صاف و فر کردن موها


صاف و فر کردن موها

معمولا تاثیر مواد صاف یا فر کننده مو ، بیشتر از 4 یا حداکثر 6 ماه نیست. این مواد تنها قادر به تغییر ظاهر ساقه مو هستند و زمانی که مو رشد کند ، دوباره با حالت اولیه اش از ریشه خارج خواهد شد و در این صورت ، فقط قسمت های پایینی ساقه – مانند اتفاقی که در رنگ کردن موها می افتد – در فاز فر یا صاف باقی خواهند ماند. در واقع ، تمام این تغییر و تحول ها...

var clickyab_ad = clickyab_ad || []; clickyab_ad['id'] = 3311487587198 ; clickyab_ad['domain'] = 'mahsho.com'; clickyab_ad['slot'] = 92224335622; clickyab_ad['width'] = 468; clickyab_ad['height'] = 60; clickyab_ad['responsive'] = 'true' ; clickyab_ad['effect'] = ""; var clickyab_ad = clickyab_ad || []; clickyab_ad['id'] = 3311487587198 ; clickyab_ad['domain'] = 'mahsho.com'; clickyab_ad['slot'] = 92224335622; clickyab_ad['width'] = 468; clickyab_ad['height'] = 60; clickyab_ad['responsive'] = 'true' ; clickyab_ad['effect'] = "";

معمولا تاثیر مواد صاف یا فر کننده مو ، بیشتر از ۴ یا حداکثر ۶ ماه نیست. این مواد تنها قادر به تغییر ظاهر ساقه مو هستند و زمانی که مو رشد کند ، دوباره با حالت اولیه اش از ریشه خارج خواهد شد و در این صورت ، فقط قسمت های پایینی ساقه – مانند اتفاقی که در رنگ کردن موها می افتد – در فاز فر یا صاف باقی خواهند ماند. در واقع ، تمام این تغییر و تحول ها که در ساقه مو اتفاق می افتند ، می توانند به شکنندگی موها منجر شوند. از آن جا که آرایشگر های ماهر ، سعی می کنند تماسی بین این مواد شیمیایی و ریشه موها برقرار نشود ، ریزش موی خاصی از ریشه ، پس از صاف یا فر کردن آن اتفاق نمی افتد. این در حالی است که اگر این مواد شیمیایی با کف سر در ارتباط باشند ، می توانند از طریق پوست سر جذب شوند و آسیبی به ریشه و فولیکول های موها نیز برسانند. متاسفانه ، موارد زیادی را مشاهده کرده ایم که فرد بعد از فر یا صاف کردن موهای خود با مواد شیمیایی ، با شکایت از ریزش موی شدید ، به مطب مراجعه کرده است. به همین خاطر ، توصیه ما بیشتر مربوط به توصیه های پیش گیرانه است و نه توصیه های درمانی.
در واقع بهتر است برای چند ماه تغییر ظاهر و شاید هم زیباتر شدن ، زیبایی طبیعی و سلامت خود را به خطر نیندازید و کمتر سراغ مواد شیمیایی برای تغییر حالت موهایتان بروید. به طور کلی ، هرچه موها کمتر دست کاری و با فرم آن ها هم کمتر بازی شود ، آسیب کمتری به ساقه و ریشه مو وارد خواهد شد. یکی از آسیب هایی که به ساقه مو در اثر صاف یا فر کردن و خشک شدن بیش از اندازه آن وارد می شود ، ابتلا به موخوره است که درمانی جز کوتاه کردن موها برای رفع آن نیز وجود ندارد.

به هر حال ، استفاده از مواد شیمیایی مختلف برای صاف یا فر کردن موها، باعث شکنندگی ساقه آن ها می شود. در این حالت ، ساقه موها از نزدیک ریشه یا حتی از وسط ساقه به دلیل شکننده بودن ، قطع می شود و می ریزد. در نتیجه ، فردی که موهای خود را صاف یا فر کرده است ، با دیدن این نوع ریزش مو و کم شدن حجم موهایش ، احساس می کند که دچار ریزش مو از ریشه شده است. در حالی که این طور نیست و دوباره با رشد موهایی که از ریشه با مواد شیمیایی در تماس نبوده اند ، مشکل ریزش موقتی مو نیز حل خواهد شد. همان طور که ذکر شد ، ساقه موی این افراد به شدت در معرض خشکی و شکنندگی قرار دارد. به همین خاطر نیز استفاده از چرب کننده های مختلف مانند : روغن بادام یا روغن نارگیل ، شستن موها با شامپوهای ملایم و کمک گرفتن از سرم های مو، می تواند برای این افراد مفید باشد.

برخی از افراد به دلیل داشتن موهای مجعد و زبر ، اقدام به صاف کردن آن ها می کنند. شاید بتوان کراتینه کردن موها را به این افراد توصیه کرد. البته به خاطر داشته باشید که کراتینه کردن موها با تولید فرمالدئید همراه است که استنشاق آن می تواند سلامتی فرد را به خطر بیندازید.

خوشبختانه ، امروزه کیت های کراتینه فاقد فرمالدئید نیز به بازار آمده اند تا افراد مختلف بتوانند خودشان در منزل از آن ها استفاده کنند. استفاده از این کیت ها و کراتینه کردن موهای زبر و مجعد با آن ها ، می تواند تا چند ماه مشکل زبری موها و شانه کردنشان را از بین ببرد و موها را برای مدتی ، نرم و لطیف کند. البته استفاده مستمر و دست کاری مداوم موها با این روش هم توصیه نمی شود.

افرادی که موهای زبر ، خشک ، آسیب دیده و مجعد دارند ، می توانند ساقه موهای خود را به سس مایونز چرب آغشته کنند.

سپس موها را با کلاه مخصوص رنگ به مدت حدود ۲ – ۳ ساعت بپوشانند و در نهایت هم با شامپویی ملایم ، آن را آبکشی نمایند. سس مایونز حاوی سرکه ، تخم مرغ و روغن است و می تواند یک نرم کننده عالی برای موهای زبر و خشن ، محسوب شود. از آن جا که ترکیبات شیمیایی موجود در رنگ های مو یا مواد صاف و فر کننده مو باعث تغییر آرایش پروتئین مو و در نهایت خشک و شکننده شدن آن می شود ، بنابراین توصیه می کنیم بعد از تماس مو با چنین موادی ، از شامپوهای ملایم تر ، نرم کننده یا شامپوهای ۲ در ۱ که حاوی مواد نرم کننده ای مانند سیلیکون هستند کمک بگیرند. این مواد نرم کننده می تواند غشایی را دور ساقه مو تشکیل دهند و باعث نرم شدن موها شوند.

حرف آخر

افرادی که موهای خود را صاف ، فر یا رنگ کرده اند یا افرادی که نمی خواهند آسیب زیادی به ساقه موهای خود برسانند ، باید استفاده از سشوار را محدود به موارد خاص کنند. به طور کلی ، چرخه شستن و خشک کردن موها با سشوار ، می تواند باعث آسیب دیدن ساقه آن ها به دلیل تماس با حرارت داغ سشوار و روند شست و شوی مو شود.

صاف و فر کردن موها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان