پهباد های مجهز به وای فای از خارج از ساختمان نقشه برداری سه بعدی کنند


پهباد های مجهز به وای فای از خارج از ساختمان نقشه برداری سه بعدی کنند

هم رسان: اتصال وای فای تنها برای به اشتراک گذاری گیف ها و مطالب سرگرمی با دوستان مورد استفاده قرار نمی گیرد. محققان لابراتوار Mostofi در UC Santa Barbara سیستم جدیدی را طراحی کرده اند که با استفاده از دو پهباد و اتصال وای فای می تواند داخل ساختمان ها را ببیند. به گزارش پایگاه خبری هم رسان...

پهباد های مجهز به وای فای از خارج از ساختمان نقشه برداری سه بعدی کنند

هم رسان: اتصال وای فای تنها برای به اشتراک گذاری گیف ها و مطالب سرگرمی با دوستان مورد استفاده قرار نمی گیرد. محققان لابراتوار Mostofi در UC Santa Barbara سیستم جدیدی را طراحی کرده اند که با استفاده از دو پهباد و اتصال وای فای می تواند داخل ساختمان ها را ببیند.

به گزارش پایگاه خبری هم رسان به نقل از انگجت، برای انجام این کار هر کدام از این پهبادها مجهز به فرستنده و گیرنده های وای فای شده اند و در اطراف ساختمان هدف پرواز می کنند. سپس یکی از پهباد ها سیگنال وای فای را ارسال می کند در حالیکه پهباد دوم سیگنال های دریافت شده متناظر را می خواند. سپس با استفاده از مجموعه ای از روابط ریاضیاتی پیشرفته اطلاعت دریافت شده به تصاویر سه بعدی از بخش های داخلی ساختمان با نتایجی چشمگیر و فوق العاده تبدیل می شود.

پهباد های مجهز به وای فای از خارج از ساختمان نقشه برداری سه بعدی کنندلابراتوار مستوفی با مقوله کاربرد اشعه های رادیویی برای نفوذ به دیوارها اصلا بیگانه نیست. این لابراتوار برای اولین بار در سال 2010 اولین مقاله خود را درباره تصویرپردازی با کمک وای فای منتشر کرد. پروفسور یاسمین مستوفی در گفتگو با سایت Current گفته است: ” به هر حال تصویربرداری سه بعدی از پشت دیوار مکان های واقعی به دلیل افزایش روزافزون ناشناخته ها و راز و رمز ها تا حد زیادی سخت و دشوار است.”
این تحقیق می تواند به تیم های واکنش اضطراری کمک کند تا بدون به خطر انداختن جان اولین عضو تیم ساختمان ها را تجسس کنند. این لابراتوار همچنین اشاره می کند که می توان از این تکنیک برای مانیتورینگ باستانی و ساختاری استفاده کرد.

پهباد های مجهز به وای فای از خارج از ساختمان نقشه برداری سه بعدی کنند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !