چوب پلاست چیست؟


چوب پلاست چیست؟

کامپوزیت های چوب پلاستیک به محصولاتی گفته می شوند که از ترکیبات چوب، پلاستیک و مواد افزودنی خاص تشکیل شده است. چوب پلاست یک محصول سبز می باشد. پروفیل های چوب پلاست علاوه بر تنوع رنگ، استحکام و زیبایی چوب، قابلیت عایق بودن و نفوذناپذیری دربرابر رطوبت، قارچ و حشرات را داراست و درمقابل آتش مقاوم و کاملا قابل بازیافت می باشد.

به همین منظور چوب پلاست به عنوان جایگزینی مناسب برای مصالح سنتی مورد مصرف در ساختمان سازی(سنگ و آجر)، مبلمان شهری و اداری (چوب،MDF و فلز) و خودروسازی استفاده میشود.
چوب پلاست چیست؟

نفوذناپذیر در برابر آب قیمت مناسب نصب و اجرای آسان قابل شستشو مقاوم در برابر آتش عمر طولانی و نگهداری آسان عایق حرارت، برودت و صوت مقاوم در برابر شرایط جوی نامطلوب و فرسایشی فاقد هرگونه گره و ترک مقاوم در برابر سرخوردن مقاوم در برابر حشرات و رشد قارچ سازگار با محیط زیست فاقد هرگونه ترکیبات سمی ( گاز فرمالدئید و موارد مشابه)

وضعیت برخی از صنایع پلاستیکی در دهه های اخیر به میزان بسیار ی تغییرکرده است . علاقه مندی هایی که در اثر موفقیت هایی چندین نوع از محصولات چوب – پلاستیک به دست آوردند در این صنایع ایجاد شد . با بالا گرفتن دانش و آگاهی از چوب ، تجهیزات تولیدی هم پیشرفت کردند و عرضه کنندگان این دستگاه ها هم بیشتر شده و فرصتی برای ایجاد بازاری جدید به خصوص در بخش متر یال های ساختمانی فراهم شد . دوچشم اندازمحصولات جنگلی نیز به همین مقدار تغییر کرده است . آنها به چوب-پلاستیک به عنوان محصولی که دوام چوب را افزایش می دهد و به نگهداری های کمتری در هنگام مصرف نیاز دارد نگاه می کنند ( یکی از مهم ترین دلایل فروش این محصول) . برخی از کمشرکت های تولیدات جنگلی نیز شروع به تولید الوا رهای چوب – پلاستیک و دیگر محصولات و عرضه ی آن کردند . این ریسک در ساخت چوب – پلاست توسط این صنایع به خاطر افزایش تقاضا و همچنین تجاربی که این صنایع در محصولات ساختمانی داشتند انجام شد

معرفی صنعت چوب پلاستیک

نام گذاری چند سازه چوب – پلاستیک اشاره دارد به شماری از فراورده هایی دارد که در آنها چوب ( به هر شکل ممکن ) و نیز گرما نرم ها یا گرما سخت ها وجود دارند . پلیمر های گرما نرم پلیمر هایی همی باشند که با گرما دادن به آنها می توان آنها را ذوب کرد و پلیمر های گرما سخت ، پلیمر هایی هستند که در اثر گرما سخت می شوند . از جمله پلیمر های گرما نرم می توان پلی اتیلن ، پلی پروپیلن و یا پی وی سی را ذکر کرد و در مورد پلیمر های گرما سخت هم می توان از اپوکسی ها و فنلیک ها نام برد . پلاستیک های گرمانرم در ساخت محصولات گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند ، مانند ظرف های شیر ، کیسه های مواد خوراکی و یا رو دیواری در خانه ها .

چوب پلاستیک چوپکس



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین