تولد گوزن زرد ایرانی در پارک حیات وحش شهرداری اراک


تولد گوزن زرد ایرانی در پارک حیات وحش شهرداری اراک

ایرنا: مدیر پارک‌ حیات وحش شهرداری اراک، از تولد یک راس گوزن زرد ایرانی که از گونه‌های در معرض انقراض است، در مجموعه پارک حیات وحش این شهر خبر داد. علی صادقی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه پارک حیات وحش، شرایط نگهداری از گونه کمیاب...

تولد گوزن زرد ایرانی در پارک حیات وحش شهرداری اراک
ایرنا: مدیر پارک‌ حیات وحش شهرداری اراک، از تولد یک راس گوزن زرد ایرانی که از گونه‌های در معرض انقراض است، در مجموعه پارک حیات وحش این شهر خبر داد.
علی صادقی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه پارک حیات وحش، شرایط نگهداری از گونه کمیاب گوزن زرد ایرانی که در خطر انقراض است به نحوی فراهم شده که شاهد تولد یک راس از این گونه حیوانی هستیم.
وی با بیان اینکه تولد این گونه برای مجموعه بسیار ارزشمند است، گفت: گوساله تازه متولد شده به همراه گوزن مادر در شرایط مناسب و پایداری است و توسط مسئولین پارک‌ وحش و دامپزشک مربوطه تحت مراقبت قرار دارند.
مدیر پارک‌ حیات وحش شهرداری اراک ادامه داد: شرایط زیستی و بستر مناسب جهت زادآوری و رشد این گوزن توسط کارشناسان در مجموعه پارک حیات وحش شهرداری فراهم شده است.
گوزن زرد ایرانی (نام علمی: Dama dama mesopotamica) زیرگونه‌ای از گوزن زرد است که در آستانه انقراض قرار دارد، گوزن زرد ایرانی بزرگ‌تر از شوکا و کوچک‌تر از مرال (دو گوزن دیگر بومی ایران) است و خال‌های سفید روی پشت و پهلوهایش آن را کاملاً از این دو گونه گوزن متمایز می‌کند.
نرهای این گونه شاخ‌های بلند و نسبتا پهنی دارند و در اواخر فصل زمستان شاخ‌ها می‌افتند و شاخ‌های جدید بلافاصله شروع به رشد می‌کنند و در تابستان تکمیل می‌شوند.
گوزن زرد ایرانی کمی بزرگتر از گوزن زرد اروپایی است.
لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدئو/ حال اساسی ای که همستر کمبت به ایرانی ها داد؛ زبان فارسی!