رسانه‌ های غربی: سیل مردم ایران به یاد ابراهیم رئیسی به خیابان‌ها آمدند


به گزارش رکنا، در این گزارش آمده است «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران در...
به گزارش رکنا، در این گزارش آمده است «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران در یک سانحه غم‌انگیز هلی‌کوپتر به همراه وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ارشد این کشور جان خود را از دست داد و میلیون ها نفر...

به گزارش رکنا، در این گزارش آمده است «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران در یک سانحه غم‌انگیز هلی‌کوپتر به همراه وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ارشد این کشور جان خود را از دست داد و میلیون ها نفر در چند شهر ایران برای شرکت در مراسم تشییع پیکر آن ها به خیابان ها آمدند.

طبق این گزارش، ابراهیم رئیسی در سانحه سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله محمدعلی هاشم، مالک رحمتی، مهدی موسوی و دو تن دیگر کشته شدند.

این اتفاق در مسیر بازگشت رئیس جمهور و همراهانش از مراسم افتتاح پروژه سد آبی روی رودخانه ارس به همراه الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان به وقوع پیوست.

در پی این حادثه، رهبر ایران پنج روز عزای عمومی اعلام کرد.

احمد وحیدی وزیر کشور ایران در مراسم تشییع این پیکرها در تبریز اظهار داشت که «ملت در غم از دست دادن رئیس جمهوری محبوب، مردمی و فروتن در سوگ است.»

وی افزود: ایران از درگذشت وزیر خارجه ای دلشکسته است که دیپلماسی فعال در لحظات بحرانی برای مقاومت را به عنوان میراث خود بر جای گذاشت.

رهبران و مقامات کشورهای در پی انتشار خبر درگذشت رئیس جمهور ایران و همراهانش، پیام های تسلیت ارسال کردند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت: ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در روسیه، به عنوان دوستان واقعی و قابل اعتماد کشورمان شناخته می شدند.

مقامات دیگری هم از کشورهای متحد ایران، گروه‌های مقاومت و روحانیون مذهبی پیام‌هایی را به یاد جان باختگان سقوط بالگرد صادر کردند.

«آیت الله خامنه‌ای» رهبر عالی انقلاب هم روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد «رئیسی عزیز ما خستگی ناپذیر تلاش کرد. ملت ایران در این فاجعه تلخ فردی فداکار، مخلص و ارزشمند را از دست داد که به کشور خود خدمت کرد.»

طبق این گزارش، در مجموع چهار مراسم ختم در چهار نقطه از ایران برگزار می شود که اولین مراسم در استان آذربایجان شرقی، قم و مصلی بزرگ تهران در روز سه شنبه برگزار شد.

صبح امروز چهارشنبه نیز مراسم ختم و عزاداری میلیونی در دانشگاه تهران و خیابان‌های تهران برگزار شد.

منبع: ایرنا


رسانه‌ های غربی: سیل مردم ایران به یاد ابراهیم رئیسی به خیابان‌ها آمدند
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته