TSMC: اگر چین به تایوان حمله کند، ماشین‌های تولید تراشه‌مان را تخریب می‌کنیم!


به نظر می‌آید که بزرگ‌ترین تراشه‌سازان جهان از هم‌اکنون نگران تهاجم چین...
به نظر می‌آید که بزرگ‌ترین تراشه‌سازان جهان از هم‌اکنون نگران تهاجم چین به تایوان و مقابله با آن هستند. در همین رابطه دو شرکت تراشه‌سازی ASML و TSMC به دنبال روش‌هایی برای غیر فعال کردن از راه دور ماشین‌های تراشه‌سازی در صورت حمله چین به تایوان...

به نظر می‌آید که بزرگ‌ترین تراشه‌سازان جهان از هم‌اکنون نگران تهاجم چین به تایوان و مقابله با آن هستند. در همین رابطه دو شرکت تراشه‌سازی ASML و TSMC به دنبال روش‌هایی برای غیر فعال کردن از راه دور ماشین‌های تراشه‌سازی در صورت حمله چین به تایوان بوده تا دست چینی‌ها به ماشین‌های پیشرفته ساخت تراشه نرسد.

شرکت TSMC یکی از تولیدکنندگان سرشناس‌ تراشه در جهان محسوب می‌شود که در تایوان قرار دارد. از آنجایی که احتمال حمله چین به تایوان قوت یافته، شرکت‌های تراشه سازی به دنبال روش‌هایی برای حفاظت دستگاه‌های خود در برابر تهاجم چین هستند.

tsmc-2.jpg

بر همین اساس گفته می‌شود که اسکنرهای EUV شرکت TSMC برای امنیت، به کلید نابودسازی از راه‌ دور مجهز شده‌اند. EUVها از امواج نوری با فرکانس بالا برای چاپ کوچک‌ترین ترانزیستورها استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش tomshardware این تراشه‌ها دارای کاربردهای مختلفی در زمینه‌های هوش مصنوعی و نظامی بوده و به همین دلیل کشورهای غربی مخصوصاً آمریکا نمی‌خواهند چین به این فناوری دست یابد. در همین رابطه اعلام شده که ASML می‌تواند از راه‌ دور این دستگاه‌ها را از کار بیندازد.

البته این یک اقدام احتیاطی بوده و اداره‌ امنیت ملی تایوان در این رابطه اعلام کرده که نابود کردن تأسیسات TSMC اقدامی غیرضروری بوده و تولید تراشه‌های پرچم‌دار به چیزی فراتر از صرفاً کارخانه نیاز دارد.