«ردپای صورتی» نمونه‌تئاتر کارتونی


مائده طهماسبی در شرق نوشت: پیشنهاد می‌کنم برای دیدن نمایش «ردپای صورتی» که تنها یکی، دو اجرای آن باقی‌مانده به تماشاخانه ایرانشهر بروید. کارگردان نمایش که پیش‌تر «تن‌تن و میلو» را روی صحنه آورده بود، به فرمی از اجرای فانتزی و کارتونی رسیده. او...

مائده طهماسبی در شرق نوشت:

پیشنهاد می‌کنم برای دیدن نمایش «ردپای صورتی» که تنها یکی، دو اجرای آن باقی‌مانده به تماشاخانه ایرانشهر بروید. کارگردان نمایش که پیش‌تر «تن‌تن و میلو» را روی صحنه آورده بود، به فرمی از اجرای فانتزی و کارتونی رسیده. او در تجربه این نوع اجرا، تلاش کرده قصه‌های معروف بچه‌های سراسر دنیا را تبدیل به تئاتر کند.
جنس کارگردانی او و همچنین بازی بازیگران نمایش بسیار جوابگوی این نوع تئاتر است و لحظات بدیعی را بر صحنه رقم می‌زند. این فرم اجرایی، فرمی قابل‌توجه است که نباید ساده از کنار آن گذشت. این فرم، با تلفیقی از المان‌های کارتونی و عروسکی، توانسته برخی از اتفاقاتی که شاهدش هستیم را هوشمندانه نقد کند و بابتش باید به گروه اجرای این نمایش تبریک گفت. به‌دلیل ریزه‌کاری‌ها و ظرافت‌های این اجراست که تاکید دارم حتی اگر یک‌بار این نمایش را دیده‌اید، با نگاهی دیگر و انتظاری دیگر دوباره آن را ببینید. برخی هم می‌گویند که اجرای یک کارتون بر صحنه، تئاتر نیست و حتما مدنظرشان تعریفی کلاسیک است، در حالی که این سبک اجرا هم سرشار از خلاقیت و پویایی است، منتها این تئاتر باید در چارچوب خودش، دیده و قضاوت شود.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آماده‌باش ارتش یمن برای تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی