مشکلات گوارشی یکی از مهم‌ترین دلایل حملات میگرنی هست


دستگاه گوارش نقش مهمی‌ در ترشح هورمون سروتونین ایفا می‌کند. سروتونین یک...
دستگاه گوارش نقش مهمی‌ در ترشح هورمون سروتونین ایفا می‌کند. سروتونین یک هورمون انتقال دهنده عصبی است. این هورمون با سردردهای میگرنی ارتباط مستقیم دارد. محتوای مقاله (با استفاده از این لیست به موضوع مورد نظر دسترسی سریعتر...
  • دستگاه گوارش نقش مهمی‌ در ترشح هورمون سروتونین ایفا می‌کند.
  • سروتونین یک هورمون انتقال دهنده عصبی است.
  • این هورمون با سردردهای میگرنی ارتباط مستقیم دارد.

دستگاه گوارش

دستگاه گوارش دارای چندین گیرنده حساس به سروتونین است. این گیرنده ها به مهارکننده های سروتونین پاسخ می‌دهند. در واقع کاهش سطح سروتونین بدن یکی از ‏علت‌های شروع حملات میگرن است.

مکانیزم ان به این صورت هست:

  • هضم نشدن کامل غذا باعث تولید الکل در روده می‌شود،
  • و ترشح سرتونین در مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد،
  • و در نهایت باعث بروز دردها و حمله های میگرنی خواهد شد

✅ تاثیرات متقابل مشکلات گوارشی بر میگرن

مصرف داروهای غیر استیروییدی مثل: پروفن، اسپرین، ناپروکسن و ….. طبق همین ساز و کار طبیعی بدن در واقع چون گیرنده های سروتونین هستند با افزایش گیرنده‌های آن باعث بالا رفتن سطح سروتونین در مغز می‌شوند و درد کاهش میابد.

تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر افراد مبتلا به میگرن، مشکلات گوارشی دارند و به این موضع بی‌توجه هستند و با ادامه این روند تاثیر متقابل مشکلات گوارشی و عصبی بر یکدیگر باعث تشدید هر دو مورد خواهد شد.

✅ راهکار مناسب برای درمان میگرن

درمان قطعی میگرن چیست؟

درمان قطعی میگرن چیست؟ این سوالی است که بسیاری از مبتلایان به دنبال پاسخی برای آن هستند. اولین نکته ناامید کننده‌ای که بیماران مبتلا به میگرن می‌شنوند این است: “میگرن درمان قطعی ندارد”

گرچه در طب رایج هیچ درمان قطعی برای درمان میگرن ارائه نمی‌شود، اما در سایر مکاتب طبی راه کارهای خوبی برای علاج میگرن بیان شده، در این موارد فارغ از نوع میگرن به عامل یا عوامل اصلی آن پرداخته می‌شود، از این جهت معمولا درمان سایر مشکلات بیمار در اولویت قرار می‌گیرد، چون بدن یک سیستم یکپارچه است و همه اعضا و جوارح بدن به یکدیگر مرتبط و برهم دیگر تاثیر گذار هستند.

  • بررسی و رفع مشکلات گوارشی و رعایت پرهیزات غذایی جز مهم‌ترین راهکارهاست که در الویت قرار دارد.
    – بسیار دیده شده کسانی که مبتلا به حملات میگرنی می‌شوند، از ماست و دوغ زیاد استفاده می‌کنند.
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته