ترکیه از پهپاد مافوق صوت ANKA-3 رونمایی کرد/ عکس


رونمایی از پهپاد دو موتوره و مافوق صوت ANKA-۳ که در پروژه KAAN شکل گرفته...
رونمایی از پهپاد دو موتوره و مافوق صوت ANKA-۳ که در پروژه KAAN شکل گرفته است، نشان می‌دهد که پیشرفت قابل توجهی در صنایع دفاعی ترکیه در حال وقوع است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنابر گفته مدیر کل صنایع هوافضای ترکیه، پروژه KAAN شامل ۲۰ بخش است که تا پایان سال ۲۰۲۸ به اتمام خواهد رسید. در حال حاضر در دل این پروژه نسخه دو موتوره ANKA-۳ در راه است، هواپیمای جنگی بدون سرنشین، که نسخه دو موتوره ANKA-۳ است و قادر به پرواز مافوق صوت است و برای همراهی با KAAN طراحی شده است.

پهپاد مافوق صوت ANKA-۳ (وسیله هوایی رزمی بدون سرنشین) یک پیشرفت قابل توجه در قابلیت‌های دفاعی ترکیه است و مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیچیده را به نمایش می‌گذارد که آن را به یک موقعیت پیشرو در هوانوردی نظامی مدرن ارتقا می‌دهد.

ANKA-۳ یک پهپاد با نیروی جت است که برای عملیات‌های پرسرعت و پروفایل‌های مختلف ماموریت، از جمله درگیری های هوا به زمین و هوا به هوا طراحی شده است.

ANKA-۳ مجهز به موتور جت است که به آن اجازه می‌دهد حداکثر سرعت ۰.۷ ماخ (۸۰۰ کیلومتر در ساعت) را به دست آورد. این قابلیت سرعت بالا برای استقرار سریع و زمان واکنش سریع در سناریوهای مختلف جنگی بسیار مهم است و یک مزیت استراتژیک در محیط‌های پویا و سریع ایجاد می‌کند.

ANKA-۳ با وزن ۷ تن برای حمل محموله‌های سنگین ساخته شده است. حداکثر وزن برخاست ۶۵۰۰ کیلوگرم و ظرفیت بار مفید ۱۲۰۰ کیلوگرم است که به آن امکان می‌دهد طیف گسترده‌ای از سلاح‌ها و تجهیزات نظارتی را کنترل کند.

ترکیه از پهپاد مافوق صوت ANKA-۳ رونمایی کرد/ عکس

این ظرفیت تضمین می‌کند که ANKA-۳ می‌تواند برای نیازهای مختلف ماموریت، از شناسایی تا عملیات تهاجمی، مجهز شود.

یکی از ویژگی های برجسته ANKA-۳ امضای راداری کم آن است که بقای آن را در فضای جنگی افزایش می دهد. این قابلیت پنهان‌کاری برای فرار از سیستم‌های راداری دشمن و افزایش نرخ موفقیت در ماموریت حیاتی است و به آن اجازه می‌دهد در محیط‌های پر خطر با کاهش خطر شناسایی عمل کند.

ANKA-۳ که برای اجرای ماموریت‌های هوا به زمین و هوا به هوا طراحی شده است، انعطاف پذیری عملیاتی جامعی را ارائه می‌دهد. این تطبیق پذیری به آن اجازه می‌دهد تا با طیف وسیعی از اهداف، از تاسیسات زمینی گرفته تا هواپیماهای دشمن، درگیر شود و آن را به یک دارایی چند منظوره در زرادخانه دفاعی ترکیه تبدیل می‌کند.

ANKA-۳ با داشتن معماری مشترک اویونیک و ایستگاه کنترل زمینی (GCS) با پیشینیان خود، پهپادهای Anka و Anka II، از سیستم‌های اثبات شده سود می‌برد. این سازگاری، سهولت یکپارچگی و تداوم عملیاتی را تضمین می‌کند و از فناوری تثبیت‌شده برای بهبود عملکرد استفاده می‌کند.

ANKA-۳ دارای استقامت قابل توجهی است که می‌تواند تا ۱۰ ساعت در ارتفاع ۳۰۰۰۰ پا پرواز کند و می‌تواند به سقف خدمات ۴۰۰۰۰ پا برسد و عملیات در ارتفاعات بالا را که در برابر تهدیدات زمینی کمتر آسیب پذیر است، ممکن می‌کند.

منبع: turkiyenewspaper

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1911502
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید