جمعی از آبزی پروران شوشتر خواستار رفع جریمه حق آبه مزارع شدند


جمعی از آبزی پروران شوشتر خواستار رفع جریمه حق آبه مزارع شدند

اهواز – ایرنا – حدود 80 نفر از آبزی پروران شوشتر روز شنبه خواهان حذف جریمه حق آبه برای مزارع پرورش ماهی این منطقه شدند.

آنان با حضوردر مقابل فرمانداری شوشتر خواستار رسیدگی به مشکل تعیین جریمه های حق آبه چند برابری برای پرورش دهندگان آبزیان شدند.
نماینده تجمع کنندگان شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان حق آبه برای هر هکتار زمین مزرعه پرورش ماهی، هشت میلیون ریال است ولی به دلیل مجوز نداشتن برخی زمین های مزارع پرورش ماهی هر هکتار60میلیون ریال تعیین شده و این در حالی است سازمان آب و برق خوزستان از نبود آب برای این مزارع سخن می گویند.
وی افزود: 2 هزار و 500 هکتار مزرعه پرورش ماهی در شوشتر وجود دارد که حدود یک هزار و 100 هکتار از این زمین ها مجوز ندارد در نتیجه آب و برق خوزستان برای حق آبه آنها هفت برابر جریمه تعیین کرده و این مشکل از سال 79 وجود دارد.
نماینده تجمع کنندگان گفت: سازمان آب و برق، نبودن آب و ایجاد آلودگی برای شهرستان های پایین دست را دلیل ندادن مجوز عنوان می کند.
وی بیان کرد: این موضوع را از طریق تعدادی از مسئولان پیگیری کردیم اما تاکنون نتیجه ای گرفته نشده است و سازمان آب و برق درخواست کرده تا سه روز دیگر تکلیف پرداخت حق آبه را مشخص کنیم.
این تجمع کننده اضافه کرد: این مزارع 10 هزار تن در سال تولید دارند که 80 درصد صادر می شود.
وی ادامه داد: مزارع پرورش ماهی شوشتر 2 هزار و 500 نفر اشتغال مستقیم و 10 هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده اند.
این تجمع کننده با اشاره به اینکه از پارسال تا کنون سه بار تجمع شده است گفت: تجمع از ساعت 9 صبح تا حوالی ظهر ادامه داشت و مسئول دفتر فرماندار شوشتر خواست تا چند روز دیگر صبر کنیم.
3004/6002
خبرنگار: خاطره غفاری**انتشار دهنده : کبری آقازری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز