دانستنی های محیط زیستی صنعت نیشکر


دانستنی های محیط زیستی صنعت نیشکر

گیاه نیشکر  (sugar cane)در مناطق گرمسیری کشت می شود، مقدار قند نیشکر اغلب در حد 15-10 درصد و در مواردی تا 17 درصد می باشد. برداشت نیشکر با روش دستی یا با دستگاه های مخصوص امکان پذیر است. در برخی موارد قبل از برداشت، برگهای نیشکر را می سوزانند. پس از برداشت، نیشکر به کارخانه […]

گیاه نیشکر (sugar cane)در مناطق گرمسیری کشت می شود، مقدار قند نیشکر اغلب در حد ۱۵-۱۰ درصد و در مواردی تا ۱۷ درصد می باشد. برداشت نیشکر با روش دستی یا با دستگاه های مخصوص امکان پذیر است. در برخی موارد قبل از برداشت، برگهای نیشکر را می سوزانند. پس از برداشت، نیشکر به کارخانه حمل می شود برخلاف چغندر قند، نیشکر قابل انبار کردن و ذخیره سازی در کارخانه نیست و مواد قندی آن سریعا در اثر نگهداری، دچار تجزیه می گردند و وزن نیشکر در اثر از دست دادن رطوبت کم می شود. هرچه نیشکر به صورت تازه تر به مصرف کارخانه برسد، بهتر خواهد بود، لذا معمولا کارخانه ها محلی برای نگهداری نیشکر به منظور مصرف در روزهای بعد نداشته و نیشکر تحویلی، در همان روز به مصرف می رسد.

شکر یکی از مهمترین مواد غذایی مورد نیاز است که در بدن ایجاد انرژی می کند. قیمت بسیار ارزان نیشکر در مقایسه با مقدار کالری که ایجاد می کند این محصول را به صورت منبعی اساسی در تامین انرژی مبدل کرده است. به عقیده بسیاری از محققان در قرن بیست و یکم بزرگترین و اساسی ترین مشکل و بحرانی که بشریت با آن روبروست، بحران غذا و مشکل گرسنگی است و به این ترتیب غذا به عنوان موثرترین سلاح استراتژیک قرن در جهان مطرح خواهد بود. در ادامه با اقدامات و ملاحظات زیست محیطی در صنعت نیشکر بیشتر آشنا خواهید شد.

دانستنی های محیط زیستی صنعت نیشکر


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

در صورت گرمازدگی چه اقداماتی انجام دهیم؟