پخش اعلامیه‌های تبلیغاتی کره شمالی در مرز کره جنوبی


پخش اعلامیه‌های تبلیغاتی کره شمالی در مرز کره جنوبی

ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی در مناطق مرزی این کشور بسته‌های مشکوکی که به نظر می‌رسد اعلامیه تبلیعاتی باشد، منتشر کرد.

پخش اعلامیه‌های تبلیغاتی کره شمالی در مرز کره جنوبی

به گزارش راهبرد معاصر، ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی بسته‌هایی مشکوک که بنظر می‌رسد تبلیغات ضد کره جنوبی است را به مناطق مرزی کره جنوبی پرتاب کرد. در همین حال نیروهای سئول به ساکنان یک استان مرزی هشدار دادند که در خانه بمانند.

براساس گزارش النشره، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت: بسته ناشناس که گمان می‌رود اعلامیه‌های تبلیغاتی کره شمالی باشد در منطقه مرزی Gyeonggi-Gangwon شناسایی شده است و ارتش در حال انجام تحقیقاتی درباره این اقدام است.

ستاد ارتش کره جنوبی به شهروندان این منطقه هشدار داد که از فعالیت در فضای باز خودداری کنند، به اشیاء ناشناس دست نزنند و در صورت مشاهده شی مشکوک به نزدیکترین پایگاه نظامی یا پلیس گزارش دهند. همچنین اواخر روز سه‌شنبه، مقامات استان گیونگگی یک پیام متنی هشدار برای ساکنان ارسال کردند و از آنها خواستند تا پایگاه‌های نظامی را از هرگونه موادی که از کره شمالی می‌آید مطلع کنند.

از زمانی که جنگ کره (۱۹۵۰-۱۹۵۳) با آتش بس به پایان رسید، دو کره در حالت جنگی باقی مانده اند و با مرزی به شدت مستحکم، از جمله منطقه غیرنظامی، از هم جدا شده اند. فعالان کره جنوبی گاهی بالن‌هایی را پرتاب می‌کنند که حاوی اعلامیه‌های تبلیغاتی علیه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی است. کره شمالی نیز در بیانیه‌ای که روز یکشنبه توسط خبرگزاری مرکزی رسمی این کشور منتشر شد اعلام کرد که به این اقدامات پاسخ خواهد داد./ باشگاه خبرنگاران


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم / سحر دولتشاهی از جدایی نالید ! / همیشه زن دوم بود هم در رامبد هم در همایون !