با جاذبه های گردشگری سریلانکا آشنا شوید | فیلم


با جاذبه های گردشگری سریلانکا آشنا شوید | فیلم

جزیره سریلانکا با مساحت ۶۵‬هزار و ۶۲۵‬کیلومتر مربع در اقیانوس هند در منتهی‌الیه آسیای جنوبی قرار دارد. سریلانکا در فاصله ‪۱۹‬کیلومتری هند واقع و توسط تنگه “پالک” از این کشور جدا شده است. این کشور با ‪۱۹/۶‬میلیون نفر جمعیت دارای ۱۹‬استان و ۲۵‬شهر بزرگ است. شهر کلمبو پایتخت و یکی از مهمترین بنادر تجاری سریلانکا در غرب این جزیره واقع گردیده است. شهر “جایاوارداناپورا” در ۲۰‬کیلومتری شرق کلمبو نیز به عنوان پایتخت سیاسی سریلانکا در نظر گرفته شده است. “کندی”، “جفنا”، بندر “ترینکومالی”، “باتیکولا”، “پوتلام”، “دهی والا” دیگر شهر های مهم سریلانکا محسوب می‌شوند. “روپیه” واحد پول سریلانکاست. نیروی کار، منسوجات، چای، گردشگری و سنگ‌ های قیمتی عمده صادرات سریلانکا را تشکیل می ‌دهند. نزدیک به ۹۰‬درصد از مردم سریلانکا نیز باسواد هستند. تعطیلات رسمی در سریلانکا ۲۶‬روز است که سه روز عید سعید فطر، عید قربان و عید میلاد پیامبر(ص) نیز تعطیل رسمی این کشور محسوب می‌شوند.

تاریخ این جزیره به چیزی حدود سه هزار سال پیش یعنی زمان پیدایش آیین بودایی باز می گردد .
این کشور تا قبل از سال ۱۹۷۲۲ به نام سیلان شناخته می شد و بعد از آن به جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی سری لانکا یا به اختصار سریلانکا تغییر نام یافت.

سریلانکا جزیره ای است که فقط ۱۹ کیلومتر از هند فاصله دارد و با مساحت حدودا ۶۵ هزار و ۶۲۵ کیلومتر مربع در اقیانوس هند در منتهی الیه آسیای جنوبی قرار گرفته است. فصل های این کشور در مجموع دو فصل بارانی و غیر بارانی یا به عبارتی کم باران می باشد، درنتیجه زمان مناسب برای سفر به سریلانکا زمانی است که هوا بارانی نیست در واقع هوا خشک است. بهترین فرصت برای بازدید از منطقه های ساحلی غرب یا منطقه های کوهستانی این جزیره از ماه دسامبر تا ماه مارس و برای دیدن مناطق باستانی سریلانکا یعنی قسمت های شمال و مرکز و قسمت های شرقی از آپریل یا ستامبر است.

تفاوت آب و هوا در سریلانکا این کشور را به جزیره ای برای تمام فصول تبدیل کرده است. نزدیک بودن سریلانکا به خط استوا باعث شده است که فصول مختلف به معنی واقعی در سریلانکا مشاهده نشود و درجه ی هوا در تمام سال در سریلانکا بین ۲۸ تا ۳۲ درجه باشد.

زیبائی های سریلانکا

سریلانکا جاذبه های توریستی متعددی دارد که گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب می نماید :

– سواحل زیبا و طبیعت همیشه سبز آن با ورزشهای آبی متنوع

– پارکهای جنگلی و حیات وحش

– آثار باستانی و تماشای مراسم و فستیوال های خاص و ویژه

در عین حال سریلانکا زیست گاه فیل آسیایی است و به دلیل تقدس فیل در نزد بودایی ها در بعضی معابد این حیوانات زیبا را نگه داری می کنند زمانی که فیل ها را برای غذا دادن می برند می توان از نزدیک فیل آسیایی را دید در عین حال می توان با شیشه شیر به بچه فیل ها شیر داد که برای اینکار باید از قبل در ورودی این محل فیش تهیه کرد.
سریلانکا برخلاف کشورهابی مانند مالزی و امارات محل مناسبی برای خرید کالاهای وارداتی نیست. بنا بر این در صورتیکه قصد خرید دارید تاکید بر کالاهای تولید داخل این کشور داشته باشید. البته تعدادی از تولید کنندگان مطرح پوشاک دنیا در این کشور کارخانه های تولیدی دارند و در این صورت قیمت ها مناسب است.

در صورتیکه قصد استفاده از طبیعت را دارید سواحل جنوبی جزیره که در عین امن بودن معروفیت جهانی دارند – بنتوتا – اطراف گاله – و همچنین ولیگاما و میریسیا و… توصیه میشود. البته بنتوتا برای کسانی که مایل به انجام ورزشهای آبی هستنند مناسب تر است و سواحل دور تر مانند میریسیا برای کسانی که مایل به آرامش بیشتر هستند بهتر است.
سریلانکا با توجه به افکار مردمش که مزاحمتی برای حیوانات ایجاد نمیکنند محل مناسبی برای زندگی انواع حیوانات است. برای بازدید از پارکهای جنگلی کرایه یک دستگاه جیپ ضروری است , برخی از پارکهای بزرگ و مطرح مانند (یاله) این روزها به علت مسائل تروریستی نا امن هستند. اما پارک طبیعی باندوله در بین هامبانتوتا و تیسا در جنوب جزیره هم امن است و هم زیبا اما با توجه به فاصله زیاد آن تا کلمبو در صورت محدودیت زمانی و چند منظوره بودن سفر , پارکهای مرکزی جزیره توجیه بیشتری دارند.

با جاذبه های گردشگری سریلانکا آشنا شوید | فیلم

با جاذبه های گردشگری سریلانکا آشنا شوید | فیلم

با جاذبه های گردشگری سریلانکا آشنا شوید | فیلم

با جاذبه های گردشگری سریلانکا آشنا شوید | فیلم

با جاذبه های گردشگری سریلانکا آشنا شوید | فیلم

(۷۹)



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روستای چنان ایلام