توجه به توانمندی داخلی امروز نتیجه داده است


به گزارش شاتا؛ منصور معظمی در مراسم افتتاح تولید فیلتر های ممبران که برای اولین بار در کشور صورت می گیرد افزود: براساس قراردادی که بسته شد تاکنون 13 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و در نتیجه امروز توانستیم به تولید...

توجه به توانمندی داخلی امروز نتیجه داده است

به گزارش شاتا؛ منصور معظمی در مراسم افتتاح تولید فیلتر های ممبران که برای اولین بار در کشور صورت می گیرد افزود: براساس قراردادی که بسته شد تاکنون 13 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و در نتیجه امروز توانستیم به تولید صنعتی این محصول برسیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این محصول برای استفاده ی صنعت آب کشور است و این مسیر را برای مصارف دیگر نیز ادامه خواهیم داد.
معظمی ادامه داد: ایدرو تاکنون و در طول 50 سال فعالیت خود 250 پروژه در زمینه صنایع هایتک و نوین سرمایه گذاری کرده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین برجام را فرصتی طلایی برای کشور برشمرد و افزود: در فضای پس از برجام 29 توافق نامه بسته شد که 8 مورد آن منجر به امضا قرارداد شد و 2 مورد آن نیز تا پایان این دولت به نتیجه می رسد.
معظمی یادآور شد: برخلاف تصور دلواپسان فضای بین المللی پس از برجام ورود سرمایه و تکنولوژی را تسهیل کرد.
در ادامه مراسم رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگر صنعت کشاورزی و اقتصاد بخواهند رشد واقعی داشته باشند باید با بهره گیری از فناوری روز رشد سبز را دنبال کنند.
ابتکار با یادآوری بحران آب و روند تغییر اقلیم در چهل سال اخیز افزایش دما، کاهش بارندگی و تنش آبی تاکید کرد: مدیریت صحیح آب و جلوگیری از آلودگی و نیز بازچرخانی آب در حوزه های شهری، کشاورزی و صنعت ضرورت دارد.
معصومه ابتکار ادامه داد: ایدرو در زمینه ی خاص سبز شدن فرایندهای صنعتی ایران و اقتصاد سبز ایران به مالفه ای سود آور است و رشداقتصادی را نضمین می کند در حال حرکت است و این آینده ی روشنی را در سازگاری فعالیت های صنعتی با محیط زیست ترسیم می کند.
وی خاطر نشان کرد: پروژه ی انجام شده صنعت سبز ، بخشی از اقتصاد سبز است و این چیزی است که در دولت یازدهم برآن تاکید شد که چهت گیری های اقتصادی به سمتی برود تا راه حل محیط زیستی داشته باشد.
ابتکار یادآور شد: برجام زمینه سیاست گذاری درست و اراده ی جمعی و نیز بکارگیری فناوری های روز را امکان پذیر کرده است.
در ادامه مراسم مدیر عامل شرکت تولید فیلترهای ممبران گفت: این پروژه ی هایتک با همکاری صنعت دانشگاه ایجاد شد و ایدرو بعنوان قطب صنعتی کشور و دانشگاه صنعتی شریف این همکاری را به نتیجه رساندند.
یونس دوست افزود: تکنولوژی تولید فیلترهای تصفیه آب ممبران تاکنون در اختیار 6 شرکت بوده است ، در حالی که فناوری، تولید آن را در اختیار ما قرار نمی دادند توانستیم از سال 88 با کار شبانه روزی دانش فنی تولید انواع قشاء هارا بدست آوریم.
وی تاکید کرد: قطعا این مسیر را ادامه می دهیم و محصولات را متنوع تر می کنیم و افزایش سرمایه گذاری و نیز صادرات را در برنامه ی خود قرار دادیم.
گفتنی است این محصول در تصفیه خانه های آب و فاضلاب، واحدهای پتروشیمی ، کشاورزی و صنایع مختلف شامل: فولاد، غذایی، دارویی و ... استفاده می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معدن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی