لو رفتن درخواست عجیب مسی و پیکه از روبیالس


لو رفتن درخواست عجیب مسی و پیکه از روبیالس

پیام‌ها و فایل‌های صوتی لو رفته از سال 2020، مذاکرات بین بازیکنان بارسلونا، لیونل مسی و جرارد پیکه با لوئیس روبیالس، رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا را فاش کرد.

به گزارش "ورزش سه"، این همه‌گیری باعث اختلال در لیگ‌های فوتبال در سراسر جهان و منجر به کاهش درآمد و دستمزد بازیکنان شد. باشگاه بارسلونا که مسی و پیکه در آن بازی می‌کردند، به دلیل کاهش درآمد از مسابقات و اسپانسرها با چالش‌های مالی روبه‌رو بود.

طبق گزارش روزنامه اسپانیایی، مسی و پیکه پیشنهاد کردند یوفا مبلغی را برای جبران کاهش حقوق "بازیکنان خاص" اختصاص دهد. این ایده برای کاهش فشار مالی روی بازیکنان و استفاده از ذخایر مالی یوفا بود. در فایل‌های صوتی، روبیالس به چفرین، رئیس یوفا، می‌گوید که مسی و پیکه بر محرمانه بودن مذاکرات تاکید کرده‌اند، زیرا از واکنش منفی در صورت علنی شدن آن می‌ترسیدند. پیام‌های لو رفته نگرانی آن‌ها را درباره دیدگاه مردم نشان می‌دهد.

1689534

پیکه به لوئیس روبیالس چه گفت؟

بر اساس فایل‌های صوتی به دست آمده توسط روزنامه The Objective، اولین صحبت پیکه و لوئیس روبیالس در تاریخ 2 آوریل 2020 انجام شد. پیکه با رضایت مسی به روبیالس می‌گوید که این فوتبالیست آرژانتینی نگران تأثیر همه‌گیری کرونا بر قرارداد 75 میلیون دلاری در سال خود است.

طبق گزارش‌ها، بارسلونا یک هفته قبل‌تر کاهش دستمزد تا 70 درصد را برای کارکنان خود پیشنهاد کرده بود. این برنده توپ طلا می‌دانست که بازیکنان هم نیاز به فداکاری مشابهی دارند. مذاکره با روبیالس با هدف جلوگیری از این اتفاق انجام شد.

روبیالس تصمیم می‌گیرد طرح خود را برای چفرین ارائه دهد. "این پیام صوتی را با پیامی از لیونل مسی برای شما می‌فرستم. صدای من است، اما پیام اوست."

روبیالس به چفرین پیشنهاد کرد که وجوه اختصاص یافته از یوفا به فدراسیون فوتبال اسپانیا را به لیونل مسی و سایر بازیکنان مصدوم اختصاص دهد. روبیالس به چفرین گفت: "مهم است که مسی و بقیه را داشته باشیم. نیازی به خرج کردن پول نیست. فقط کافی‌ست مقصد وجوه را تغییر دهیم."

2007120

آیا یوفا وجوهی را برای جبران دستمزد بازیکنان بارسلونا اختصاص داد؟

در حالی که مذاکرات منجر به هیچ اقدام مشخصی نشد، اما پیچیدگی‌های مدیریت فوتبال در بحران را برجسته کرد.

مکالمات لو رفته، سوالاتی را در مورد شفافیت، اخلاق و نقش نهادهای فوتبال مطرح کرد.

اینکه چرا یوفا و فدراسیون سلطنتی فوتبال اسپانیا وجوهی را که به بازیکنان و دستمزد آنها اختصاص می‌یافت، تغییر مسیر ندادند، مشخص نیست. در حال حاضر در مورد موضوعی جداگانه در رابطه با فروش حق سوپرجام اسپانیا توسط فدراسیون به گروه‌های سعودی و مجدداً انتقال وجوه برای سود شخصی، علیه روبیالس و پیکه تحقیق می‌شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

گزارش/ سه پیشنهاد لیگ برتری برای بلینگام دوم