واکنش فلسطین به تصمیم سه کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن آن به عنوان یک کشور


وزارت امور خارجه فلسطین با استقبال از تصمیم اسپانیا، نروژ و ایرلند برای...
وزارت امور خارجه فلسطین با استقبال از تصمیم اسپانیا، نروژ و ایرلند برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین، آن را "گامی مهم" خواند و از سایر کشورها خواست تا از آنها پیروی کنند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت امور خارجه فلسطین در شبکه اجتماعی ایکس در اینباره صحبت می شود.
دولت نروژ امروز چهارشنبه اعلام کرد که نروژ فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می شناسد. به رسمیت شناختن فلسطین از 28 مه اعمال خواهد شد. در همان روز، سیمون هریس، نخست وزیر ایرلند اعلام کرد که این کشور فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می شناسد. پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا نیز به نوبه خود گفت که دولت این کشور سه شنبه آینده، 28 مه، کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.
در بیانیه منتشره آمده است: " وزارت امور خارجه (فلسطین) از تصمیم اسپانیا، نروژ و ایرلند برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال می کند و با این اقدام مهم، این کشورها بار دیگر تعهد تزلزل ناپذیر خود را به ایده دو کشور نشان دادند. در این راستا، این وزارتخانه بار دیگر از همه کشورهایی که هنوز کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند، می‌خواهد در جهت به رسمیت شناختن آن گام بردارند."
پیشتر گزارش شده بود که پس از بیانات کشورهای اروپایی، اسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل دستور فراخوان فوری سفرای اسرائیل از ایرلند و نروژ را برای رایزنی صادر کرده است. او گفت که تصمیم این کشورها برای به رسمیت شناختن فلسطین می تواند "عواقب وخیمی" را به همراه داشته باشد.
فلسطین تاکنون توسط 9 کشور عضو اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده بود. هشت کشور بلغارستان، قبرس، جمهوری چک، مجارستان، مالت، لهستان، رومانی و اسلواکی در سال 1988 و پیش از پیوستن به اتحادیه اروپا و سوئد در سال 2014 این گام را برداشتند.

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته