معرفی جیپ اونجر 4xe، نسخه هیبرید چهارچرخ محرک با توانایی‌های آفرود بیشتر


نسخهٔ پرچم‌دار جدید جیپ اونجر ۴xe با پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو و...
نسخهٔ پرچم‌دار جدید جیپ اونجر ۴xe با پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو و ارتفاع بیشتر از زمین تا پایان امسال راهی بازار اروپا می‌شود. بیش از یک سال پس از عرضهٔ اونجر در بازار اروپا، جیپ خانوادهٔ این کراس‌اوور کوچک را با افزودن نسخهٔ...

نسخهٔ پرچم‌دار جدید جیپ اونجر ۴xe با پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو و ارتفاع بیشتر از زمین تا پایان امسال راهی بازار اروپا می‌شود.

بیش از یک سال پس از عرضهٔ اونجر در بازار اروپا، جیپ خانوادهٔ این کراس‌اوور کوچک را با افزودن نسخهٔ پرچم‌دار ۴xe بزرگ‌تر کرده است. این اولین و تنها نسخهٔ چهارچرخ محرک کوچک‌ترین شاسی‌بلند جیپ محسوب می‌شود. اونجر ۴xe از یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو با ۱۳۶ اسب بخار قدرت به همراه سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی و دو موتور الکتریکی هرکدام با ۲۹ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک هوشمند با توزیع ۵۰-۵۰ نیرو در سرعت‌های پایین به هردو محور منتقل می‌شود. هنگامی‌که سرعت از ۳۰ کیلومتر بر ساعت فراتر می‌رود، موتور الکتریکی عقب برای کاهش مصرف انرژی در حالت استندبای قرار می‌گیرد و در سرعت‌های بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت کاملاً خاموش می‌شود.

۴xe هم مثل دیگر نسخه‌های اونجر از سیستم سلکت ترین با چهار حالت مختلف شامل اتوماتیک، شن و ماسه، برفی و اسپرت بهره می‌برد که آخری شتاب صفرتاصد ۹.۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند. این سرعت ۱۰ کیلومتر بر ساعت از نسخهٔ هیبریدی محرک جلو بیشتر است. مهندسان جیپ همچنین برای بهبود توانایی‌های آفرود اونجر، شاسی خودرو را هم ارتقاء داده‌اند. در این نسخه ارتفاع تعلیق ۱۰ میلی‌متر بیشتر شده درحالی‌که لاستیک‌های آل‌ترین ۳PMSF هم قابل سفارش خواهد بود.

اونجر ۴xe علاوه بر لاستیک‌های چسبنده‌تر و فاصلهٔ ۲۱۰ میلی‌متری از زمین، در ظاهر نیز از چند ویژگی منحصربه‌فرد بهره می‌برد که آن را از دیگر نسخه‌ها متمایز می‌کند. برجسته‌ترین ویژگی بیرونی این خودرو سپر جلوی جدید با روکش محافظ بیشتر و نصب مه شکن‌ها در ارتفاعی بالاتر است. ریل‌های روی سقف، روکش ضد خش سپرها، برچسب مات سفارشی روی کاپوت و قلاب‌های بکسل هم از دیگر ویژگی‌های این ماشین هستند. برای داخل خودرو نیز جیپ از متریال دو برابر بادوام‌تر و کاملاً قابل شستشو استفاده کرده است.

اونجر ۴xe در سه‌ماههٔ پایانی سال جاری در نسخه‌های آپلند و اوورلند در بازار اروپا عرضه خواهد شد و هرچند جیپ هنوز قیمت آن را اعلام نکرده است اما قطعاً گران‌تر از نسخه‌های بنزینی، هیبریدی و تمام الکتریکی قبلی خواهد بود.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته