صلاح و رضایت مردم، برای آیت‌الله رئیسی ترجیح داشت


استاد دانشگاه تهران و پژوهشگر گفت: همه مردم ایران و دوستداران عدالت از...
استاد دانشگاه تهران و پژوهشگر گفت: همه مردم ایران و دوستداران عدالت از شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ابراز ناراحتی کردند و ما می‌توانیم از این فضا در جامعه جهانی برای وحدت و طرح کردم کلام الهی قدم‌هایی برداریم.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، هشتمین رییس‌جمهور ایران، عصر روز ۳۰ اردیبهشت مصادف با شب ولادت علی ابن موسی الرضا (ع) و در حالیکه برای افتتاح سد قیز قلعه سی به آذربایجان شرقی رفته بود، در بازگشت از این سفر بر اثر سقوط بالگرد شهید شد.

همراه با آیت‌الله رئیسی حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند که همگی به فیض شهادت نائل آمدند.

فرشته روح‌افزا در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، افزود: آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به‌شدت به خانواده شهدا ارادت داشت. حتی آن زمان که تولیت آستان قدس را برعهده داشت، چند بار از خانواده شهدا دعوت و از همسر و مادر شهدا تقدیر کرد. اگر در جلسه‌ای خانواده شهیدی وجود داشت، بسیار برای آنها احترام ویژه قائل بود و در نهایت خانواده خود او نیز جزئی از خانواده شهدا شد.

وی آیت‌الله رئیسی را در سخنوری قوی، برجسته و شجاع دانست و گفت: سخنان کوبنده این شهید در سازمان ملل نشان از شجاعت و دشمن‌شناسی او داشت. در شرایطی که دنیا قرآن را می‌سوزاند، این مرد بزرگ با شجاعت تمام در سازمان ملل قرآن را روی سر گرفت و در سخنرانی دیگری در سازمان ملل متحد عکس شهید حاج‌قاسم سلیمانی را بلند کرد.

آیت‌الله رئیسی دغدغه‌مند بود

این استاد دانشگاه در مقایسه دولت قبل با دولت فعلی بیان کرد: دولت قبل کشور را به یک پرتگاه رساند و شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی اگرچه منتقدانی داشت؛ صبوری کرد و توانست کشور را به ثبات مطلوب برساند.

به گفته روح‌افزا، آیت‌الله رئیسی فردی دغدغه‌مند بود و همان‌طور که درصدد ترویج اندیشه‌های ناب اسلام محمدی در جهان برمی‌آمد، سید محرومان هم بود. تا جایی که به روستاهای دورافتاده سر می‌زد و اگر سوار ماشین بود و پیرزنی را می‌دید که از او درخواستی دارد، به راننده‌اش تذکر می‌داد بایستد در غیر اینصورت خودش رانندگی می‌کند.

روح افزا ادامه داد: آیت الله رئیسی به مظلومیت شهید سیدمحمد بهشتی، شهید محمدعلی رجایی و حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید. او در قوه قضاییه و آستان قدس هم بسیار درخشید. هر جا بود، برای رضای خدا کار می‌کرد و به حرف‌هاو طعنه‌ها اهمیتی نمی‌داد. حتی کسی نمی‌توانست در انجام کاری مانع او شود.

معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی شهادت آیت‌الله رئیسی را باعث افزایش همبستگی اجتماعی دانست و گفت: خداوند هدایایی به ما می‌دهد، آنها را به درجاتی می‌رساند و چنین افرادی را به الگویی برای جامعه تبدیل می‌کندتا ما همچون آنها مسیر درست را انتخاب کنیم؛ بنابراین اگر ما درست عمل کنیم، شهادت این سید بزرگوار نه‌تنها کاستی در همبستگی اجتماعی ایجاد نمی‌کند، باعث اتحاد و همدلی بیشتر مردم می‌شود. آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهورمردمی و یک‌دستش در دستان خدا بود. طبق فرمایش مقام معظم رهبری برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت.

صلاح و رضایت مردم، برای آیت‌الله رئیسی ترجیح داشت

این استاد دانشگاه افزود: ما رئیس‌جمهورهای مردمی دیگری هم داشتیم؛ اما این مردمی‌بودن همراه با اخلاص آیت‌الله رئیسی ستودنی و نایاب بود.

معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی شهادت آیت‌الله رئیسی را فرصتی برای وحدت جهانی عنوان کرد و گفت: از شهادت او همه مردم ایران و دوستداران عدالت ابراز ناراحتی کردند و ما می‌توانیم از این فضا در جامعه جهانی برای وحدت و به وسط آوردن کلام الهی قدم‌هایی برداریم. جوانان ما باید کسانی که برای کشور قدم‌های جدی برمی‌دارند را بشناسند و از آنها الگوبرداری کنند.

او در پایان اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی خادم‌الرضا بود و لقب خادمی گرفت. اما این لقب را خود آقا علی ابن موسی‌الرضا (ع) به اخلاص و عمل افراد می‌دهد. خوب است که جوانان ما در شهادت آیت‌الله رئیسی با امام رضا (ع) عهد ببندند که اگر قدمی برمی‌دارند برای رضای خدا باشد. قطعاً اگر ما خادم امام رضا (ع) باشیم، دستمان را می‌گیرد.

به گزارش ایران اکونومیست، در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانش در حادثه سقوط بالگرد، پیکر این شهدا سه‌شنبه (اول خرداد) در شهر تبریز و سه شنبه بعدازظهر در شهر قم با حضور مردم تشییع می‌شود. چهارشنبه صبح دانشگاه تهران میزبان پیکرهای مطهر این شهداست و مردم برای خداحافظی با رئیس جمهور شهید به دانشگاه تهران می‌روند. پنچشنبه صبح شهر بیرجند میزبان پیکر پاک شهدان است و پنجشنبه بعد از ظهر در شهر مشهد و در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) مراسم تشییع و تدفین برگزار خواهد شد.