امیدواری کی‌یف به حضور روسیه در دومین نشست صلح اوکراین


امیدواری کی‌یف به حضور روسیه در دومین نشست صلح اوکراین

کی‌یف ابراز امیدواری کرد که روسیه در دومین نشست صلح اوکراین برای پایان دادن به جنگ میان دو کشور شرکت کند.

امیدواری کی‌یف به حضور روسیه در دومین نشست صلح اوکراین

به گزارش راهبرد معاصر، آندری یرماک رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین سه‌شنبه گفت که «تجارب بد» مذاکرات گذشته با حضور روسیه نشان می‌دهد که پایان دادن به جنگ باید از همان ابتدا از حمایت گسترده‌ای برخوردار باشد و ریشه در قوانین بین‌الملل داشته باشد.

قرار است هفته آینده نشست صلح اوکراین به میزبانی سوئیس برگزار شود. اوکراین امیدوار است که نتایج خوبی از این نشست گرفته و نشست دیگری در این باره برگزار شود. روسیه اعلام کرده است که علاقه‌ای به حضور در این نشست ندارد.

یرماک اظهار کرد: ما با همکاری شرکایمان برای برگزاری نشست دوم با حضور همه کشور‌های علاقمند تلاش می‌کنیم.

وی افزود: ما قصد داریم طرح مشترکی با حمایت همه کشور‌های مسئول تهیه کنیم. همچنین تلاش می‌کنیم که یک نماینده را از روسیه برای نشست دوم دعوت کرده و طرح مشترک را ارائه کنیم.

بیش از ۱۶۰ کشور و نهاد بین‌المللی به نشست صلح اوکراین در سوئیس دعوت شده‌اند و بیش از ۹۰ کشور و نهاد گفته‌اند که در این نشست در روزهای شنبه و یک شنبه آینده شرکت می‌کنند. حدود نیمی از شرکت‌کنندگان از روسای دولت‌ها خواهند بود.روسیه و چین در این نشست حضور نخواهند داشت و احتمال می‌رود که برزیل و آفریقای جنوبی نیز از دیگر غایبان این نشست باشند.

«ویولا امهرد» رئیس جمهور سوئیس دوشنبه گفت که هدف از این نشست یافتن راهی برای رسیدن به صلحی جامع، عادلانه و پایدار در اوکراین بر اساس قوانین بین‌الملل و منشور سازمان ملل است./ باشگاه خبرنگاران


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین بار چه چهره ای را در عکس دیدید؟ با این تست شخصیت مهارت عشق خود را محک بزنید!