انتقاد از واگذاری مسئولیت برگزاری آزمون سراسری در قائم شهر به دانشگاه آزاد


انتقاد از واگذاری مسئولیت برگزاری آزمون سراسری در قائم شهر به دانشگاه آزاد

رئیس آموزش و پرورش شهرستان قائم‌شهر، گفت: هر ساله در برگزاری آزمون سراسری در شهرستان قائم‌شهر که مسئولیت آن بر عهده دانشگاه آزاد واحد قائم‌شهر است ضعف‌هایی وجود دارد و آموزش و پرورش بارها اعتراض خانواده‌ها را به دانشگاه انتقال داد اما همچنان هیچ اتفاقی نیفتاده است.

سیدمحمد رسولی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: آموزش و پرورش حدود 10 سال است که مسئول برگزاری کنکور سراسری نیست و این مسئولیت در کشور به آموزش عالی و در شهرستان‌ها به دانشگاه آزاد محول شد.

وی افزود: هر ساله در برگزاری آزمون سراسری در شهرستان قائم‌شهر که مسئولیت آن بر عهده دانشگاه آزاد واحد قائم‌شهر است ضعف‌هایی وجود دارد و خانواده‌ها معترض هستند و آموزش و پرورش بارها اعتراض خانواده‌ها را به دانشگاه انتقال داد اما همچنان هیچ اتفاقی نیفتاده است.

رسولی تصریح کرد: امسال نیز دانش آموزان کنکور سراسری از ابتدای برگزاری آزمون تا انتهای مشکل داشتند که خانواده‌ها اعتراضات را اعلام کردند، آموزش و پرورش نیز این اعتراضات را به مسئولان بالاتر انتقال داد و دیگر آموزش و پرورش بیش از این نمی‌تواند در این زمینه ورد پیدا کند چراکه این مرکز مسئول برگزاری آزمون نیست.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان قائم‌شهر درباره اعتراضاتی که دانش آموزان از طریق خانواده‌های خود به آموزش و پرورش انتقال دادند، گفت: اعتراضات دانش آموزان بیشتر در زمینه تأخیر در آغاز آزمون بود و نیز سروصدای کارکنان و مراقبان داخل جلسه است. رفت و آمدهای بی جهت مراقبان و اینکه صدای زیاد کفش‌ها مانع تمرکز دانش آموزان شد و نیز صحبت‌های آنها و همچنین داوطلبان با همدیگر صحبت می‌کردند و نظمی در جلسه آزمون نبود، فضای سالن گرم و نور کافی نبود، چپ دست‌ها صندلی مخصوص خود را نداشتند و نیز دانش آموزان معلول که باید برایشان یک منشی در نظر گرفته می‌شد انجام نشد.

این مسئول، گفت: با توجه به اینکه هر ساله این اعتراضات به رئیس دانشگاه‌ آزاد شهرستان قائم‌شهر انتقال داده می‌شود باز هم همچنان به تخلفات در برگزاری آزمون سراسری ادامه می‌دهند. فرماندار و نمایندگان شهرستان قائم‌شهر نیز باید در این زمینه وارد شوند.


انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


مازندرانی ها با هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند