رکورد دریافت کارت قرمز متوالی با کیست؟/ شهاب زاهدی با کانتونا طبقه‌بندی شد!


شهاب زاهدی، مهاجم آویسکا فوکوکا، با بدشانسی طی دو بازی متوالی در لیگ و...
شهاب زاهدی، مهاجم آویسکا فوکوکا، با بدشانسی طی دو بازی متوالی در لیگ و جام حذفی ژاپن با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج شده است.

به گزارش "ورزش سه"، شهاب زاهدی، مهاجم ایرانی آویسپا فوکوکا، روز گذشته در جریان بازی جام حذفی با کارت قرمز از زمین اخراج شد. او رکورد عجیب دریافت کارت قرمز در دو بازی متوالی در جی لیگ و یک بازی جام حذفی را به نام خود ثبت کرد.

به طور معمول، کارت قرمز منجر به محرومیت در بازی بعدی می‌شود، بنابراین به ندرت پیش می‌آید که بازیکنی برای دو بازی متوالی در یک رقابت از زمین اخراج شود، اما مهاجم ایرانی با بدشانسی طی دو هفته در دو رقابت مختلف با کارت قرمز از زمین اخراج شده است.

جالب است بدانید زاهدی تنها بازیکنی نیست که تا به امروز با چنین اتفاق تلخی مواجه شده و ستاره‌های سرشناسی در دنیای فوتبال حضور دارند که این بدشانسی را تجربه کرده‌اند.

2025291

اریک کانتونا - سال اخراج در دو بازی متوالی: 1994

تا سال 2004، محرومیت‌ها در انگلیس تنها پس از 14 روز اجرا می‌شد، به این معنی که حتی اگر بازیکنی کارت قرمز دریافت می‌کرد، اجازه داشت در بازی بعدی بازی کند.

اریک کانتونا در مارس 1994 در چهار روز دو کارت قرمز دریافت کرد. او به دلیل ضربه زدن به جان مونکور در بازی مقابل سویندون تاون در روز 19 مارس از بازی اخراج شد و سپس در بازی مقابل آرسنال در روز 22 مارس دو کارت زرد دریافت کرد.

2025292

پاتریک ویه‌را - سالی که در دو بازی متوالی اخراج شد: 2000

شش سال بعد از کانتونا، پاتریک ویه‌را، ستاره آرسنال نیز برای دو بازی متوالی از بازی اخراج شد. در بازی مقابل ساندرلند در 19 اوت 2000، او به دارن ویلیامز مشت زد و با کارت قرمز مستقیم اخراج شد.

علاوه بر این، در بازی خانگی مقابل لیورپول در تاریخ 21 اوت، او دو کارت زرد متوالی را در عرض تنها چهار دقیقه دریافت کرد و سپس از زمین اخراج شد.

2025294

ویرا پنج روز بعد در بازی مقابل چارلتون نیز به میدان رفت و دو گل به ثمر رساند. او پس از به ثمر رساندن گل اول به طور غریزی پیراهن خود را درآورد اما به نظر می‌رسید داور شرایط را درک کرده و اخطاری نداد تا او جریمه نشود.

2025295

دایو اوپامکانو - سالی که او برای دو بازی متوالی اخراج شد: 2024

دایوت اوپامکانو، مدافع تیم ملی فرانسه که در حال حاضر برای بایرن مونیخ بازی می‌کند، در فوریه 2024 به این رکورد دست یافت.

در 15 فوریه، در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل لاتزیو، او در دقیقه 67 کارت قرمز دریافت کرد و از بازی اخراج شد.

2025296

چهار روز بعد در بازی بوندس‌لیگا مقابل بوخوم در دقیقه 33 به دلیل مصدومیت نصیر مزراوی به میدان رفت اما با دریافت کارت زرد در دقایق 39 و 83 از بازی اخراج شد.

2025298

آگیم شعبانی - سالی که در دو بازی متوالی اخراج شد: 2007

آگیم شعبانی، مدافع سابق تیم‌های کویک هالدن و اسزیدن نروژ، بازیکن سابق تیم زیر 21 ساله‌های نروژ با ملیت کوزوو است.

به گزارش گاردین، او در سال 2007 در حالی که برای فردریکستاد اف‌کی بازی می‌کرد، به رکورد شگفت‌انگیزی دست یافت.

آگیم شعبانی که در آن زمان نوجوان بود، روز یکشنبه در یک بازی برای تیم اصلی به میدان رفت و به دلیل خطای حرفه‌ای از زمین بازی اخراج شد.

او روز دوشنبه در یک بازی لیگ دسته دوم به میدان رفت و به دلیل خطای پنالتی روی خط محوطه جریمه از زمین اخراج شد.

او روز چهارشنبه پس از دریافت دو کارت زرد در یک بازی جام حذفی از بازی اخراج شد؛ یعنی سه کارت قرمز متوالی در چهار روز!