فهمیدن رمز عبور کاربران در گوگل کروم و فایرفاکس به سادگی هر چه تمام تر!


کلیک – گوگل کروم خصوصیتی دارد که طبق آن شما رمز عبورتان را ذخیره می کنید تا در خاطره مرورگر کروم باقی بماند. این کار برای راحتی کاربر صورت می گیرد تا دفعه بعد نیار به وارد کردن رمزعبور نداشته باشد. اما نکته بسیار مهم اینجا است که این رمزهای عبور به راحتی قابل مشاهده هستند. این آدرس را کپی...

فهمیدن رمز عبور کاربران در گوگل کروم و فایرفاکس به سادگی هر چه تمام تر!

کلیک – گوگل کروم خصوصیتی دارد که طبق آن شما رمز عبورتان را ذخیره می کنید تا در خاطره مرورگر کروم باقی بماند. این کار برای راحتی کاربر صورت می گیرد تا دفعه بعد نیار به وارد کردن رمزعبور نداشته باشد. اما نکته بسیار مهم اینجا است که این رمزهای عبور به راحتی قابل مشاهده هستند.

این آدرس را کپی کرده و در صفحه گوگل کروم خود در قسمت منوی آدرس وارد کنید تا به عمق سادگی و بی پناهی رمزهای عبورتان پی ببرید: chrome://settings/passwords

فهمیدن رمز عبور کاربران در گوگل کروم و فایرفاکس به سادگی هر چه تمام تر!

پس از باز شدن پنجره جدید، با چیزی شبیه به این صفحه مواجه می شوید که تمامی رمزهای عبور شما و یا هرکس دیگری که در کامپیوتر شما در جایی با حساب کاربری گوگل وارد شده باشد، وجود دارد.

نکته اینجا است که احتمالا شما هم در کامپیوتر دیگران با حساب کاربری گوگل خود وارد شده اید و حتی به طور کامل بیرون آمده اید. اما رمز عبور شما ممکن است آنجا باقی مانده باشد.

این اتفاق زمانی می افتد که شما از گوگل کروم بخواهید که رمز عبور شما را در حافظه اش یادداشت کند. در این صورت با کلیک بر روی رمز عبوری که ابتدا به صورت ستاره نمایش داده می شود، کلمه «show» را می بینید. با کلیک بر روی آن، رمز عبور آشکارا نمایش داده می شود. حالا فرض کنید که کسی کامپیوتر شما را برای ۳۰ ثانیه در اختیار بگیرد. فکر می کنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بله، رمز عبور شما دیگر یک رمز نیست.

فهمیدن رمز عبور کاربران در گوگل کروم و فایرفاکس به سادگی هر چه تمام تر!

اگر از فایرفاکس (Firefox) استفاده می کنید، متاسفانه مشکل همچنان پا بر جا است. کافی است تا به منوی بالای صفحه فایرفاکس بروید، در قسمت «Tools»، گزینه «options» را انتخاب کنید. حالا در بخش «security» گزینه «show passwords» را بزنید. به راحتی تمامی پسوردهای شما دیده می شوند.

فهمیدن رمز عبور کاربران در گوگل کروم و فایرفاکس به سادگی هر چه تمام تر!

مرورگر اینترنت اکسپلورر (internet explorer) اما برای نشان دادن رمز های عبور از شما دوباره رمز می خواهد. در نتیجه در این مورد امنیت شما محفوظ است.

اگر از مک (mac) هم استفاده می کنید، خیالتان راحت نباشد. متاسفانه تمام این ویژگی ها برای نسخه مک این مرورگر ها هم به همان ترتیب وجود دارند.

چه باید کرد؟ کلیک چهار روش را پیشنهاد می دهد:

۱) حداقل از ویژگی احراز هویت ۲ مرحله ای (two-step-authentication) در سایت هایی که از این قابلیت استفاده می کنند، بهره ببرید.

۲) هیچ وقت کامپیوترتان را به صورت باز رها نکنید. حتما آن را قفل (lock) کنید.

۳) اگر قصد دارید کامپیوترتان را به دیگران بدهید حتما حساب مهمان داشته باشید. حساب مهمان به رمزهای عبور شما دسترسی نخواهد داشت.

۴) رمزهای عبورتان را در کامپیوترتان هیچ گاه ذخیره نکنید. از نرم افزارهای مدیریت رمز عبور استفاده کنید. این نرم افزارها رمزهای عبور شما را رمزگذاری می کنند.

منبع: msn


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آموزش نحوه پنالتی زدن در PES 2021 | چگونه پنالتی‌ها را گل کنیم؟