سامسونگ برای گوشی‌های تاشو آینده خود از تراشه‌های اگزینوس استفاده نخواهد کرد


سامسونگ برای گوشی‌های تاشو آینده خود از تراشه‌های اگزینوس استفاده نخواهد...
سامسونگ برای گوشی‌های تاشو آینده خود از تراشه‌های اگزینوس استفاده نخواهد کردتوسط امیرکیوان گوهری / خرداد ۳, ۱۴۰۳ / 2 دقیقه برای مطالعه بر اساس گزارش نشریه کره‌ای The Elec، سامسونگ برای...
سامسونگ برای گوشی‌های تاشو آینده خود از تراشه‌های اگزینوس استفاده نخواهد کرد
توسط / / 2 دقیقه برای مطالعه

بر اساس گزارش نشریه کره‌ای The Elec، سامسونگ برای گوشی‌های تاشو آینده خود با اسامی گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 از تراشه‌های بومی اگزینوس استفاده نخواهد کرد. پیش از این برند کره‌ای برای گوشی‌های تاشو تولیدی خود همواره به‌طور انحصاری از تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام استفاده کرده است. بنابراین تصمیم سامسونگ برای به‌کارگیری تراشه پرچمدار اسنپدراگون در ششمین نسل گوشی‌های تاشو خود نیز چندان مایه تعجب نخواهد بود.

با این‌حال سامسونگ در دو نسل اخیر تراشه‌های بومی خود، عملکرد و بازدهی انرژی را به میزان چشمگیری ارتقاء داده است. هدف از انجام چنین کاری احتمالا این است که کنترل شرکت بر کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند خود تقویت شده و در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی شود.

در واقع اختلاف عملکردی کم یا بسیار زیاد تراشه‌های اگزینوس با همتایان اسنپدراگونی آنها دارای سابقه‌ای طولانی است. با این‌حال اکنون به‌نظر می‌رسد که تراشه‌های اگزینوس بالاخره می‌توانند با تولیدات کوالکام رقابت نمایند. یک گزارش جدید نشان می‌دهد که تراشه آینده اگزینوس 2500 سامسونگ به لحاظ بهره‌وری انرژی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام پیشی خواهد گرفت.

با این‌حال تراشه جدید احتمالا همزمان با معرفی سری گلکسی S25 رونمایی خواهد شد. بنابراین پرچمداران سال گذشته سامسونگ و کوالکام یعنی تراشه‌های اگزینوس 2400 و اسنپدراگون 8 نسل 3 تنها گزینه‌های پیش رو برای ششمین نسل گوشی‌های تاشو سامسونگ به‌شمار می‌روند.

بر اساس گزارش‌ها تراشه اگزینوس 2400 برای تبدیل شدن به یک گزینه مطلوب هنوز به اندازه کافی کارآمد نیست. بر اساس اعلام نشریه کره‌ای، واحد کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند سامسونگ موسوم به Samsung MX علیرغم تمامی دستاوردهای خود تصمیم گرفته تا برای گوشی‌های تاشو آینده کمپانی نیز با کوالکام همکاری نماید.

با توجه به گزارش‌های مخابره شده، سامسونگ به‌دلیل عدم مطابقت تراشه اگزینوس 2400 با الزامات مربوط به بهره‌وری انرژی از به‌کارگیری این نیمه‌هادی اجتناب خواهد کرد. گوشی تاشو صدفی‌شکل سال گذشته سامسونگ یعنی گلکسی زد فلیپ 5 از یک باتری 3700 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند.

اگرچه بر اساس برخی شایعات، سامسونگ ظرفیت باتری گلکسی زد فلیپ 6 را به 3880 میلی‌آمپرساعت ارتقاء خواهد داد (برند کره‌ای در تبلیغات خود احتمالا ظرفیت این باتری را 4000 میلی‌آمپرساعت اعلام خواهد کرد)؛ اما این ظرفیت کماکان برای یک تراشه پرچمدار کفایت نخواهد کرد. برای مقایسه جالب است بدانید که گلکسی S24 نیز از باتری با ظرفیتی مشابه استفاده می‌کند.

این موضوع احتمالا یکی از دلایل اولویت بهره‌وری انرژی برای سامسونگ قلمداد می‌شود؛ حتی اگر راهکار پیش‌رو برای برند کره‌ای مقرون‌به‌صرفه نباشد. گوشی گلکسی زد فولد 6 اخیرا در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شده و بر اساس پیش‌بینی‌ها در اواسط ماه جولای عرضه خواهد شد.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته