خود مدیریتی چیست ؟


خود مدیریتی چیست ؟

خود مدیریتی یعنی چه ؟ خود مدیریتی استفاده از مهارت‌ها برای مدیریت زندگی بعد از ابتلا به بیماری مزمن ، ادامه دادن به فعالیت های روزمره و کنترل و مدیریت هیجان هایی است که بعد از ابتلا به بیماری مزمن ایجاد...

خود مدیریتی چیست ؟
خود مدیریتی یعنی چه ؟ خود مدیریتی استفاده از مهارت‌ها برای مدیریت زندگی بعد از ابتلا به بیماری مزمن ، ادامه دادن به فعالیت های روزمره و کنترل و مدیریت هیجان هایی است که بعد از ابتلا به بیماری مزمن ایجاد می شوند.
مهارتهای خود مدیریتی تواناییهایی هستند که به افراد اجازه میدهند تا افکار، احساسات و اعمال خود را کنترل کنند.
دکتر طاهره کیایی در ادامه این مطلب اضافه میکند خود مدیریتی به توانایی تنظیم رفتارها، افکار و عواطف خود به شیوه ای مولد و مفید برای موفقیت شخصی و حرفه ای اشاره دارد. این شامل توسعه مهارت هایی مانند مدیریت زمان، خودانگیختگی، مدیریت استرس، سازگاری، تصمیم گیری و هوش هیجانی برای دستیابی به اهداف و حفظ تعادل کار و زندگی سالم است.
وظیفه ما به عنوان فردی که بیماری اش را مدیریت می کند تقریبا شبیه وظیفه یک مدیر در سازمان می باشد .
ما اطلاعات را جمع آوری می کنیم و با یک مشاور یا متخصص یا گروه مشاوران متخصص که به صورت تیمی متشکل از روانشناس و سایر متخصصان سلامت است مشورت و همکاری می کنید .

وقتی روانشناس یا مشاور بهترین پیشنهاد را به شما ارائه می کند این به خود فرد ( شما) بستگی دارد که آن توصیه را انجام دهید یا نادیده بگیرید.
اکثر بیماری های مزمن نیازمند مدیریت منظم و مستمر هستند.
کلید موفقیت در هر مسئولیتی شامل:
۱_ تعریف مسئله
۲_تصمیم گیری در خصوص اقداماتی که می خواهید انجام دهید
۳_ تصمیم گیری در خصوص نحوه انجام اقدامات
۴_ یادگیری هدفمند مهارت‌ها و انجام آنها تا زمانی که تسلط پیدا کنید .
موفقیت در خود مدیریتی بیماری‌های مزمن و مراقبت از خود نیز به همین صورت است.
مهمترین مولفه در واقع مسلط شدن بر مهارت‌های خودمدیریتی ، یکی از مهم ترین وظایف زندگی است
خود مدیریتی به افراد اجازه می‌دهد تا افکار، احساسات و اعمال خود را کنترل کنند. این مهارت به افراد کمک می‌کند تا اهدافی را به طور مستقل تعیین کنند و برای دستیابی به آنها ابتکارعمل به خرج دهند. خود مدیریتی هدفمند می‌تواند به افراد کمک کند تا مسیر زندگی حرفهای خود را هدایت کنند و مطمئن شوید که به دنبال فرصتهایی هستید که شما را به اهدافتان نزدیک می‌کنند.

مهارت خود مدیریتی به شما این امکان را میدهند که بهره وری خود را به حداکثر برسانید، عملکرد خود را بهبود ببخشید و به اهداف خود برسید



منتخب امروز


زیباترین دختران دنیا در سال 2023