موفقیت امیدیان در ماموریت غیرممکن؛ / همراهی که مورایس زودتر از این‌ها نیاز داشت! (عکس)


از زمان اضافه شدن جلال امیدیان به کادر فنی سپاهان شاهد ثبات قابل توجهی...
از زمان اضافه شدن جلال امیدیان به کادر فنی سپاهان شاهد ثبات قابل توجهی هم در نمایش‌ها و نتایج این تیم هستیم.

به گزارش "ورزش‌ سه"، از زمان انتخاب مورایس به عنوان سرمربی جدید سپاهان همواره جامعه اصفهان درخواستی از سرمربی پرتغالی برای اضافه کردن یک دستیار ایرانی به کادر فنی مطرح کرده که سرانجام این پیشنهاد چند هفته پیش با موافقیت سرمربی سپاهان روبرو شد و جلال امیدیان بار دیگر و اینبار در شرایطی متفاوت به اردوی طلایی‌پوشان اضافه شد.
امیدیان در لیگ هجدهم و نوزدهم هم دستیار امیر قلعه‌نویی در سپاهان بود و پس از پایان مسابقات با او به گل‌گهر رفت و سپس تصمیم به جدایی و اضافه شدن به کادر فنی مجتبی حسینی گرفت که قبلا در ذوب آهن با او روزهای خوشی را تجربه کرده بود.

2026441

برخلاف سپاهان که روزهای پر از حاشیه و بحرانی‌ای را تجربه می‌کرد، امیدیان در اراک و در آرامش کامل به کار خود با آلومینیوم ادامه می‌داد، اما وقتی پیشنهاد سپاهان از راه رسید، پس از مشورت با مجتبی حسینی و جلب رضایت مدیران باشگاه اراکی، خیلی زود به این پیشنهاد پاسخ مثبت داد.
حالا پس از 8 هفته می‌توان برآیند مناسبی از اضافه شدن جلال امیدیان با توجه به نتایج رقم خورده داشت؛ جایی که طلایی پوشان اصفهانی موفق به کسب 5 پیروزی و 3 تساوی در 8 مسابقه لیگ برتر و جام حذفی شده‌اند. رتبه سومی آنها حفظ شده و در نیمه نهایی جام حذفی هم قرار دارند.

علاوه بر این باید به عملکرد خط دفاعی سپاهان در این 8 مسابقه اشاره کرد که موفق به ثبت 4 کلین شیت شده و انسجام و ثبات ملموسی را در نمایش دفاعی این تیم با بازیکنانی نظیر سیاوش یزدانی و هادی محمدی به عنوان دو ستون این روزهای تیم شاهد هستیم که انتقادات زیادی به آنها و عملکردشان در نیم فصل اول وارد می‌شد و حتی در لیست مازاد باشگاه هم قرار داده شدند.

2026443

نکته قابل توجه دیگر درباره امیدیان اینکه او پس از کسب تجربه در کنار چند مربی صاحب سبک و آگاهی و شناخت کامل از شرایط لیگ برتر به لیست دستیاران مورایس اضافه شده و از باغ فردوس خبر می‌رسد که سرمربی پرتغالی سپاهان با وجود ترسی که از اضافه کردن دستیار بومی به دلیل خاطره تلخ در کره‌جنوبی داشت، به همراه جدید خود اعتماد زیادی پیدا کرده و ضمن مشورت با او در مسائل تاکتیکی، روانی و همینطور حواشی پیرامون تیم، مسئولیت‌های زیادی را هم به او در اداره امور تیم واگذار کرده است. همچنین امیدیان رابطه خوبی با بازیکنان برقرار کرده که تا حد امکان به بهبود فضای رختکن هم منجر شده است.

در این شرایط حالا خود مورایس در روزها و هفته‌های اخیر شاید به این موضوع فکر کرده باشد که اگر زودتر دستور اضافه شدن یک دستیار ایرانی را می‌داد و امیدیان به عنوان مثال از ابتدای فصل به تیم اضافه می‌شد، شاید حالا تیمش مانند هفته‌های اول فصل همچنان جدی‌ترین مدعی قهرمانی بود و حواشی ریز و درشتی که در طول فصل گریبان خودش و شاگردانش را گرفت، اتفاق نمی‌افتادند یا بهتر مدیریت می‌شدند.