مصرف برق کشور از مرز ٧٠ هزار مگاوات عبور کرد


مصرف برق کشور از مرز ٧٠ هزار مگاوات عبور کرد

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: با صعودی شدن تقاضای مصرف برق کشور که نسبت به سال گذشته سریع تر آغازشده است، میزان مصرف برق کشور روز چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ از مرز ٧٠ هزار مگاوات گذشت.

به گزارش مشرق و به نقل از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی افزود: میزان مصرف برق در سال گذشته در روز چهارشنبه ٢٣ خرداد ۱۴۰۲ ٦٦ هزار و ٦٤ مگاوات بود که از افزایش بیش از هشت درصدی مصرف حکایت دارد.

وی با بیان اینکه با ورود موج گرما و ورود وسایل سرمایشی به مدار که موجب افزایش مصرف زیادی شده وزارت نیرو به منظور مصرف بهینه برق مشوق هایی را در نظر گرفته که علاوه بر پاداش صرفه جویی که سال گذشته به مشترکانی که در حد الگو مصرف می کردند پرداخت می شد، مشوق دیگری نیز به نام پویش با انرژی تدارک دیده که برای ترغیب هرچه بیشتر مشترکان به مصرف بهینه برق در نظر گرفته تا به این وسیله مردم علاوه بر این که از جوایز ارزنده و نفیس این پویش از قبیل خودرو، لوازم خانگی و لوازم دیجیتال بهره مند می شوند، نقش موثری در کمک به تامین برق پایدار در طول تابستان گرم امسال ایفا کنند.

سخنگوی صنعت برق به همه مشترکان توصیه کرد: با انجام راهکارهای ساده همچون نصب سایه بان بر روی کولرهای آبی و استفاده از دور کند کولرها در مناطق عادی و تنظیم دمای وسایل سرمایشی بر روی ٢٤ درجه در مناطق گرمسیر، مصرف خود را مدیریت کرده و از دریافت قبوض سنگین با مبالغ بالا جلو گیری کنند.

رجبی مشهدی گفت: امسال خاموشی نخواهیم داشت و تلاش می شود با اجرای پویش با انرژی مشارکت مردم افزایش یابد.

وی ادامه داد: مشترکان با شرکت در این پویش علاوه برپداش های سال گذشته از جوایز ارزنده برخودار می شود و پیش بینی می شود ۱۰ درصد در مصرف کاهش داشته باشیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت میلگرد امروز سه‌شنبه 29 خرداد 1403 + جدول