تلویزیون خود بنشینند. این قابلیت تلویزیون بیشتر در مواقعی می‌درخشد که افراد زیادی به صورت همزمان در حال استفاده از آن هستند و در زوایای مختلف پخش شده‌اند.

با بررسی بخش انعکاس نور متوجه می‌شویم که بهتر است جملات پاراگراف قبل را کمی تغییر دهیم. شما از هر زاویه‌ای می‌توانید از تماشای تلویزیون لذت ببرید مگر در زوایایی که نور روی صفحه می‌افتد. انعکاس نور تاثیر زیادی روی تجربه شما خواهد گذاشت که توصیه می‌شود برای استفاده حداکثری از کیفیت تلویزیون، آن را در جایی از خانه قرار دهید که نور زیادی روی آن نباشد. در شرایطی که هیچ نوری بر سر راه S95B نباشد، این تلویزیون کیفیت خارق‌العاده خود را به تصویر می‌کشد.

لازم به ذکر است که این مشکل در اکثر تلویزیون‌ها دیده می‌شود و S95B از بسیاری از رقیبان خود عملکرد بهتری دارد، اما با این حال نتوانسته مشکل را به طور کامل حل کند.

نرخ به‌روزرسانی صفحه

پنل این تلویزیون می‌تواند تصاویر را با سرعت 120 فریم بر ثانیه پخش کند. این فریم‌ریت بالا در تماشای فیلم‌ها تفاوت خاصی را رقم نمی‌زند، اما این تلویزیون می‌تواند تجربه گیمینگ بسیار بهتر و روان‌تری را برای شما به ارمغان آورد. همچنین این نرخ به‌روزرسانی در تجربه شما در رابط کاربری نیز به خوبی احساس خواهد شد.

با پشیتبانی از GSync و FreeSync این تلویزیون از نرخ به‌روزرسانی متغیر نیز پشتیبانی می‌کند. نرخ به‌روزرسانی متغیر تضمین می‌کند که نرخ به‌روزرسانی تصویر خروجی با نرخ‌به‌روزرسانی تصویر گرفته شده از منبع (برای مثال کنسول‌ها) برابر باشد. در حالت عادی تلویزیون‌ها در یک فریم‌ریت ثابت مانند 60 فریم، تصاویر را نشان می‌دهند و از طرفی بسیاری از بازی‌ها نرخ ثابتی ندارند و افت فریم‌های زیادی خواهند داشت. در این شرایط، تصیور خروجی کمی لگ می‌‌زند و تجربه خوبی را ایجاد نمی‌کند. با پشتیانی از نرخ متغیر، افت فریم‌های لحظه‌ای به مراتب کمتر احساس خواهند شد و تجربه کلی بسیار روان‌تر خواهد شد.

کنتراست

به لطف OLED بودن پنل، هر پیکسل منبع نور خود را دارد و می‌تواند نور خود را تأمین کند. این اتفاق تاثیرات بسیار مهمی را روی کیفیت تصویر خروجی می‌گذارد. با استفاده از این توانایی پیکسل‌ها، رنگ مشکی در تصاویر به خوبی نمایش داده خواهند شد، چرا که هر پیکسل می‌تواند کاملا خاموش شود.

یکی دیگر از مزیت‌های این اتفاق این است که اگر بخشی از تصویر دارای رنگ باشد و دور تا دور آن مشکی باشد، کیفیت رنگ‌های مشکی اطراف تحت تاثیر رنگ‌های پیکسل‌های روشن قرار نمی‌گیرند. در حالت عادی وقتی برای مثال یک دایره سفید در حال حرکت باشد که دور تا دور آن رنگ‌های مشکی باشد، یک هاله نور سفیدی روی بخش مشکی رنگ نمایش داده خواهد شد

سیستم عامل و رابط کاربری: شکوه تو خالی

سامسونگ به جای استفاده از سیستم عامل اندروید تی‌وی سراغ سیستم عامل خود با نام تایزن (Tizen) رفته است. معمولا زمانی شرکت‌ها فن‌آوری و تکنولوژی‌های خود را جایگزین موارد مطرح بازار می‌کنند که فن‌آوری ساخته خود چیز جدیدی برای گفتن داشته باشد. این مسئله به هیچ‌وجه در اینجا صدق نمی‌کند چرا که به جای داشتن حتی یک نقطه قوت در مقایسه با اندروید تی‌وی، تعداد زیادی نقاط ضعف و محدودیت‌ها به تلویزیون اضافه شده است. بعد از استفاده‌های متعدد و تجربه این رابط کاربری در این تلویزیون و دیگر مدل‌ها به شخصه حتی نمی‌توانم یک چیز مثبت درباره آن بگویم!

بررسی تلویزیون سامسونگ S95B

به علت سادگی بیش از حد و عدم وجود بسیاری از ویژگی‌های مهم، اصلا نمی‌توان این سیستم عامل را “هوشمند” نامید و بهترین لطفی که می‌توانیم در حق آن بکنیم این است که آن را نسخه کمی بهتر رابط‌های تلویزیون‌های ساده و قدیمی معرفی کنیم. تایزن به قدری سیستم عامل ضعیفی است که به تنهایی یک مانع بزرگ برای لذت بردن من از تلویزیون‌های سامسونگ است و باعث می‌شود به طور کل از چشم من بی‌افتند.

تجربه استفاده

به طور کل می‌توان تجربه استفاده از این رابط کاربری را در سه عبارت خلاصه کرد: محدود، گمراه‌کننده و عذاب‌آور. به دلیل این که سیستم عامل تایزن تعداد کاربران به مراتب کمتری در بازار نسبت به اندروید دارد، برنامه‌نویسان عموما تنها اندروید را برای عرضه برنامه‌های خود انتخاب می‌کنند و به همین علت بسیاری از برنامه‌ها روی تایزن عرضه نشدند که کمی جلوتر در بخش اختصاصی به آن می‌پردازیم.

این رابط کاربری در بسیاری از جاها تلاش می‌کند که به جای استفاده از استانداردهای مختلفی که در طول سال‌ها در میان سازندگان و کاربران باب شده، راه‌های کاملا جدیدی را ابداع کند. در حالت کلی من از این تلاش‌ها بسیار استقبال می‌کنم چرا که تنها با تلاش برای چیزهای جدید است که به استانداردهای امروزی رسیدیم، ولی اینجا سامسونگ قصد نداشته تا چیز جدیدی را ابداع کند که بهتر باشد، به نظر می‌رسد که از سر لج صرفا خواسته از استانداردهای دیگر سیستم عامل‌ها استفاده نکند.

برای مثال چینش اجزای مختلف رابط کاربری از چینش کاملا جدیدی استفاده می‌کند که بسیار گمراه‌کننده است. تا چندین بار استفاده، به جای‌گیری جدید اجزا عادت نخواهید کرد و مدت‌ها دنبال بعضی از ویژگی‌ها خواهید گشت. این اتفاق بسیار کلافه‌کننده است و تا حد زیادی روی لذت کاربر از تلویزیون اثر می‌گذارد. مخصوصا وقتی که به جز سیستم عامل، سامسونگ در بقیه بخش‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است.

ظاهر رابط کاربری

زبان طراحی رابط کاربری S95B را می‌توان یک ترکیب زشت از ویندوز 7 و 8 دانست که به طرز عجیبی توانسته تنها نقاط ضعف آن‌ها را برای خود انتخاب کند. به جز سال عرضه این رابط کاربری هیچ خصوصیت دیگری وجود ندارد که آن را یک رابط کاربری مدرن و امروزی نشان دهد.

بررسی تلویزیون سامسونگ S95B

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، سامسونگ تلاش کرده تا زبان طراحی ساده را برای رابط کاربری خود انتخاب کند. طراحی‌های ساده معمولا می‌توانند خیلی زیبا باشند، ولی آن اتفاق وقتی است که “ساده و شیک” بودن را انتخاب کنید و نه “ساده و بی‌سلیقه” بودن که در این رابط کاربری صرف شده است.

برنامه‌های نصب شده

4 برنامه Netflix، Internet، Security Center و یک دفترچه راهنمای دیجیتال، برنامه‌های از پیش نصب شده این تلویزیون هستند. جالب است بدانید که هیچ یک از این برنامه‌ها به جز سکیوریتی سنتر، قابلیت حدف شدن را ندارد که به نوع خود کمی خنده‌دار است. در کل برنامه‌های نصب شده پیش فرض تعداد حداقلی خوبی دارند و برنامه‌های لازم و ضروری هستند. البته حضور نتفلیکس در این لیست بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

برنامه‌های ترد پارتی

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های تلویزیون‌های هوشمند قابلیت نصب برنامه‌های متعدد است که هر یک ویژگی‌های جدیدی را به تلویزیون اضافه خواهند کرد. به دلیل استفاده از سیستم عامل تایزن به جای اندروید شما عملا این مزیت گفته شده را از دست داده‌اید.

تعداد برنامه‌هایی که در این سیستم عامل در دسترس هستند، بسیار کم بوده و بسیاری از برنامه‌های مهم در این سیستم‌عامل اصلا حضور ندارند. برای مثال در میان برنامه‌های ایرانی من فقط برنامه تماشا را در استور پیدا کردم و دیگر برنامه‌ها مانند فیلیمو در این تلویزیون موجود نیستند و باید از نسخه وب آن‌ها استفاده کنید.

در نهایت شاید بتوان تنها یک یا دو برنامه مفید را برای این تلویزیون پیدا کنید. استوری که سامسونگ برای دانلود برنامه‌ها انتخاب کرده پر از برنامه‌های بی‌نام و نشانی است که اصلا کیفیت لازمه را ندارند و از طرفی نیازهای زیادی در تلویزیون وجود دارند که هیچ برنامه‌ای برای رفع آن‌ها وجود ندارد.

قابلیت‌های نرم‌افزاری

جدا از سیستم عامل، تلویزیون S95B قابلیت‌های متعددی را به صورت نرم‌افزاری در خود جا داده است. بسیاری از این قابلیت‌ها را در بخش‌های مربوطه معرفی کردیم و دوباره مطرح کردن آن‌ها تکرار مکررات خواهد شد. به همین علت در این قسمت تنها به معرفی چند ویژگی باقی مانده می‌پردازیم.

Multi View

همانطور که تا حدودی از اسمش مشخص است، این ویژگی به شما اجزا خواهد داد تا به صورت همزمان مشغول تماشای دو تصویر خروجی مختلف شوید. چینش و ابعاد هر تصویر قابلیت شخصی‌سازی را نیز دارند. با استفاده از این قابلیت می‌توانید برای مثال، در سمتی مشغول تماشای یک بازی فوتبال باشید و در سمت دیگر با اتصال گوشی، اخبار دیگر بازی‌ها را دنبال کنید.

Wireless Dex

قابلیت Dex که به صورت انحصاری تنها در اختیار دارندگان گوشی‌های سامسونگ هست به صورت بی‌سیم در این تلویزیون پشتیبانی می‌شود. البته با توجه به این که این تلویزیون نیز ساخته همین شرکت است، اضافه شدن این پشتیبانی چندان هم جای تعجبی ندارد.

استفاده از Dex به صورت بی‌سیم به شما اجازه می‌دهد تا گوشی خود را به صورت مستقیم به تلویزیون وصل کنید. با انجام این کار، رابط کاربری گوشی شما کمی تغییر خواهد کرد و شبیه رابط کاربری کامیپوترها خواهد شد تا استفاده راحت‌تر و بهتری را داشته باشید.

Ambient Mode+

این ویژگی نرم‌افزاری از تلویزیون S95B به جای کارایی، زیبایی را هدف قرار داده است. با استفاده از این قابلیت، تلویزیون تصاویر زیبایی را به صورت تمام صفحه و روشنایی کم پخش می‌کند تا از خود تلویزیون برای تزئین خانه خود استفاده کنید.

بررسی تلویزیون سامسونگ S95B – گیمینگ

با وجود امکانات و ویژگی‌های متعدد، این تلویزیون پتانسیل‌های بسیار بالایی دارد. تنها حالتی که شما می‌توانید حداکثر استفاده را از این پتانسیل‌ها داشته باشید در بخش گیمینگ خواهد بود. تلویزیون S95B در بخش گیمینگ به طور خلاصه، می‌درخشد! بخش قابل توجهی از استفاده من از تلویزیون، تجربه بازی‌های مختلف و تنظیمات گرافیکی مختلف آن‌ها در تلویزیون بود که S95B در تک تک تست‌ها سربلند بیرون آمد.

اگر بخواهید از تمام قدرت این تلویزیون در نمایش هرچه بهتر تصاویر استفاده کنید باید هر فیلم سینمایی را با حجمی بین 40 تا 60 گیگابایت دانلود کنید، ولی بازی‌ها می‌توانند همین کیفیت را بسیار ساده‌تر در اختیار شما قرار بدهند.

تلاش‌های گوناگون سامسونگ برای جذب قشر گیمرها در تلویزیون‌ به وضوح مشخص است. به طور مثال، سامسونگ یک پنل اختصاصی برای حالت بازی (Game Mode) طراحی کرده که تنظیمات گوناگون به همراه چند اطلاعات مهم مانند نرخ به‌روزرسانی صفحه را به شما نمایش می‌دهد. همچنین می‌توان به هاب گیمینگ تلویزیون نیز اشاره کرده که بخش‌های بسیار جذابی را مانند ایکس‌باکس گیم‌پس به خود اختصاص داده است.

بررسی تلویزیون سامسونگ S95B

علاوه بر این دو ویژگی، بخش‌هایی همچون پشتیبانی از HDR10+، دالبی اتموس، Response Time کم، نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی به همراه نرخ متغیر و کیفیت تصویر خارق‌العاده صفحه نمایش از ستون‌های اصلی خلق تجربه بی‌نظیر گیمینگ برای کاربر هستند.

اگر به دنبال خرید یک تلویزیون برای بازی کردن چه روی کنسول‌ها و چه رایانه‌شخصی هستید، S95B قطعا یکی از بهترین گزینه‌های شما در این رده قیمتی خواهد بود. حتی اگر هیچ یک از این دو حالت سخت‌افزارها را ندارید، می‌توانید تنها با داشتن یک دسته بازی و اتصال مستقیم آن به تلویزیون، از سرویس‌های استریم بازی‌ها مانند ایکس‌باکس گیم‌پس و آمازون لونا برای تجربه بازی‌های کنسولی استفاده کنید.

سخت‌افزار

بحث سخت‌افزار خیلی برای تلویزیون‌ها مطرح نیست. تنها در صورت وجود نقطه ضعف در بخش قدرت سخت‌افزاری، بیشتر روی بقیه بخش‌های تلویزیون احساس خواهد شد که در آن بخش‌ها به خوبی به آن‌ها پرداخته‌ایم. در این بخش بیشتر به صورت کلی درباره سخت‌افزار صحبت خواهیم کرد و حافظه ذخیره‌سازی داخلی تلویزیون را نیز نقد خواهیم کرد.

عملکرد کلی

سخت‌افزار به کار رفته در S95B به خوبی از پس وظایفی که بخش نرم‌افزار به آن می‌دهد، بر می‌آید و در هیچ بخشی کمبود و محدودیتی از جانب خود نمایش نمی‌دهد. سرعت لود شدن فیلم‌ها و برنامه‌ها بسیار بالاست و عملا بخشی در تلویزیون وجود ندارد که شما باید منتظر پردازش شدن آن بمانید. همه چیز بسیار روان و سریع توسط سخت‌افزار تلویزیون پردازش می‌شود.

می‌توان تا حدی نتیجه‌گیری کرد که بیشتر مشکلاتی که به آن روبه‌رو خواهید شد مربوط به بخش نرم‌افزار بوده تا این که محدودیتی در سمت سخت‌افزار باشد.

حافظه داخلی

در کل 4 گیگابایت حافطه داخلی برای این تلویزیون در نظر گرفته شده که بخش اعظمی از آن به سیستم عامل اختصاص داده شده است. در نهایت تنها کمی بیشتر از 1 گیگابایت برای استفاده‌های شما در نظر گرفته شده است.

حقیقت این است که ظرفیت بالای حافظه داخلی در تلویزیون‌ها اهمیت بسیار بالایی ندارد به همین دلیل تنها اگر تلویزیون حافظه بیشتری داشته باشد، تبدیل به نقطه قوت آن خواهد شد و کمبود آن خیلی نقطه ضعف به شمار نخواهد آمد.

از حافطه داخلی تنها برای نصب برنامه‌های مختلف استفاده می‌شود. با توجه به پشتیبانی بسیار ضعیف برنامه‌نویسان از این سیستم‌عامل و نبود برنامه‌های مختلف، احتمالا حتی موفق به پر کردن این حافطه هم نخواهید شد.

بررسی تلویزیون سامسونگ S95B – ارتباطات

هر تلویزیونی یک مجموعه را برای خود انتخاب می‌کند تا به طروق مختلف بتواند با کاربر اطلاعات مختلف را جابه‌جا کند. این مجموعه شامل درگاه‌ها برای اتصال‌های سیمی و پروتکل‌های مختلف برای ارتباطات بی‌سیم خواهد بود. S95B در هر دو بخش عملکرد خوب و مناسبی دارد که در ادامه با جزئیات بیشتری به هر دو خواهیم پرداخت.

درگاه‌ها

روی پنل تلویزیون هیچ درگاهی دیده نمی‌شود و تمام درگاه‌ها سمت راست تلویزیون و در پشت آن قرار داده شده‌اند. این درگاه‌ها شامل دو درگاه USB نسخه 2، 4 پورت HDMI نسخه 2.1 که تنها یکی از آن‌ها از eARC پشتیبانی می‌کند، است و سه درگاه باقی مانده مربوط به صدای خروجی، شبکه و آنتن هستند.

هر دو درگاه USB و دو تا از درگاه‌های HDMI در سمت راست بدنه پشتی قرار گرفته‌اند تا دسترسی سریع‌تر و راحت‌تری داشته باشند. بقیه درگاه‌ها در همین بدنه پشتی ولی در زیر آن جای‌گیری کرده‌اند.

بررسی تلویزیون سامسونگ S95B
بررسی تلویزیون سامسونگ S95B

این درگاه‌ها چه از نظر تنوع و چه از نظر تعداد نمره قابل قبولی را دریافت ‌می‌کنند و تنها ایرادی که می‌توان به آن‌ها گرفت مربوط به درگاه‌های USB آن است. درست است که اکثر استفاده‌های ما با تلویزیون چیزی فراتر از USB 2 نیاز ندارد ولی با این حال بهتر بود حداقل از نسخه 3 استفاده می‌شد. همچنین دنیای فعلی، تکنولوژی در حال حرکت به سمت کابل‌های تایپ‌سی به تایپ‌سی هست و احتمالا نبود درگاه تایپ‌سی در آینده بیشتر احساس خواهد شد. با این حال هر دوی این ایرادها تنها در صورتی به چشم خواهند آمد که بخواهیم بسیار سخت‌گیرانه به بررسی پورت‌ها بپردازیم.

ارتباطات بی‌سیم

هیچ تلویزیونی نمی‌تواند ادعای هوشمندی کند و تنها به ارتباطات سیمی محدود شود. پشتیبانی از ارتباطات بی‌سیم در دنیای امروزی به استاندارد جدیدی از تلویزیون‌ها تبدیل شده است. سامسونگ S95B پشتیبانی از وای‌فای 5 و بلوتوث نسخه 5.2 را به ویژگی‌های خود اضافه کرده است. در سال عرضه این تلویزیون این نسخه‌ها جزو آخرین نسخه‌های عرضه شده بودند ولی امروزه نسخه‌های جدیدتری از آن‌ها نیز عرضه شده است. البته قرار نیست خیلی نبود آن‌ها را احساس کنید.

با استفاده از بلوتوث شما می‌توانید دستگاه‌های مختلفی را به تلویزیون متصل کنید. برای مثال شما می‌توانید هر دسته بازی مانند دسته ایکس‌باکس را مستقیم به تلویزیون وصل کنید. با اتصال دسته به تلویزیون شما می‌توانید به جای استفاده از کنترل، از دسته برای کنترل کردن تلویزیون استفاده کنید.

همچنین شما می‌تواند با استفاده از سرویس‌های استریم بازی مانند XCloud ایکس‌باکس یا انویدیا GeForce Now، بدون نیاز به کنسول یا پی‌سی، به تجربه تمام بازی‌ها مشغول شوید.

بررسی تلویزیون سامسونگ S95B – کنترل‌ها

برای کنترل این تلویزیون تنها یک ریموت کنترل در ابعاد کوچک در نطر گرفته شده که به شخصه ترجیح می‌دهم دو کنترل در ابعاد کوچک و بزرگ به صورت همزمان در جعبه تلویوزیون قرار بگیرند. S95B تنها یک کنترل کوچک دارد و با احتساب این که تعداد قابل توجهی از دکمه‌های قرار داده شده روی آن برای باز کردن برنامه‌های خاصی مانند نتقلیکس هستند، جای بسیار زیادی برای قرار دادن دیگر دکمه‌های مفید باقی نمی‌ماند. به همین علت کنترل شما روی تلویزیون حداقلی خواهد بود.

بررسی تلویزیون سامسونگ S95B

جنس بدنه و وزن ریموت کنترل تا حدی قابل قبول هستند اما از کیفیتی که از یک تلویزیون بیش از صد میلیونی انتطار داریم، فاصله بسیار زیادی دارد. در کل هیچ حس پریمیومی از طریق ریموت به شما منتقل نخواهد شد و در بهترین حالت می‌توان آن را کنترل یک تلویزیون میان‌رده ساده معرفی کرد.

ارتباطات کنترل با تلویزیون

بسیاری از تلویزیون‌های امروزی ارتباط بلوتوثی را برای کنترل خود انتخاب می‌کنند. ارتباط بلوتوثی مزیت‌های زیادی را به همراه دارد که خلاصه آن‌ها تجربه راحت‌تر کاربر خواهد بود. یکی از مزیت‌ها این است که برای استقاده از کنترل نیازی نیست آن را به سمت تلویزیون نشانه بگیرید. بلکه کنترل در هر زاویه و در هر موقعیتی می‌تواند دستورات شما را به تلویزیون منتقل کند که راحتی استفاده از آن را به مراتب افزایش می‌دهد. در ساعت‌های اولیه استفاده از تلویزیون، کنترل به صورت سنتی و با امواج با تلویزیون ارتباط برقرار می‌کرد و به همین دلیل ابتدا در این بخش از مقاله به زبانی تند نبود ارتباط بلوتوثی را نقد کرده بودم. بعد از مدتی اما و تست دستورات صوتی، تلویزیون برای اولین بار پیامی مبنی بر عدم جفت‌سازی کنترل با تلویزیون خبر داد. بعد از جفت‌سازی ارتباط بلوتوثی بین کنترل برقرار شد و بسیاری از مشکلات کنترل برطرف شد.

این قرآیند جفت‌سازی باید در مراحل راه‌اندازی اولیه تلویزیون رخ می‌داد و یا حداقل در زمانی دیگر به کاربر یادآوری می‌شد، نه این که کاربر به خودی خود آن را کشف کند. اگر S95B را خریداری کردید، حتما در مراحل راه‌اندازی نسبت به جقت‌سازی کنترل با تلویزیون اقدام کنید چرا که تاثیر زیادی روی تجربه شما دارد.

هم برد و هم زاویه پشتیبانی شده توسط کنترل بسیار خوب هستند. عملا تنها در وقتی که جهت کنترل را به سمتی دیگری بگیرید، دستورات شما به تلویزیون نخواهد رسید. بعد از جفت‌سازی اما در هر زاویه و شرایطی کنترل اطلاعات را به دست تلویزیون می‌رساند و تنها محدودیت آن فاصله کنترل با تلویزیون خواهد بود. برد کنترل در ارتباط بلوتوثی بهتر است ولی در هر دو روش ارتباطات، برد بسیار خوب بوده و هیچ مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

دکمه‌ها

در مجموع 19 دکمه روی کنترل S95B قرار گرفته و همان‌طور که در مقدمه این بخش به آن اشاره کردم به نظرم این دکمه‌ها، کنترل لازمه را برای کاربر فراهم نمی‌کنند. 4 دکمه از این 19 دکمه مختص باز کردن برنامه‌های خاص بوده که در خارج بیشتر حکم تبلیغاتی را دارند و در کشور ما عملا هیچ کارایی ندارند. بقیه دکمه‌های کنترل، به جز دو مورد، دکمه‌هایی هستند که حضور آن‌ها کاملا ضروری بوده و سامسونگ در این بخش واقعا حداقل‌ها را انتخاب کرده است.

یک دکمه نسبتا کوچک در بالا سمت چپ کنترل قرار گرفته که وظیفه خاموش و روشن کردن تلویزیون را بر عهده دارد. پایین‌تر از پاور، سه دکمه به صورت مثلثی قرار گرفته‌اند که به ترتیب از راست به چپ برای دسترسی به مولتی‌ویو (Multi View)، میکروفن و یک دکمه چندکاره هستند. دکمه آخر می‌تواند تنظیمات را باز کند یا دکمه‌هایی را که باید روی خود کنترل می‌بودند را روی صفحه تلویزیون و به صورت دیجیتالی ظاهر می‌کند.

بررسی تلویزیون سامسونگ S95B

بزرگترین دکمه این کنترل پایین سه دکمه ذکز شده قرار داد و دایره‌ای شکل است. این دکمه تائید یا انتخاب است که کارایی‌های زیادی را خواهد داشت و به همین علت، بزرگ بودن آن، تصمیم درستی است. یک دایره بزرگ‌تر دور این دکمه کشیده که چهار دکمه را جهت‌های مختلف زیر آن قرار داده شده‌اند. زیر این دو دایره، همانند بالای آن، سه دکمه دیگر قرار داده شده‌اند. این سه دکمه به ترتیب از چپ به راست، دکمه برگشت، دکمه خانه یا هوم و دکمه توقف/پخش بوده که با نگه داشتن آن می‌توانید وارد حالت بازی شوید.

در نهایت به دو دکمه مستطیل شکل باریک می‌رسیم که کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. این دو دکمه قابلیت حرکت را دارند و با بالا پایین کردن آن‌ها می‌توانید حجم صدا و کانال تلویزیون را کنترل کنید. همچنین با فشردن دکمه سمت چپ، تلویزیون بی‌صدا یا میوت خواهد شد.

دستورات صوتی

کنار دکمه پاور، یک سوراخ کوجک دیده می‌شود که میکروفن کنترل در آن نهفته است. زیر این سوراخ دکمه مربوطه قرار گرفته است که با فشردن آن، میکروفن فعال خواهد شد و یک چراق چشمک‌زن قرمز، روشن بودن میکروفن را نمایش خواهد داد. البته می‌توانید در تنطیمات تلویزیون این فرآیند را تغییر دهید تا میکروفن همواره روشن باشد. بعد از این که میکروفن را روشن کردید می‌توانید دستورات صوتی مختلفی را به دستیار‌های صوتی متنوع مانند گوگل، الکسا و بیکسبی سامسونگ منتقل کنید.

دستورات شما به خوبی توسط تلویزیون تشخیص داده می‌شود و سرعت پردازش آن‌ها هم تقریبا بالاست، اما در چندین روزی که تلویزیون برای نقد در دفتر آی‌تی‌رسان بود، حتی یک بار هم احساس نکردم که نیاز به استفاده از این ویژگی دارد یا حتی استفاده از آن کارم را راحت‌تر خواهد کرد. با این حال سامسونگ زحمت کشیده و این ویژگی را اضافه کرده تا شاید برخی کاربران از آن استفاده کنند. بهتر بود به جای این، یک کنترل با ابعاد بزرگ و دکمه‌های بیشتر را نیز در جعبه قرار می‌داد.

دکمه‌های فیزیکی تلویزیون

در صورتی که به کنترل دسترسی نداشته باشید، تنها و تنها یک دکمه فیزیکی کمک‌رسان شما خواهد شد. با توجه به باریکی بیش از اندازه تلویزیون تنها جایی که می‌توان به دکمه‌ها اختصاص داد، بخش مرکزی زیر تلویزیون خواهد بود. دسترسی دست به این دکمه قابل قبول بوده و بعد از این که جای آن را پیدا کنید، در دفعات بعد مشکل دیگری نخواهید داشت. به نظر می‌رسد که سامسونگ با خود فکر کرده که احتمالا همه کاربران از دستورات صوتی استفاده خواهند کرد وگرنه کمکاری هم در ریموت کنترل و هم در دکمه‌های فیزیکی، قابل توجیه نیست.

در صورت خاموش بودن تلویزیون، با فشردن این دکمه، تلویزیون روشن خواهد شد. بعد از روشن شدن اما کارایی‌ها و کاربردهای این دکمه بیشتر می‌شود. با فشردن این دکمه یک پنل دیجیتالی در تلویزیون به نمایش در خواهد آمد که گزینه‌های متعددی را نمایش می‌دهد. با هر بار فشردن این دکمه، گزینه سمت راستی انتخاب خواهد شد، با نگه داشتن دکمه، دستور آن گزینه اجرا خواهد شد.

در کل 6 دستور مختلف در این پنل دیجیتالی وجود دارد که به ترتیب از سمت چپ به راست، خاموش کردن تلویزیون، کانال بعدی، کانال قبلی، افزایش صدا، کاهش صدا و تغییر ورودی تلویزیون هستند. دستورات ارائه شده در این بخش خوب و کافی هستند اما نحوه تعامل کاربر با آن‌ها تجربه راحت و دل‌نشینی نیست.

باتری و شارژدهی

تا اینجای بخش کنترل بیشتر فقط نقاط ضعف آن را گفتیم و الان به یکی از نقاط قوت آن رسیدیم. در چند روز استفاده ما از تلویزیون، شارژ کنترل آن تمام نشد و فقط چند درصد افت داشت. این نوید شارژدهی چندین روزه یا حتی چند هفته‌ای کنترل را می‌دهد که با توجه به ارتباط بلوتوثی، بسیار خوب است. پشت کنترل یک پنل خورشیدی قرار گرفته که به صورت دائم سعی در شارژ کردن کنترل دارد. این اتفاق باعث کامل شارژ شدن کنترل نخواهد شد اما قطعا یکی از دلایل شارژدهی طولانی آن است.

در صورت تمام شدن شارژ کنترل، زیر آن یک درگاه تایپ‌سی قرار گرفته که می‌توانید با استفاده از آن باتری کنترل را شارژ کنید.

بررسی تلویزیون سامسونگ S95B – بلندگوها

تلویزیون S95B صدا و سیمای جذاب را باهم به ارمغان می‌آورد. سامسونگ در طراحی این تلویزیون، ترکیب 2.2.2CH را برای S95B انتخاب کرده تا اسپیکرهای 6 گانه تلویوزین کیفیت بسیار خوبی داشته باشند. دو بلندگو اصلی، دو بلندگو کمکی و دو ساب ووفر اجزای این اسپیکر شش گانه هستند و توان مجموع آن‌ها 60 وات می‌شود. این اسپیکرها به صورت مساوی و متقارن در سه وجه پایین، چپ و راست تلویزیون پخش شده‌اند.

شدت صدا

شدت صدای تلویزیون بسیار بالا بوده و هرچه قدر که آلودگی صدا محیطی زیاد باشد، بازهم می‌توانید بر چیره شدن صدای تلویزیون بر دیگر صداها حساب باز کنید. این اتفاق باعث شده تا نیازی به اسپیکر خارجی در مهمانی‌ها احساس نکنید. همچنین حداقل شدت صدای خروجی نیز بسیار خوب است.

بررسی تلویزیون سامسونگ S95B

به دلیل قدرت بالای بلندگوها در تمام مدت استفاده من از تلویزیون صدای آن را کمتر از 15 درصد قرار داده بودم که بازهم صدای بلندی خروجی داده می‌شد.

کیفیت صدا

ترکیب بلندگوهای به کار رفته در تلویزیون همگی کیفیت بسیار بالایی دارند و صدای خروجی آن‌ها در تولید صدا در تمام فرکانس‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. کیفیت اسپبیکرهای این تلویزیون جزو بهترین اسپیکرهایی خواهند بود که در تلویزیون‌ها خواهید دید. وضوح و شفافیت عالی به همراه بیس قوی و پشتیبانی از ویژگی‌های نرم‌افزاری متعدد مانند دالبی اتموس از دلایل اصلی بهترین بودن این اسپیکرها هستند.

پشتیبانی از دالبی اتموس جزو نقاط قوت و عدم پشتیبانی از هرگونه فرمت‌های DTS جزو نقاط ضعف بلندگوهای S95B هستند. در صورتی که محتوایی که قصد تماشای آن را دارید از صدای سه بعدی پشتیبانی کند، S95B این کار را نیز به خوبی انجام خواهد داد.

بررسی تلویزیون سامسونگ S95B – جمع‌بندی

دو ستون اصلی هر تلویزیونی، کیفیت صدا و تصویر خروجی آن‌هاست. S95B در هر دو قسمت عملکرد خارق‌العاده و عملا بی‌نقصی دارد و ایرادات وارده به آن تنها در بخش‌های فرعی‌تر دیده می‌شوند. همین اتفاق کافیست تا به راحتی بتوان این تلویزیون را به افراد مختلفی پیشنهاد داد. هم کیفیت تصویر نمایش داده شده و هم کیفیت صدای خروجی به قدری بالا هستند که قطعا شما را سورپرایز خواهند کرد.

بزرگ‌ترین ضعف تلویزیون را می‌توان رابط کاربری و سیستم عامل آن دانست که محدودیت‌های زیادی را در خود جا داده تا جای خالی اندروید تی‌وی شدیدا احساس شود. نقطه ضعف مهم بعدی تلویزیون مربوط به استحکام آن خواهد بود که واقعا سوالاتی در بخش طول عمر تلویزیون مطرح می‌کند. اگر این دو نقطه ضعف مانعی برای خرید شما نیستند، قطعا از خرید این تلویزیون رضایت بسیار بالایی خواهید داشت و هیچ کمبود خاصی را تجربه نخواهید کرد.

همچنین کاهش قیمت تلویزیون بعد از گذشت دو سال از عرضه آن باعث شده تا ارزش خرید این مدل سامسونگ بسیار افزایش یابد.

بررسی تلویزیون سامسونگ S95B – نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت نقاط ضعف
کیفیت تصویر خارق‌العاده روشنایی بی‌نظیر صفحه

کیفیت ساخت عالی و ضخامت بسیار کم

صدای بسیار عالی

نرخ 120 هرتزی با پشتیبانی از VRR

تجربه گیمینگ فوق‌العاده

زاویه دید بی‌نقص

قابلیت‌های نرم‌افزاری کارآمد

شارژدهی کنترل

رابط کاربری و سیستم‌عامل بسیار ضعیف! استحکام حداقلی

ضعف‌های ریموت کنترل و عدم حضور کنترلی با ابعاد بزرگ


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بهترین فیلم های کمدی 2019 ؛ آمیزه‌ای از خنده، عشق و تفکر