متا و گوگل به‌دنبال ثبت قرارداد هوش مصنوعی با استودیوهای هالیوودی هستند


متا و گوگل ظاهراً میلیون‌ها دلار به استودیوهای هالیوود پیشنهاد کرده‌اند...
متا و گوگل ظاهراً میلیون‌ها دلار به استودیوهای هالیوود پیشنهاد کرده‌اند تا بتوانند قراردادهای مجوزی را با آن‌ها منعقد کنند که می‌تواند ویدیوهای تولیدشده توسط مدل‌های هوش مصنوعی غول‌های فناوری را بهبود بخشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، براساس گزارش بلومبرگ، نتفلیکس و دیزنی از جمله این استودیوها هستند که هرچند مایل نیستند تا برای استفاده از محتواهای خود قرارداد امضا کنند، اما ظاهراً «علاقه خود به انواع دیگری از همکاری‌ها ابراز کردند.» کمپانی Warner Brothers Discovery نیز تمایلش برای صدور مجوز مربوط به برخی از برنامه‌های خود نشان داده است.

پیشرفت ابزارهای هوش مصنوعی تولید ویدیو با ثبت قراردادهای هالیوودی

گوگل و متا ظاهراً امیدوار هستند که چنین معاملاتی بتواند باعث پیشرفت ابزارهای هوش مصنوعی تولید ویدیو آن‌ها شود. گوگل به تازگی یک مدل تبدیل متن به ویدیو با نام Veo را به نمایش گذاشت. متا نیز در حال تحقیق در مورد ویدیوهای تولیدشده توسط هوش‌مصنوعی است.

شرکت‌های حوزه هوش مصنوعی هم‌اکنون برای ثبت قراردادهای مجوزی با شرکت‌های رسانه‌ای در حال رقابت با یکدیگر هستند. روز گذشته، OpenAI با NewsCorp، مالک نشریاتی از جمله وال‌استریت‌ژورنال قراردادی را ثبت کرد تا بتواند برای آموزش مدل‌های خود از مقالات آن‌ها استفاده کند. متا نیز در حال بررسی ثبت قرارداد با ناشران است تا به اخبار و محتوای آن‌ها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود دسترسی پیدا کند.

اما، همانطور که بلومبرگ اشاره می‌کند، استودیوهای هالیوودی ممکن است در مورد چنین معاملاتی تردیدهایی داشته باشند. اگرچه ابزارهای هوش‌مصنوعی ممکن است جذاب باشند، اما نگرانی‌های گسترده‌ای در صنعت سرگرمی در مورد نحوه استفاده شرکت‌های هوش مصنوعی از این ابزارهای خلاقانه وجود دارد. این تنش در این هفته زمانی آشکار شد که «اسکارلت جوهانسون» هنرپیشه آمریکایی OpenAI را متهم کرد که صدای او در فیلم Her را برای مدل GPT-4o خود شبیه‌سازی کرده است.

منبع : دیجیاتو
به اشتراک گذاری
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته