صفر تا صد سفر به ارومیه


بنابراین هزینه کل سفر 5 روزه به ارومیه 3 میلیون و 200 هزار تومان تخمین زده میشود.

صفر تا صد سفر به ارومیهبازار نیوز -با آغار فصل تابستان و شروع تعطیلات بسیاری از خانواده‌ها به فکر خارج شدن از روزمرگی و عوض کردن حال و هوای خود، با یک سفر می‌افتند. فرار از گرمی کلانشهر‌ها و صدای بوق و ترافیک آن بهانه‌های بسیار خوبی برای انجام این کار است.


به همین خاطر به منظور راهنمایی شما برای لذت بردن از یک سفر به یاد ماندنی در فصل تابستان، به معرفی یکی از زیبا ترین شهر های کشور خواهیم پرداخت. در این فصل و با گرمای موجود در اکثر نقلط کشور، سفر به یکی ار مناطق شمال و شمال غربی همچون تبریز، اردبیل و ارومیه بسیار مناسب خواهد بود.

اگر انگیزه شما از سفر طبیعت گردی، گشت و گذار فرهنگی، خرید و بازارگردی و دیدن اماکن تاریخی است، ارومیه یکی از مناسب ترین گزینه‌های روی میز شما است.


ارومیه
ارومیه، یکی از کلان‌شهرهای ایران، مرکز استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه در شمال غربی ایران واقع شده است. این شهر آب و هوایی مناسب برای سفر در تابستان و زمستانی بسیار سرد دارد.


ترک‌های ارومیه به زبان ترکی آذربایجانی و لهجه ایرانی شمال‌غربی آن که مشابه لهجه مردم تبریز است، صحبت می‌کنند.کردهای ارومیه به لهجه کرمانجی از زبان کردی سخن می‌گویند. آشوری‌ها به زبان آشوری سخن می‌گویند؛ که گونه‌ای از آرامی شرقی است و دارای کلمات دخیل از زبان‌های کردی، ترکی ،فارسی و عربی.ارمنی‌ها نیز در میان خود به زبان ارمنی سخن می‌گویند.


حمل و نقل
برای سفر به این منطقه با خودرو شخصی از شهر هایی مثل مشهد، یزد، کرمان، اصفهان و شیراز مسافت طویلی در پیش رو خواهید داشت. اما مقرون به صرفه تر از سفر با هواپیما خواهد بود مخصوصا اگر تعداد همسفران یا خانواده تان بیش از 2 نفر باشد. با خودرو شخصی خود و بنزین معمولی لیتری هزار تومان، با کمی وقت گذاشتن، به صرفه سفر خواهید کرد. اما اگر سفری کم جمعیت دارید و دست و دل باز هستید، با قیمتی حدود 230 تا 250 هزار تومان، می‌توانید هواپیما را انتخاب کنید.


اگر با هواپیما سفر میکنید، نگران سفر های شهری خود نباشید چراکه این شهر دارای خطوط اتوبوس تندرو می باشد و تا حدودی کار را برای شما آسان میکند. این سامانه در ارومیه شامل ۲ خط اتوبوس می‌باشد. خط ۱ به طول ۱۳ کیلومتر و دارای ۱۴ ایستگاه از شهرک ایثار تا میدان خاتم‌الانبیا، مناطق ۲ و ۳ شهرداری را به یکدیگر متصل می‌کند. این خط ۵۴٪ از جمعیت ارومیه را پوشش می‌دهد. خط ۲ نیز از شهرک بهداری تا میدان شهدا کشیده شده است. علاوه بر این پوشش تاکسی و آژانس نیز در این شهر بسیار گسترده است.


محل اقامت
این شهر هتل‌هایی از 1 تا 5 ستاره را درون خود جای داده است. هتل یک ستاره قیمتی حدود هر شب 60 هزار تومان دارد که به نظر گزینه مناسبی می‌رسد. ارومیه شهری است سراسر از جاذبه های گردشگری، بنابراین زمانی که در هتل خواهید گذراند، فقط هنگام استراحت و شب است. پیشنهاد ما این است که وسواس به خرج ندهید و به هتل های کم ستاره راضی شوید. اما اگر با جیب پر به سفر آمده اید و میخواهید همه چیز به بهترین شکل باشد، هتل پنج ستاره با قیمت هر شب 450 هزار تومان برایتان مناسب خواهد بود.


خورد و خوراک
خورد و خوراک درون شهر را با بیرون شهر و در راه متفاوت بدانید. در بین راه برای تضمین سلامت خود سعی کنید از رستوران های بین راهی نا مطمئن پرهیز کنید و جای آن را به کنسرو های آماده و نیمه آماده فروشگاهی بدهید. برای وعده صبحانه هم به پنیر و مربای کوچک و یا در دار و قابل حمل بسنده کنید. زیاده روی در خورد و خوراک بین راه بسیار خطرناک بوده و میتواند با مقدار کمی تغیر در حال جسمانی شما، سفر را بی کلی تغییر دهد. قیمت اقلام مورد نیاز در طول راه در بازار به شرح زیر است:
صفر تا صد سفر به ارومیه


درون شهر ارومیه رستوران‌های متنوع وجود دارد که میتوانید طعم غذاهای مخصوص این منطقه را با مراجعه به رستوران هایش بچشید. خورشت ارومیه، دلمه برگ مو، کوفته، یتیمچه، کنگر خورشه، خورشت آق ماش، گزلمه و آش‌های دوغ، کشک (قاتیخ) ،عیران و اماج از معروفترین غذاهای محلی این شهر هستند.



علاوه بر انواع نقل بیدمشک (ابریشمی، گردویی، زعفرانی،...) و حلوای گردو و حلوای هویج که از مشهورترین سوغاتیهای ارومیه هستن، گلیم بافی، قالی و جاجیم بافی، شیشه و آبگینه، منبت، معرق، تابلو فرش و سفالگری از صنایع دستی و سوغات ارومیه ست که می توانید آن ها را از بازارهای شهر تهیه کنید. یکی از بی نظیرترین بازارهای این شهر که جزء آثار جهانی به حساب می آید، بازار ارومیه‌ است.


مکان های دیدنی ارومیه

دریاچه مارمیشو
این دریاچه در حدود ۴۵ کیلومتری غرب شهر ارومیه و در میان کوهستان های مجاور مرز ایران و ترکیه قرار داره .
صفر تا صد سفر به ارومیه


کوه دالامپر
کوه دالامپر در نقطه صفر مرزی ایران، ترکیه و عراقه به طوری که قله این کوه متعلق به این سه کشور است و از فراز آن خاک هر سه کشور قابل مشاهده است.
صفر تا صد سفر به ارومیه

ییلاق سیلوانا
منطقه سیلوانا به عنوان یکی از ۱۹ منطقه جهان که دارای اکسیژن خالص است به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری استان آذربایجان غربی و ایران شناخته شده است. وجود چشمه ها و دریاچه هایی که از آب شدن طبیعی برف ارتفاعات به وجود می ایند منطقه ای بکر و بسیار زیبا به وجود آورده است .از ویژگی های این منطقه تولید مرغوب ترین عسل طبیعی در ایران است که توسط زنبورداران این منطقه انجام می شود.
صفر تا صد سفر به ارومیه

دریاچه ارومیه
این دریاچه در شمال غربی ایران و در ۱۷ کیلومتری شرق ارومیه قرار داره و میان دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بخش شده است.
صفر تا صد سفر به ارومیه


کلیسای مار سرگیز
این کلیسا در دامنه کوه سیر در ۱۲ کیلومتری غرب شهرستان ارومیه واقع و دارای ارزش مذهبی زیاد است و زیارتگاه عموم مسیحیان، اعم از آشوری و ارامنه است. این بنا یکی از آثار سنگی استان بوده و تمام دیوارها و سقف آن را با سنگهای نامنظم بصورت بسیار ماهرانه و در نهایت استحکام ساخته اند .
صفر تا صد سفر به ارومیه
این تنها بخشی از مناطق گردشگری ارومیه است. بیش از 30 مکان طبیعی و فرهنگی و تاریخی در این ناحیه وجود دارد که برای مسافرانی که با خودرو شخصی سفر کرده اند، آسان تر قابل بازدید است.



یک سفر پنج روزه به ارومیه برای یک خانواده 5 نفره تهرانی که خودرو 206 دارند در حالت متوسط به این صورت میباشد:

هزینه بنزین برای این خودرو که تقریبا در هر صد کیلومتر 6 تا 6 و نیم لیتر بنزین مصرف مکند با احتساب 200 کیلومتر گشت و گذار در داخل و اطاف شهر به قیمت حدودی 436 هزار تومان میرسد.
هزینه خورد و خوراک این خانواده بین راه رفت و برگشت حدودا 123 هزار تومان میشود و ااگر این خانواده بخواهند 3 باز خارج از هتل غذا بخورند با احتساب نفری 30 هزار تومان، به 450 هزار تومان میرسد و روی هم رفته به مبلغ 573 هزار تومان می رسد.
هزینه هتل برای 5 نفر در یک هتل یک ستاره در مرکز شهر ارومیه جمعا یک میلیون و 500 هزار تومان خواهد شد.
اکثر مناطق گردشگری این شهر طبیعی بوده و هزینه های جانبی کمی دارد و برای 5 نفری مبلغی بیش از 150 هزار تومان نمیتواند شود.
با صرفه جویی در خرید سوغات میتوان با 500 هزار تومان برای فامیل و دوستان از خوراکی های مخصوص این شهر خریداری کرد.
بنابر این هزینه کل سفر 3 میلیون و 200 هزار تومان تخمین زده میشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مسکن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحریک همسر به روش خیلی سریع و راحت