فناوری Anti-Lag 2 توسط AMD معرفی کرد؛ کاهش بی‌دردسر تأخیر در بازی‌ها


پس از مسدود شدن حساب کاربری گیمرها به دلیل استفاده از فناوری Anti-Lag +...
پس از مسدود شدن حساب کاربری گیمرها به دلیل استفاده از فناوری Anti-Lag + شرکت AMD، این غول فناوری تصمیم گرفته نسخه جدید آن را با نام Anti-Lag 2 معرفی کند. این قابلیت که در حال حاضر تنها با آخرین نسخه بازی CS2 در دسترس قرار دارد، تمام مشکلات قبلی...

پس از مسدود شدن حساب کاربری گیمرها به دلیل استفاده از فناوری Anti-Lag + شرکت AMD، این غول فناوری تصمیم گرفته نسخه جدید آن را با نام Anti-Lag 2 معرفی کند. این قابلیت که در حال حاضر تنها با آخرین نسخه بازی CS2 در دسترس قرار دارد، تمام مشکلات قبلی را پشت سر گذاشته و تجربه‌ای جذاب برای گیمرها به همراه خواهد داشت.

سال گذشته، AMD فناوری Anti-Lag+ را معرفی کرد که برای مقابله با Reflex انویدیا طراحی شده بود و وظیفه کاهش تأخیر (latency) در بازی‌های مختلف را برعهده داشت. با این وجود، فعال کردن این ویژگی باعث می‌شد تا اکانت شما در بازی‌های مختلف بن (Ban) شده و دیگر امکان تجربه بازی مورد علاقه خود را نداشته باشید.

AMD فناوری Anti-Lag 2 را معرفی کرد

دلیل اصلی چنین چیزی آن بود که فناوری جدید AMD درایور ساید (driver side) بود و برای رسیدن به هدف خود فایل‌های بازی را دست‌کاری می‌کرد، بر همین اساس نرم‌افزارهای ضد تقلب شما را به عنوان یک چیتر (Cheater) تشخیص داده و اکانت شما را مسدود می‌کردند.

این در حالی بود که فناوری Reflex انویدیا با همکاری توسعه‌دهندگان و مستقیماً بر روی بازی‌ها راه‌اندازی شد و هیچ مشکلی از این بابت به همراه نداشت. همین مسئله باعث شد AMD در نهایت مجبور به پایان پشتیبانی از Anti-Lag+ شده و پس از حذف آن از درایور کارت گرافیک ساخت خود، از گیمرها بخواهد برای آپدیت بعدی منتظر بمانند.

AMD فناوری Anti-Lag 2 را معرفی کرد

حالا AMD نسخه جدید فناوری خود را معرفی کرده که Anti-Lag 2 نام‌گذاری شده و قرار است با پشت سر گذاشتن تمام مشکلات قبلی، یک فناوری کاربردی برای گیمرهای علاقه‌مند به بازی‌های سریع باشد.

این نسخه جدید از Anti-Lag در واقع یک بازنگری کامل محسوب می‌شود که به جای پیروی از تکنیک‌های ادغام در سطح درایور، در فایل‌های بازی ادغام می‌شود تا مشکلی برای کاربر به وجود نیاید. البته این مسئله را می‌توان یک محدودیت نیز در نظر گرفت، چرا که باعث شده امکان پشتیبانی از آن در تمام بازی‌های به صورت پیش‌فرض وجود نداشته باشد.

AMD فناوری Anti-Lag 2 را معرفی کرد

طبق اعلامیه منتشر شده توسط AMD، این فناوری از امروز در دسترس علاقه‌مندان و کاربران کارت‌های گرافیک Radeon قرار گرفته و می‌توانند بازی Counter-Strike 2 را به عنوان اولین بازی با پشتیبانی از Anti-Lag 2 تجربه کنند.

به گزارش Wccftech، این شرکت همچنین بنچمارک‌های مختلفی از کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 7000 و GPUهای لپ‌تاپی سری Radeon 700M را به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهند Anti-Lag 2 به شکل چشمگیری میزان تأخیر را کاهش می‌دهد.

بر اساس گزارش AMD، این فناوری جدید در مقابل نسخه قبلی خود به طور متوسط می‌تواند تا 37 درصد بهتر عمل کند.

AMD فناوری Anti-Lag 2 را معرفی کرد

نکته جالب آن است که AMD قصد دارد کیت توسعه‌دهندگان نرم‌افزار (SDK) فناوری Anti-Lag 2 را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده و به آن‌ها اجازه دهد تا این قابلیت را به بازی‌های دیگر نیز اضافه کنند.

در همین رابطه بخوانید:

- هشدار به کانتر بازها: فعلاً از درایور جدید AMD استفاده نکنید
- حذف فناوری جنجالی +Anti-Lag از درایور کارت‌های گرافیک AMD

برای دسترسی به Anti-Lag 2 و استفاده از قابلیت‌های این فناوری باید آخرین نسخه از درایور آدرنالین (Adrenalin Edition 24.5.1) و آخرین آپدیت بازی CS2 را در اختیار داشته باشید. در نهایت به بخش تنظیمات بازی مراجعه کرده و Anti-Lag 2 را فعال کنید.