معرفی سریال زخم کاری


نام سریال : زخم کاری کارگردان: محمدحسین مهدویان فیلم نامه نویس: محمدحسین...
نام سریال : زخم کاری کارگردان: محمدحسین مهدویان فیلم نامه نویس: محمدحسین مهدویان آهنگساز: حبیب خزایی‌فر کشور سازنده: ایران انتشار اولیه : 1400 ژانر : اجتماعی امتیاز (imdb) : 7.3 تعداد فصل : 2 (در انتظار پخش فصل 3) تعداد قسمت ها : 28 (فصل...

نام سریال : زخم کاری

کارگردان: محمدحسین مهدویان

فیلم نامه نویس: محمدحسین مهدویان

آهنگساز: حبیب خزایی‌فر

کشور سازنده: ایران

انتشار اولیه : 1400

ژانر : اجتماعی

امتیاز (imdb) : 7.3

تعداد فصل : 2 (در انتظار پخش فصل 3)

تعداد قسمت ها : 28 (فصل اول 15 قسمت) (فصل دوم 13 قسمت)

بازیگران : جواد عزتی، رعنا آزادی ور، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان، الهه حصاری، سیاوش طهمورث، عباس جمشیدی فر، مهدی زمین پرداز، امیرحسین هاشمی، کاظم هژیرآزاد، منوچهر علیپور، مه لقا باقری، مائده طهماسبی، مرتضی امینی تبار و سارا حاتمی و...

خلاصه داستان

«زخم کاری» سریالی اجتماعی و نوآور با اقتباس از رمان «بیست زخم کاری» نوشته‌ی محمود حسینی‌زاد و «مکبث» اثر ویلیام شکسپیر است. این اثر محصول کشور ایران در سال 1400 است.

این سریال داستان مردی به نام «مالک» را روایت می‌کند که دلال یک هولدینگ خانوادگی است. از نظر «سمیرا»، همسر مالک، حقوقی که به مالک پرداخت می‌شود متناسب با میزان کاری که انجام می‌دهد نیست. به‌همین‌خاطر آن‌ها نقشه‌ی قتل «حاج عمو»، مدیرعامل هولدینگ را می‌کشند.

*توجه

در این سریال، میزان خشونت به دلیل رفتارهای نامناسب خانوادگی و قتل، زیاد است.

همچنین ناهنجاری اجتماعی به دلیل مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی بالاست.

مختصری از زندگی‌نامه کارگردان زخم کاری

محمدحسین مهدویان پس از تولید مستند‌های جذاب وارد حیطه ساخت سریال‌های هیجان انگیز شد. فیلم نخست مهدویان با نام ایستاده در غبار توانست توجه مخاطب زیادی را به خود جلب کند. این فیلم به دلیل شخصیت پردازی و داستان جذابی که داشت، در چندین جشنواره از جمله بهترین کارگردانی و فیلمنامه نویسی، نامزد دریافت جایزه شد.

پروژه بعدی مهدویان یک پروژه سینمایی با نام ماجرای نیمروز بود که حال و هوای شبیه فیلم قبلی را داشت. علاوه بر فیلم‌های معرفی شده، مهدویان فیلم‌های سینمایی رد خون، لاتاری، درخت گردو و شیشلیک را تولید کرد که دو فیلم آخر معرفی شده به اکران نرسید.

پس از فیلم‌های موفق ساخته شده، این کارگردان به نام پروژه زخم کاری را استارت زد. زخم کاری بعد از دو فصل موفق، به فصل سوم رسید. این سریال به عنوان یکی از پرطرفدارترین های شبکه نمایش خانگی به شمار می‌رود که به دلیل فیلمنامه جذاب و بازیگران مطرحی که دارد، مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفته است.

داستان و زمان انتشار فصل سوم زخم کاری

در حالی که فصل دوم این سریال رازآلود در حال پخش بود، کامبیز دیرباز به عنوان یکی از بازیگران فصل سوم سریال اعلام کرد که فصل سوم این سریال در حال آماده سازی است. دیرباز در این باره بیان کرد که فصل سوم سریال زخم کاری با تغییرات مختلفی همراه است که زمان آن به زودی اعلام می‌شود.

کامبیز دیرباز ادامه داد؛ که مخاطبان باید منتظر اتفاقات جذاب و کاراکترهای هیجان انگیز این سریال باشند تا چالش‌های مختلف را تجربه کنند. بنابراین با اعلام کامبیز دیرباز، بعد از پایان فصل دوم سریال، زخم کاری تمام نخواهد شد و بلافاصله فصل سوم آن پخش خواهد شد.

حواشی سریال (خطر افشای انتهای قصه)

لحظه عجیب نشان دادن شیدا در قبر

سکانسی که توانست نفس خیلی ها را در سینه حبس کند ، سکانسی بود که صورت پنبه گذاشته شده شیدا را در قبر به نمایش گذاشت.

سکانسی که نگار نیکدل پس از انتشار آن نوشت: آنجا آرام‌ترین جای جهان بود…

زخم کاری

حذف نام کتاب از تیتراژ سریال

«نشر چشمه» درباره حواشی پیش آمده در باره کتاب " بیست زخم کاری" در صفحه اینستاگرام خود توضیحی کوتاه درباره این رمان نوشت، در این متن آمده است:

کتاب "بیست زخم کاری" در سال ۱۳۹۵ منتشر شد و طی سه سال به چاپ چهارم رسید و نامزد جوایز ادبی شد. اما کمتر از دو سال پیش، به خواست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تجدید چاپ این کتاب جلوگیری شد بنابراین، هنگام ساخت و پخش سریال قصه این رمان، کتاب در بازار ناموجود بوده و همه خبرهای فروش این کتاب ناآگاهانه و شاید مغرضانه بوده است. حتی طی چند روز گذشته به‌ناچار جلو فروش نسخه الکترونیک آن را نیز گرفتیم که در نبود نسخه کاغذی روزگار خوشی را پشت سر می‌گذاشت. به چاپ نرسیدن این کتاب، موجبات سوءاستفاده دلالان را نیز فراهم کرده و شنیده‌ایم که اشخاصی اقدام به انتشار و توزیع غیرقانونی آن کرده‌اند و در پرده آخر ماجرا، از همین هفته و در اپیزود متاخر سریال نام کتاب و ناشر را از تیتراژ برداشته‌اند و این کار را با اپیزودهای قبلی نیز انجام داده‌اند بنابراین دیگر هیچ رد و اثری از این کتاب در هیچ کجای این اقتباس وفادار به متن به چشم نمی‌خورد. بدون شک تمامی این ماجرا برای نویسنده و ناشر، تنها بی نصیبان در این میان، بسیار دردناک است و امیدواریم در آینده نزدیک موانع بر سر راه این کتاب برداشته شود. "

جمع بندی

بسیاری از سریال‌هایی که دارای کارگردان و نویسندگان به نام هستند، به دلیل داشتن فیلمنامه‌های جذاب مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفته‌اند. سریال زخم کاری به نویسندگی مهدویان مورد توجه مخاطبان امروزی قرار گرفته است. این سریال دارای ژانر رازآلود و اجتماعی است که در دو فصل تولید شده است. اخبار جدید نشان می‌دهد که فصل سوم سریال در دست ساخت است.

لینک کوتاه کپی لینک

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته