حل چالش جذب سرمربی پرسپولیس، به کمک هوادار متمول!


حل چالش جذب سرمربی پرسپولیس، به کمک هوادار متمول!

مسئولان باشگاه پرسپولیس به این نتیجه رسیده‌اند که تا پایان خرداد‌ماه برای خود جهت اعلام سرمربی جدید وقت تعیین کنند.

روزی که رضا درویش در گفت‌وگوی تلویزیونی (یک روز بعد از قهرمانی تیمش در لیگ) اعلام کرد که به اوسمار ۱۰ روز مهلت داده‌اند تا پاسخ قطعی به آنها دهد، مشخص بود که این فرصت را در واقع برای خودشان در نظر گرفته‌اند تا سرمربی خوبی را انتخاب کنند. شاید آنها فکرش را نمی‌کردند که گزینه داخلی مدنظرشان مجوز لازم را برای بازگشت به نیمکت تیم نداشته باشد. یا اینکه تصور می‌کردند حداقل اسکوچیچ حاضر می‌شود با ۵۰۰ هزار دلار به ایران برگردد. به‌هرحال هیچ یک از این اتفاقات رخ نداد و بعد از سپری شدن این ۱۰ روز، باشگاه پرسپولیس در بیانیه‌ای اعلام کرد اوسمار تمایلی برای بازگشت ندارد. خبری که شنیدن آن شاید هیچ‌کس را غافلگیر نکرد. جالب اینکه مسئولان باشگاه پرسپولیس در گام بعدی و در واقع بعد از عدم توافق نهایی با اسکوچیچ به این نتیجه رسیدند که تا پایان خرداد‌ماه برای خود جهت اعلام سرمربی جدید وقت تعیین کنند.

چه مربیانی به ایران می‌آیند؟

باشگاه پرسپولیس در استخدام سرمربی خارجی اصرار دارد که با 500 هزار دلار وارد بازار شود. البته بخشی از این قرارداد را نیز از هوادار متمول کمک بگیرند. در این مورد وقتی با یک ایجنت بین‌المللی صحبت کردیم اعتقاد داشت: «مربیان خارجی را برای خودمان باید به چند دسته تقسیم کنیم. دسته اول مربیان سطح بالایی که در‌حال‌حاضر بیکار هستند، اما به هیچ قیمتی حاضر نیستند در قاره آسیا کار کنند مگر اینکه دستمزد‌های وحشتناکی به آنها داده شود که تنها لیگ عربستان این ولخرجی‌ها را می‌کند. دسته دوم مربیان نسبتا سطح بالایی هستند که به هر دلیل حاضر نیستند به فوتبال ایران بیایند. گروه دیگر مربیان خوبی هستند که از شرایط فوتبال ایران تا حدی مطلع هستند اما برای حضور در ایران هم دستمزد نسبتا خوبی (بالایی یک میلیون دلار) می‌خواهند و هم اینکه برای دریافت دستمزدشان در قرارداد زمان تعیین می‌کنند. در این بین دسته‌ای از مربیان هستند که مدت زیادی یا بیکار بوده یا در تیم‌های اخیرشان نتایج بدی گرفته‌اند از این رو به‌دنبال فرصت دیگری برای اثبات توانایی‌های خود هستند. این دسته از مربیان حاضرند با دستمزد 600، 700 هزار دلاری هم به ایران بیایند. در این چند سال هم همواره از این دسته از مربیان زیاد به ایران آمدند که برخی‌شان ناکام بودند و برخی‌شان تا حدی موفق عمل کردند. ناگفته نماند مربیان نه‌چندان مطرحی هم هستند که برای حضور در فوتبال بسیار علاقه‌مندند و چون دوست ندارند بیکار باشند با دستمزد 300 تا 400 هزار دلاری نیز حاضر به کار خواهند شد که از این گروه مربیان هم در فوتبال کشورمان کم نداشته‌ایم که البته خیلی هم زود رفتنی شده‌اند.

حل چالش جذب سرمربی پرسپولبس، به کمک هوادار متمول!

آغاز جنگ ایجنت‌ها

در باشگاه پرسپولیس شاید در ظاهر معاون ورزشی وظیفه مذاکره با مربیان خارجی را برعهده داشته باشد، اما افراد دیگری بیشتر درگیر این مساله هستند. در این میان ایجنت‌های زیادی هم در روزهای اخیر گزینه‌های مدنظرشان را به مسئولان باشگاه پرسپولیس معرفی کرده‌اند. گزینه‌هایی از کشورهای ایتالیا، هلند، پرتغال، یونان، رومانی، برزیل و... که اکثرا کارنامه خوبی ندارند و برخی‌شان نیز دستمزد بالای یک میلیون دلار را خواستار شده‌اند. شرایط باشگاه پرسپولیس برای این مربیان اعلام شده و هر یک از آنها که آن را بپذیرند در گام بعدی با آنها مذاکرات جدی‌تر خواهد شد.

پرسپولیس به گزینه داخلی می‌رسد؟

شرایطی که پرسپولیس برای استخدام سرمربی خارجی کارنامه‌دار در پیش گرفته، چندان امیدوار‌کننده نیست. مگر اینکه در این بین هوادار متمول به کمک این باشگاه بیاید یا مالکان جدید بخواهند وارد عمل شوند. واقعیت امر این است که پرسپولیس خیلی زمان برای معرفی سرمربی جدید ندارد؛ چراکه در یک سو باید با بازیکنان خود برای تمدید قرارداد وارد مذاکره شود و بعد از آن برای جذب بازیکن جدید اقدام کند. در این شرایط شاید اتفاقاتی رخ دهد که چندان به مذاق هواداران پرسپولیس خوش نیاید. اتفاقی نظیر استخدام مربی داخلی که هواداران از آن استقبال نمی‌کنند. در این میان مشاوران درویش گزینه‌هایی چون مجتبی حسینی و مهدی تارتار را گزینه مناسبی برای هدایت پرسپولیس می‌دانند. حتی حسین عبدی نیز گزینه محبوب هوادار متمول است. درواقع نظر مشاوران این است که این مربیان با یک مربی خارجی به‌عنوان دستیار مشغول به کار شوند. تصمیمی که شاید اجرایی شود.


منتخب امروز


یک عمر اشتباه استراحت می کردید!