حمله سایبری به اکانت تیک‌تاک برندها و افراد مشهور


حمله سایبری به اکانت تیک‌تاک برندها و افراد مشهور

​به گفته تیک‌تاک تعداد «بسیار محدودی» از اکانت‌ها در این حمله سایبری به خطر افتاده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شبکه اجتماعی تیک‌تاک اعلام کرد در‌حال رسیدگی به یک حمله سایبری است که چندین چهره و برند مشهور را هدف قرار داده است. یکی از اکانت‌های به‌خطرافتاده متعلق به شبکه خبری CNN است.

این اپلیکیشن اشتراک‌گذاری ویدیو که متعلق به شرکت چینی بایت‌دنس است، به BBC گفته است که تعداد «بسیار محدودی» از اکانت‌ها در این حمله سایبری به‌خطر افتاده‌اند. همچنین این شرکت افزود که درحال کمک به این کاربران برای بازگرداندن دسترسی به حساب‌های آن‌هاست.

تیک‌تاک جزئیات زیادی درباره عاملان این حمله سایبری یا نحوه انجام آن منتشر نکرده است. اما ظاهراً این حمله از طریق بخش پیام دایرکت انجام گرفته است.

سخنگوی تیک‌تاک در بیانیه‌ای اعلام کرد که تیم امنیتی این شرکت اخیراً درباره عوامل مخربی که حساب تیک‌تاک CNN را هدف قرار داده‌اند، هشدار داده بود. تیک‌تاک می‌گوید که با CNN برای دسترسی به حساب خود همکاری کرده است و اقدامات امنیتی پیشرفته را برای محافظت از آن اضافه می‌کند.

تیک‌تاک همچنین می‌گویدکه اکانت «پاریس هیلتون»، ستاره برنامه‌های رئالیتی نیز در این حمله سایبری مورد هدف قرار گرفت، اما هک نشد. هیلتون که بیش از 10 میلیون دنبال‌کننده در تیک‌تاک دارد، یکی از کاربران فعال این پلتفرم محسوب می‌شود.

خبر این حمله سایبری درحالی منتشر می‌شود که تیک‌تاک در ایالات‌متحده با قانون ممنوعیت یا فروش مواجه است. براساس این قانون، بایت‌دنس حدود یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را به فروش برساند، درغیر این صورت با ممنوعیت روبه‌رو خواهد شد. البته تیک‌تاک نیز از دولت آمریکا شکایت کرده است و قرار است دادگاه استیناف ایالات‌متحده در سپتامبر (شهریورماه) به مسائل پیرامون ممنوعیت احتمالی تیک‌تاک رسیدگی کند.

این پلتفرم میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان دارد، اما درباره امنیت داده‌های کاربران و ارتباط آن با دولت چین با مسائلی از سوی قانون‌گذاران آمریکا مواجه شده است. باتوجه به اینکه به انتخابات 2024 ریاست جمهوری آمریکا نیز نزدیک می‌شویم، فیلترینگ احتمالی این پلتفرم به یکی از موضوعات مهم سیاست‌مداران و کاندیداهای ریاست جمهوری تبدیل شده است.

منبع : دیجیاتو
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کد مورس همستر کامبت 29 خرداد اعلام شد