مزد آن گرفت جان برادر که پول داشت


مزد آن گرفت جان برادر که پول داشت

شهریۀ غیرانتفاعی‌ها سقف را شکافت.

۱۸ هزار مدرسۀ غیر دولتی در کشور فعالیت می‌کنند و نسبت دانش‌آموزان مدارس غیر دولتی به کل دانش‌آموزان به ۱۴ درصد رسیده که تعداد آن‌ها ۲ میلیون و پانصد هزار نفر است و با اعلام آموزش و پرورش، امسال شهریۀ مدارس غیر دولتی بین ده تا هشتاد میلیون متغیر است.

در واقع قرارداد با پدر و مادر‌ها بین ده تا هشتاد میلیون بسته می‌شود، تا سقف رعایت شود و بعد از آن، سقف را می‌شکافند و طرحی نو درمی‌اندازند! طرحی که بالای صد میلیون آب می‌خورد. تابه‌حال فقط در فوتبال مبلغ واقعی و کاذب داشتیم، الان مدارس غیرانتفاعی هم اضافه شدند.

مدارس غیرانتفاعی ثابت کردند علم بهتر از ثروت است، اما بدون ثروت، به دست نمی‌آید! در واقع علم هم کالایی خریدنی است و هرچقدر پول بدهی همان قدر علم می‌خری! هر چقدر شهریه بالاتر، علم باکلاس‌تر! کافی است وارد یکی از این مدارس شوید و شرایط را بپرسید. فرقی نمی‌کند فرزند دلبندتان را در کدام مقطع ثبت‌نام می‌کنید. از پیش‌دبستانی کلاس‌های آمادگی کنکور برگزار خواهد شد.

پنجشنبه‌ها کلاس‌های فوق‌برنامه با معلمان المپیادی، یک هفته درمیان کلاس «چگونه درست تست بزنیم» و هر ماه جلسه با روان‌شناس و مشاور برای آرامش بعد از رفتن به این کلاس‌ها! در انتها هم به شما تضمین می‌دهند که صندلی فرزندتان در یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران رزرو شده است. باقی ماجرا به شما و جیب‌تان بستگی داد، هرچقدر سر کیسه را بیشتر شل کنید، فرزندتان علم بهتری کسب خواهد کرد! بیشتر، بیشتر، کمی دیگر… بله تبریک می‌گوییم. شما موفق شدید صندلی پزشکی را رزرو کنید!

تا زمانی که پدران و مادرانی برای پرداختن این پول‌ها وجود داشته باشند، مدارسی هم برای دریافت خواهند بود. تا وقتی علم، خریدنی باشد، مکانی هم برای فروش وجود خواهد داشت. دیگر زمان «نابرده رنج گنج مسیر نمی‌شود/ مزد آن گرفت جان برادر که کارکرد» گذشته است.

منبع: عصراقتصاد


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هشدار قرمز هواشناسی خوزستان؛ گرمای شدید در راه است